Ero;asunto ja ulosostaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Elikäs..
Ostin talon joten se on Yksin Minun.
Menin naimisiin ja saimme lapsia. Nyt taitaa olla ero tulossa
Avioehtoa ei ole, enkä siitä tahdo kuulla!

Mutta.. Mites.. Onko tuolla Aviopuolisolla osuutta Talooni,tai joudunko hänet maksamaan ulos.
Ja mites kun se höpäjää et 6kk sillä oikeus asua täällä, Siis se harkinta-aika. Mutta, onko mun pakko katsoa sitä täällä vielä 6kk, kun kuitenkin itse ilmoitti että tahtoo erota.

Josko joku ihanainen osaisi auttaa..

Jos avioehtoa ei teillä ole, niin puolet kaikesta omaisuudesta kuuluu miehelle ja puolet sinulle. Automaattisesti siis ei puolet talosta, vaan kaikelle lasketaan arvo ja tästä puolet kuuluu miehelle. Jos teillä on muuta varallisuutta, esim. autoja, säästöjä, yritystoimintaa ym., niin nämä otetaan myös huomioon. Jos avioliitosta ei ole montaa vuotta ja varallisuus liittoon on tullut kaikki sinun puolelta, niin on mahdollista sovitella jakoa, sen onnistumisesta tai yleisyydestä en tiedä.

Avioerotilanteessa 1 vaiheen hakemuksen vireilletulo käräjäoikeudessa on ositusperusteen syntyhetki. Osituksessa MOLEMPIEN puolisoiden nettoomaisuus lasketaan yhteen ja puolitetaan. Puolisoista enemmän omistava luovuttaa omaisuutta toiselle niin paljon, että molemmilla on yhtä paljon omaisuutta. Mitään automaattiista oikeutta puoliosuuteen kaikkeen toisen omaisuuteen siis ei ole olemassa. Vain jos toinen ei omista yhtään mitään ja toinen omistaa kaiken, tuo olettamma pitää paikkansa (siis että saa puolet). Jos toinen omistaa vaikkapa 20 000 € ja toinen 100 000 € on yhteinen omaisuus 120.000 € josta avio-osa 60.000 €. 100.000 € omistava luovuttaa toiselle 40.000 € (=tasinko), jotta molemmat omistavat yhtä paljon eli 60.000 €. Tasingon voi maksaa rahanakin.

Kalliiksi tuli oppirahat =(
Eli pahimmassa tapauksessa joudun laittamaan talon myyntiin ja muuttamaan lasten kanssa jotta saan miehelle maksettua.
Ahdistaa jo muuteskin kun Yhdessä päätettiin et voin olla loppuvuoden kodinhoidontuella. Mut kuiteskin mun tarviikin nyt osallistuu kuluihin 50% ja menee ne pienetkin säästöt joita ois voinu tarvii kun yksin jään.

Lasten päivähoitoa kun selvittelin. Vuorohoitoon matkaa sellaset 20km/sivu ja mun työmaa 33km toiseen suuntaan. Eli päivässä 40km ylimäärästä ajoa joka tietää bensankulutuksen suurta nousua.

Voi Apua.. Tulee oleen tosi vaikeeta etten luhistu kunnolla.

Kiitos vastauksista <3

Jonna; En o pihalle laittamassa mutta kun ilmoitti että aikoo muuttaa vasta 6kk päästä ja sitte joskus etsiä itselleen asunnon.
Musta ois ollu inhimillistä et ois alkanu heti ettii itelleen uutta kotia.

Yhteistyössä