Ero hyvästä miehestä, virhe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämähukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämähukassa

Vieras
Olen nyt tullut päätökseen, että haluan erota yli 8 vuoden suhteesta. Mieheni on kaikin tavoin ihana, hyvä minulle, kunnioittaa, tekee kotitöitä, ajattelee aina meitä ensin, mutta on kuitenkin ihan itsenäinen olento, vahva omissa mielipiteissään...oikein hyvä mies.

En tiedä mikä minua vaivaa :( Tämä ei ole päähänpisto, olen pitkään jo miettinyt eroa, mutta en ole tehnyt sitä, koska en tavallaan keksi syytä. Rakastan yhä miestäni paljon, mutta jokin sisälläni puuttuu. Meillä on erilaisia haaveita elämältä, ei suuria eroja, mutta minä haluan ELÄÄ sanan oikeassa merkityksessä, mutta mies on enemmän kotityyppiä, ei kaipaa ihmisiä paljoa ympärilleen, ei välitä matkustella, harrastaa...on aina kovin väsynyt töistä. Ei oikein myöskään huolehdi itsestään, tupakoi ja mielestäni vähän liikaa lipittää olutta iltaisin...

Itse haluan tehdä kaikkea kivaa, juuri edellä mainittuja asioita.. Ajatus siitä, että loppuelämämme viettäisimme illat ja viikonloput kotona tai joskus mökillä..yhteisenä "harrastuksena" kauppareissut ja grillaaminen, saa minut todella ahdistumaan. En vaadi hurjia tekoja ja menoja, mutta haluan elää enemmän..

Ero on siinäkin mielessä todella pelottava, koska olen vähän päälle 3kymmentä ja lapseton. Pelottaa, että jää lapset saamatta...pelottaa etten löydä ketään sellaista, jonka kanssa lapsia haluan, joka olisi yhtä hyvä isä kuin tämä kenestä nyt olen eroamassa. Tiedän, että miehiä löytyy, mutta löytyykö hyvää sellaista..

Tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi, kun en voi olla tähän tyytyväinen, kun tämä ei vain riitä minulle :( Haluaisin miehelleni ainoastaan vain kaikkea hyvää, mutta voinko jatkaa, jos tämä ahdistus ei tästä häviä.. Yritin ehdottaa ensin asumuseroa ja sitten katsoa miltä kaikki tuntuu. mies ei ollut tähän, ainakaan vielä, kovin halukas...

Mitä te ajattelette tilanteesta..olenko mä tekemässä suuren virheen vai oikean ratkaisun?

mun mielestä sä voisit löytää sitä menoa ja meininkiä yksinkin. jos harrastaisit jotain jännää ja matkustaisit välillä yksin tai jonkun ystävän kanssa niin elämä miehen kanssa voisi siitä piristyäkin.

typerää. mies joka on kaikinpuolin hyvä ja jota rakastat. ootko lukenu muiden kertomuksia täällä yhtään? haluatko sua parjaavan ja hakkaavan miehen sitten, joka ei ole valmis osallistumaan perhe-elämään tai hankkimaan lapsia?

mieti sitten, onko fiksua.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
mun mielestä sä voisit löytää sitä menoa ja meininkiä yksinkin. jos harrastaisit jotain jännää ja matkustaisit välillä yksin tai jonkun ystävän kanssa niin elämä miehen kanssa voisi siitä piristyäkin.

ISO PEESI! Parempaa tuskin sit löytäsit jos se vaan on "elämisestä kiinni" seikkaile yksin niin kyllä se koti sit välillä maistuu! Hölmö!

Hyviä miehiä on oikesti VÄHÄN, en tekisi elämäni virhettä. Mullakin TOSI hyvä mies, vähän kuvailemasi tyylinen. Mutta ei polta. Välillä olen ihan vain omassa mielessäni miettinyt eron mahdollisuutta ja tiedän että se olisi elämäni suurin virhe! (mä istun nyt tässä ja mies tekee lasten kanssa viinimarjoista mehua :ashamed: )

Mulla on vähän sama tilanne yhteisiä vuosi kohta 9..paitsi että meillä on yksi yhteinen lapsi. Rakastan miestäni mutta silti jotain puuttuu. Olen kärsinyt tästä tunteesta useasti ja huomannut että se menee ohi..
En halua erota enkä aijo varsinkaan nyt kun on yhteinen lapsi.
Mieti vielä, ei se nurmikko ole vihreämpää aidan toisella puolella.

Miksi ero olisi ratkaisu sun menohaluihin? Kai sitä nyt voi yksinkin järjestää itselle jotain menoja ja harrastuksia ja antaa miehen olla kotona jos hän kerran viihtyy siellä paremmin.

Ap, mulla on samanlainen tilanne. Olen kolmissakymmenissä ja harkitsen eroa lapsettomasta avoliitosta kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen. Jos haluat vaihtaa ajatuksia, kirjoita mulle mylifelosing@yahoo.com

Ei se mies ole vastuussa teidän onnellisuudesta. Itse pitää ottaa elämä käteen ja tehdä asioita. Puhu miehelle jos vaikka innostuisikin jostain uudesta jutusta, ala itse etsimään aktiivisesti uutta tekemistä.
Kuinka paljon olet puhunut miehen kanssa näistä jutuista?

Älä vaan hölmöile, anna toisen olla kotitoukka ja mene - tee itse.

Jättämällä miehesi, tai edes erosta puhumalla, voit vahingoittaa kokonaisuutta lopullisesti. Hän on hyvä ja sinä rakastat, miksi etsit jotain täydellisyyttä, eli että vastaa toiveitasi viimeiseen piiruun.. miksi? Olet kokonainen itsenäinen ihminen, voit puuhata ilman miestäsikin, kyllä hän varmasti ymmärtää kunhan nätisti juttelette.

Iloa elämään onnellisesti miehesi rinnalla!

Alkuperäinen kirjoittaja j:

ISO PEESI! Parempaa tuskin sit löytäsit jos se vaan on "elämisestä kiinni" seikkaile yksin niin kyllä se koti sit välillä maistuu! Hölmö!

Meillä on tällä tavalla. Mä tapailen ystäviäni ja matkustelen, mutta en seikkaile. Toimii hyvin.

Ap, sulla on mielenkiintoinen ajattelutapa. Ihan piruilematta sanon. Itse en voisi ikinä toimia samoin mutta juuri siksi ajattelutapasi kiinnostaa, että miten niin voi ajatella? En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. On takana pitkä suhde, ihana mies jota rakastaa ja joka antaa vastarakkautta ja sitten tekee mieli lähteä koska haluaa matkustella enemmän. Ihan kuin siitä ei voisi miehelle puhua ja sanoa että nyt mä alan matkustelemaan ja menemään enemmän kun tunnen olevani kaavoihini kangistunut. Ei ihme jos mies ei nyt ihan riemusta kattoon hyvpi kun ehdotat asumuseroa kun haluat kuljeskella enemmän. TYhmä olet...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Älä vaan hölmöile, anna toisen olla kotitoukka ja mene - tee itse.

Jättämällä miehesi, tai edes erosta puhumalla, voit vahingoittaa kokonaisuutta lopullisesti. Hän on hyvä ja sinä rakastat, miksi etsit jotain täydellisyyttä, eli että vastaa toiveitasi viimeiseen piiruun.. miksi? Olet kokonainen itsenäinen ihminen, voit puuhata ilman miestäsikin, kyllä hän varmasti ymmärtää kunhan nätisti juttelette.

Iloa elämään onnellisesti miehesi rinnalla!

3 vuotta sitten mieheni ehdotti asumuseroa, ja vaikka ero silloin tällöin ennen tätä lausetta kävi joskus mielessäni, niin tuon eropuheen jälkeen olen itse miettinyt eroa PÄIVITTÄIN. Minä olen päätökseni nyt tehnyt, vielä kun saisin suuni auki.

Mieti ap tarkkaan, todella tarkkaan, mitä aiot tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja j:

Monta vastausta siihen, että "mikset yksin mene". SITÄHÄN mä tässä olen vuosikaudet tehnyt :)

Siis mä olen mennyt ja tehnyt ja matkustellut ystävien kanssa ja yksin. Minulla on vilkas sosiaalinen elämä, en ole siitä miehen vuoksi luopunut. Mutta kun kaipaan matkoilleni mukaan miehenikin välillä. Uskonkin siihen, että on hyvä pitää oma elämä vireenä, mutta jos se on aina vain yksin tekemistä, niin...tuntuu ettei se riitä.

Täällä palstoilla kyllä lukee niin kamalista miehistä, että tiedän, etten sellaiseen ikinä itseäni sotkisi. Sitten olen yksin. Uskon kyllä, että hyviäkin miehiä on, koska tunnen sellaisiakin paljon, ainut vaan osuuko kohdalleni enää ketään, jossa kaikki hyvät jutut...

Vaikeeta, kun sydän sanoo yhtä ja järki toista. Sen tiedän, että onnellinen en nyt ole.

Yllätyin jotenkin vastauksistanne, KIITOS niistä kuitenkin, ajattelin jotenkin, että olisi edes joku, joka tuntisi näin..

No et sinä ap yksin ole. Minullakin ns. nyt "hyvä mies", mutta hänen menneisyytensä on niin raskas, etten usko jaksavani kantaa sitä loppuelämääni. Joten sinänsä samassa veneessä ollaan. Pelkään muutosta, pelkään jääväni yksin ja pelkään pahempaa miestä, sellaista miestä joka on nyt paha. Kyllä nämä parisuhdeasiat vain sellaista rulettia on...

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Et kertonut tuota alussa. Miten voi olettaa saavansa monipuolisia vastauksia jos itse sanoo vain osan tarinasta?

Totta. Tämä palstailu on vain niin uutta minulle, etten oikein osaa ajatella mitä kirjoittaisin...

Vaimoni meinasi erota melkein samoista syistä, mutta muutti mieltään lopulta. En polta enkä juo, mutta olen kotona viihtyvää sorttia. On kuitenkin hyvä puhua tunteistaan mahdollisimman aikaisin, jottei asiat mene pahemmin solmuun. Suurin ero teidän tilanteeseen on, että meillä on lapsia.

Yhteistyössä