ero ja etäisän tapaamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unhappy mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On halukas ottamaan isompia.koululaisia.ei pienintä.
Mutta näillä mennään mitä tarjotaan.
Nyt ehdotukseni oli että ottaisi kaikki lapset kun vapaa viikonloppu mutta oli jo omia suunnitelmia.
Ei se mitään vaikka oma pankkitili on miinuksella ja lasten talviloma alkaa. Elareita ei makseta ja itse mennään reissuun.
En haluaisi olla katkera mutta vähemmästäkin kun lasten isä tuijottaa vain omaan napaansa.

Sun pitää nyt vaan asennoitua niin, että olet käytännössä yksinhuoltaja. Ja kaikki huomio mitä isä antaa isommille lapsilleen on plussaa. Et odota etkä oleta häneltä mitään. Koska eihän hän selvästikään halua antaa mitään, auttaa sinua mitenkään, tai pitää yhteyttä pienimpään lapseen. Ehkä ajan kanssa pienin lapsi alkaa kiinostaa, ehkä ei. Et voi pakottaa. Ajattelet nyt vaan että heillä on erittäin etäinen isä, ja annat tavata silloin kun se hänelle sopii. Muuta et voi.
Kusipäinenhän tuo on, mutta et voi häntä muuttaa. Jos haluat itse omaa aikaa, hoidat paikalle lastenhoitajan. Ei kannata turvautua tuollaiseen itsekkääseen ex-mieheen.

Mistä sä päättelit, että hän valehtelee?

Kyllä mä ymmärrän, että tarvitset omaa aikaa myös, kun olet noin paljon lasten kanssa. Minusta sinulla olisi oikeus odottaa, että hän on lasten kanssa silloin kun on sovittu. Ja järjestäisi työvuorot niin, että voi joka toinen viikonloppu olla lasten kanssa. Se ei ole liikaa vaadittu, vaan vain järjestelykysymys.

No. pidä kirjaa noista tapaamisjutuista. Jollei homma tuolla järjestelyllä toimi, niin ota asia esille, ja muuttakaa systeemiä.

Mutta valehtelijaksi syyttelylle pitää olla vahvat perusteet.

Yhteistyössä