Ero ja huoltajuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun mies haluaa lapset itselleen, onko jollain tavalla mahdollista moinen toteuttaa isolla rahalla ja hienoilla asianajajilla, äidissä ei muuta vikaa kuin pienet tulot. Onko jotain lakia mikä sanoo että kuinka lasten huoltajuus tulee jakaa?

Ei kai sen kummempaa, katsotaan kumpi on ollut läheisempi, kummalla lie aikaa, mutta samalla toki mietitään elintasoa. Mutta samalla tulee ottaa huomioon, että useimmin se huonompituloinen (äiti) on lähihuoltaja, ja elatus kompensoidaan elareilla.
Eli ei rahalla, vaan yleensä lapsen parasta ajatellen.
-hanki oma asianajaja! Oikeusaputoimistossa on ihan yhtä hyviä kuin muuallakin!

Aika usein huolto menee äidille. mutta jos alkujaan jotain sattuu lapsien kaa, johon isä voi vedota, niin voipa se huoltajuus mennä hänelle. Tuomareita on hankala taivutella. kokemuksesta tiedän ,että hyviksi todetut olosuhteet eivät tule muuttumaan.

Juu, siis mun mielestä voi.
Tässä pitää oikeesti miettiä se lapsen etu, saako jäädä vanhaan kotiin, pitää kaverit, koulut jne, vai muuttaa jonnekin kauas. -Esim, muuttaa sitten kumman tahansa vanhemman kanssa.
Kumpi vanhemmista on ollut osallistuvampi, kumman kanssa läheisempi.
Äidin on vaikea luopua, ehkä vaikeampi kuin isän, ihan vain yleisestä mielipiteestä jne johtuen.

Aika harvoin Suomessa oikeus määrää lapset isälle. Äidin pitää olla melko epäkelpo kansalainen (tai haluta sitä itse) että näin menetellään. Yleensä lapset jää äidille jos äiti haluaa ja on suht ok kansalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Miksei lapset vois olla isälläkin?

Voisi olla, mutta ei kokonaan. Olen ehdottanut korkeintaan puolet ja puolet, mutta hänen vaatimus on että hänelle kokonaan ja minä voin muuttaa ihan itekseni.

Ystäväni kinasi oikeudessa sekä huoltajuudesta että asumisesta. Olosuhdeselitys tehtiin eli sosiaalipuolen ihmiset kävivät kummassakin huushollissa monta kertaa pitkän ajan sisällä. Lapset jäivät asumaan sen vanhemman kanssa kuin olivat heti eron jälkeen asuneetkin. Huoltajuudesta päädyttiin yhteishuoltajuuteen tietyin poikkeuksin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli mun kannattaa sitten hankkia asunto tältä nykyiseltä paikkakunnalta ja jättää tulevaisuuteen muuton ajattelu työkaupunkiini.

Ja jos haluat lasten asuvan kanssasi, toimia niin heti alusta pitäen. Eli jos viikko/viikko systeemi sopii teille, kannattaa tehdä niin heti alusta alkaen. Lapsilisät/koulu/terveysasema-jutut määräytyvät lähivanhemman eli sen mukaan missä lapset ovat kirjoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Eli mun kannattaa sitten hankkia asunto tältä nykyiseltä paikkakunnalta ja jättää tulevaisuuteen muuton ajattelu työkaupunkiini.

Ja jos haluat lasten asuvan kanssasi, toimia niin heti alusta pitäen. Eli jos viikko/viikko systeemi sopii teille, kannattaa tehdä niin heti alusta alkaen. Lapsilisät/koulu/terveysasema-jutut määräytyvät lähivanhemman eli sen mukaan missä lapset ovat kirjoilla.

No kun miehelle se ei sovi, sitähän tässä mietin kun ukko meinaa että lapset jää hänelle ja sillä sipuli ja jos se sitten merkkaa jotain että on parempi se paikka missä ovat tottuneet asumaan niin silloinhan ne jää miehelle. Ja yritäppä päästä asiasta sopuun ennenkuin muutat?????

mitäs mieltä lapset itse ovat ja ovatko sen ikäisiä että heidän mielipide ratkaisee? Jos ette pääse sopuun, kannattaa kysyä neuvoa oikeudesta tai lastenvalvojalta ennen muuttamista. mitä tapahtuu, jos muutat johonkin lähelle ja otat lapset mukaasi?

mitäs mieltä lapset itse ovat ja ovatko sen ikäisiä että heidän mielipide ratkaisee? Jos ette pääse sopuun, kannattaa kysyä neuvoa oikeudesta tai lastenvalvojalta ennen muuttamista. mitä tapahtuu, jos muutat johonkin lähelle ja otat lapset mukaasi?

Ovat liian pieniä moiseen. Jaa pitääkö vielä odottaa että napsahtaa lopullisesti, pääsis vain niin paljon helpommalla monessa asiassa ilman täydellisyyden tavoittelevaa miestä, jonka kanssa ei suju arkielämä normaalisti jos yhtään tökkii jokin asia ulkopuolellakaan.

Ovat liian pieniä moiseen. Jaa pitääkö vielä odottaa että napsahtaa lopullisesti, pääsis vain niin paljon helpommalla monessa asiassa ilman täydellisyyden tavoittelevaa miestä, jonka kanssa ei suju arkielämä normaalisti jos yhtään tökkii jokin asia ulkopuolellakaan.

Älä semmoista odota, jos on turvallisempaa erota, eroa heti kun mahdollisista. paras kun kaikki ovat hengissä jne.

Älä semmoista odota, jos on turvallisempaa erota, eroa heti kun mahdollisista. paras kun kaikki ovat hengissä jne.

No en nyt tarkoittanut kirjaimellisesti vaan sitä että itellä napsahtaa lopullisesti että nyt ihan oikeasti riittää. Kai sitä tälläkin tavalla voi elämäänsä elää, kattoo sitten myöhemmin että missä mennään.

Jos olet epävarma, kannattaako erota, anna asian olla ja mieti rauhassa.

En ole epävarma kannattaako erota, vaan olen epävarma kannattaako lähteä moista shouta vetämään johonkin oikeuteen ja se että lapset vielä jäisi isälleen, ennemmin istun vaikka loppu ikäni kusiaispesässä.

Jos olet epävarma, kannattaako erota, anna asian olla ja mieti rauhassa.

En ole epävarma kannattaako erota, vaan olen epävarma kannattaako lähteä moista shouta vetämään johonkin oikeuteen ja se että lapset vielä jäisi isälleen, ennemmin istun vaikka loppu ikäni kusiaispesässä.

:hug: :hug: :hug: eli mies tavallaan uhkailee sinua sillä lasten viemisellä että sais sinut piettyä avioliitossa... surkia rotta se siun miehes. :/

Yhteistyössä