Ero ja lasten tapaamiset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero

Vieras
Sossussako vai missä vahvistetaan lasten tapaamiset. Teenkä miehen kaa vai yksin kirjallisen paperin, jossa selviää miten kukin on lasten kaa.
Mies olisi itse sitä mieltä, että tapaa lapsia kun muilta hommiltaan ehtii ja sitä mä en aio hyväksyä. Lapset tykkäävät isästään ja haluavat olla sen kaa.

Lastenvalvojan kanssa sovitte ajan ja siellä sitten tehdään kaikki tarvittavat paperit.
Meillä on juurikin noin, että isä tapaa lapsiaan kun omilta hommiltaan ehtii, enkä ala sen kanssa siitä tappelemaan, menisi vaan liian hankalaksi, näin on paljon helpompaa, eikä mun itse tarvitse stressata. Tosin tässä on sekin, että mulla ei lapsivapaita viikonloppuja ole, kun isä ottaa tuon vanhemman joskus yhdeksi yöksi ja saa nähdä mitä käy, jos isä nyt lopullisesti kohta muuttaa toiselle puolelle Suomea, tapaamiset ihan varmasti vähenevät.

Jos teillä on selvästi erimielisyyksiä niin kannattaa mennä lastenvalvojalle. Muuten voi tulla myöhemmin "noku sä pakotit.."-tyylistä turhaa katkeraa tilitystä.

Mikään pakko ei ole tehdä virallisia sopimuksia, hoidot voi sopia tapauskohtaisesti ja suullisesti myös. Huoltajuus kun ei kato kummaltakaan eron sattuessa, eikä myöskään mitään elatusmaksuja tule jos niitä ei erikseen sovita.

Lastenvalvojalla tehdään yhdessä kirjallinen sopimus jossa selviää koska isällä on oikeus tavata lapsia..
Eli isän ei ole pakko ottaa lapsia,mutta hänellä on oikeus siihen.

Näin se käytännössä menee, jos isää kiinnostaa uudet tuulet elämässään et voi pakottaa tapaamisiin. Mutta sinun on pakko antaa lapsi tapaamisiin sitten kun isä haluaa uuden naisen kanssa leikkiä perhettä.
Sinun nyt vaan on tajuttava että sinä olet äiti ja isä voi ottaa vapaata niin paljon kuin haluaa ja täytyyhän isän elämänsä saada kuntoon jotta löytää uuden äidin lapsilleen :)

Yhteistyössä