Ero, ja mies ei suostu lähtemään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Avoliiton aikana kumpikin puoliso voi ostaa, myydä tai tehdä muita omaa omaisuuttaan koskevia päätöksiä ilman toisen suostumusta. Poikkeuksena on yhteisen asunnon vuokra, jonka maksamisesta molemmat vastaavat ja joka toisaalta voidaan irtisanoa vain yhteistuumin silloinkin, kun vuokrasopimus on tehty toisen nimiin.

eikös poikkeus ole se että jos toinen on asunut siinä jo ennen liittoa? eihän silloin tuo voi mitenkään päin päteä?

[QUOTE="vieras";26788645]Koti on koti, kun olet hänet kirjoille asuntoon hyväksynyt.[/QUOTE]

No eihän siihen tarvitse mitään hyväksyntää, että saa itsensä kirjoille toisen asuntoon. Itsekin laitoin vain lapun postiin, johon kirjoitin uudeksi osoitteekseni miehen osoitteen, eikä mieheltä kukaan ulkopuolinen mitään hyväksymymisiä kysellyt. Periaatteessahan mä voisin laittaa vaikka uuden lappusen menemään, johon kirjoitankin naapurini osoitteen, mutta en usko, että naapurilla olisi silti mitään velvollisuutta antaa mun oleilla luonaan.

Olisikin, ton palauttaisin mielelläni sinne mistä tulikin.

Mutta onhan tämä munkin koti. Pitääkö vaan alistua kohtaloonsa ja hyväksyä että toinen vie mun lompakosta kaiken käteisen?

Tee rikosilmoitus jos hän on kerta varastanut sulta rahaa. Kyllä sen ukon ulos saa..entä voisitko hetken aikaa asua jossain muualla ? tai sitten pakkaat ukkelin kimpsut ja kampsut pistät ne ulos ja lukot luonnollisesti vaihtoon!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26788724:
Voisitko ottaa yhteyttä vuokranantajaan? Kertoa suoraan, että irtisanot asunnon jotta saat miehen ulos, mutta haluat asunnon kyllä takaisin ja haluat tehdä heti uuden sopimuksen.

Näin toimin itse vuosia sitten kun ex miehelleni ei mennyt jakeluun, että yhteiselo päättynyt.(oli alkoholisti ja on sitä vielähin)

Olin vuokranantajaan yhteydessä ja selitin tilanteeni.
Olimme molemmat asunnossa vuokralla.(kirjoilla)

Jätin vuokrat tarkoituksella maksamatta,(vuokranantajan suostumuksella) saimme häädön ja minulle itselleni tehtiin sitten asuntoon uusi vuokrasopimus.

Miehelle määrättiin tarkka muuttopäivä ja nostin hänen omaisutensa valmiiksi pihalle.
Kiinteistänhoitaja vahtoi myöskin samana päivänä uuden lukon asunnon oveen.

Oli se tosi kurjaa ja ahdistavaa aikaa:(..vieläkin joskus muistuu mieleeni, vaikka siitä kulunut jo 24v..mutta kyllä se kannatti.:)
.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="...";26788771]Tee rikosilmoitus jos hän on kerta varastanut sulta rahaa. Kyllä sen ukon ulos saa..entä voisitko hetken aikaa asua jossain muualla ? tai sitten pakkaat ukkelin kimpsut ja kampsut pistät ne ulos ja lukot luonnollisesti vaihtoon!![/QUOTE]

Kyseessä oli vaan muutama satanen, olis jotenkin noloa.. Kerran samainen ukko putsas mun koko tilin mun pankkitunnuksilla, silloin tein ilmoituksen mutta eipä siitä mitään seurauksia tullut. Jepet vaan soitti sille ja käski palauttaa rahat, ja osan sain takaisin. Joo tiedän että oon ihan hemmetin tyhmä kun en kerrasta oppinut, mutta tää oli nyt tässä. Menköön jonkun muun riesaksi kyseinen helmi.

Ja taidankin tästä lähteä vielä tänään. Istukoon yksinään täällä sitten. Jos huomenna soittaisi lakimiehelle ja selvittäisi miten nyt pitäisi menetellä...?

Kyseessä oli vaan muutama satanen, olis jotenkin noloa.. Kerran samainen ukko putsas mun koko tilin mun pankkitunnuksilla, silloin tein ilmoituksen mutta eipä siitä mitään seurauksia tullut. Jepet vaan soitti sille ja käski palauttaa rahat, ja osan sain takaisin. Joo tiedän että oon ihan hemmetin tyhmä kun en kerrasta oppinut, mutta tää oli nyt tässä. Menköön jonkun muun riesaksi kyseinen helmi.

Ja taidankin tästä lähteä vielä tänään. Istukoon yksinään täällä sitten. Jos huomenna soittaisi lakimiehelle ja selvittäisi miten nyt pitäisi menetellä...?

Vain "muutama" satanen on ainakin minulle iso rahaa..ja aina kun et toimi niin hän pääsee
vähällä. tuossa edellä oli aika hyvä ehdotus miten saat äijän ulos.
Tai jos ei muuta niin etit itsellesi uuden kämpän..ja jätät "helmen" oman onnensa nojaan.

Jos toinen osapuoli on ollut asunnossasi yli 13 päivää hänelle muodostuu asumisoikeus asuntoosi.
Jos maksaa puolet vuokrasta, hänellä on vuokrasuhde.

Sinuna nyt tekisin niin että soittaisin jonnekin lakipuhelimeen että saisin apuja.

Miun käsitys on, että jos Ap on yksistään siinä asunnossa(paperilla)vuokralaisena, on esim. asunnon omistajalla ainahin oikeus mies siitä häätää.
..ja mielestäni ihan Ap:lläkin.
(korjatkaas jos väärää tietoa)

Jos toinen osapuoli on ollut asunnossasi yli 13 päivää hänelle muodostuu asumisoikeus asuntoosi.

Mutta löytykö siitä dokumenttia, että on maksanut?..näin miunhin ex-mies väitti maksaneensa, vaikka minä ne vuokrat aina maksoin ja kuiteissa maksajana minun nimi..vastuu vuokrista(puolet)olisi myös hänelläkin ollut.

Sinuna nyt tekisin niin että soittaisin jonnekin lakipuhelimeen että saisin apuja.

Juuri näin Ap:n kannattaisi tehdä!=)
.

Häh? Vaikka ollaan asuttu tässä asunnossa jo jokunen kuukausi, niin muuttoilmoitus on tehty vasta 20.7 Tarkoittaako tuo että jos mies ilman muuttoilmoitusta oleskelee mun asunnossa 13päivää niin se on oikeutettu asumaan mun luona? Koskeeko sama anoppia jos tulee kylään kahdeksi viikoksi? :xmas:

Vuokrasta mies ei kyllä voi todistaa että on maksanut puolet, kun antoi ne käteisellä mulle ja ne on maksettu ihan eri ihmisen tilitä. Mulla oli siis pankkitunnukset loppu kun vuokra maksettiin ja annoin rahat eräälle ulkopuoliselle joka maksoi vuokran omalta tilitään.

Kummipuu - siinäpä saattais ollahin ratkaisu!..vielä ei ole se 13vrk mennyt umpeen jos miehestä muuttoilmoitus on vasta 20.7 lähtien.

Nyt toimi nopeasti!
=)

Viimeksi muokattu:
Eli jos vuokrasopimus on sinun nimissäsi, kai siinä täytyy jotenkin lukea että asunnossa asuu toinenkin henkilö? Siis maksatteko esim. kahta vesimaksua? Ellette, mies ei sopimuksen mukaan saa asua asunnossa ollenkaan, hänellä ei ole siihen oikeutta. Olitte väleissä tai ette ;) Eli tuossa peruste heittää pihalle.
Miehen virallisella osoitteella ei ole minkäänlaista tekemistä asian kanssa, jokainen voi vaihtaa osoitteensa mihin tahansa jos haluaa, eikä heillä ole silti oikeutta muuttaa kyseiseen osoitteeseen.

Jos ei lähde, soita poliisit, oikeasti. Tai tee ikävästi, yritä viedä häneltä avaimet niin ettei huomaa ja lähtee ulos ilman niitä (ts. irrota kyseinen avain avainnipusta, jolloin hän luulee ottavansa avaimet mukaan) ja sen jälkeen siirrä hänen tavaransa ulos (mielellään kuitenkin niin etteivät ne mene pilalle :) )

• Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Irtisano kämppä ennen kuun vaihdetta, pääset jo syyskuun alussa sieltä pois. :) Siihen asti voit lisätä muuttohaluja esim. tuomalla vieraita miehiä ja rakastelemalla äänekkäästi. Mies toki voi alkaa kostaa samalla mitalla.

Suosittelen myös Haarautuvan rakkauden talo -leffaa, jossa pariskunnasta kumpikaan ei halua muuttaa talosta eron jälkeen pois, ja alkavat tehdä em. piinatoimenpiteitä toisilleen.

Yhteistyössä