Ero ja talon myynti ...miten se nyt menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaapeeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaapeeee

Vieras
Eli meillä omakoti-talo.laina puoliksi samoin talon omistajuus.
Nyt olen eroa ottamassa ja haluan että talo myydään .
Miten tämä menee jos toinen alkaa niskurooimaan.Minne otan yhteyttä, pankkiinko?
Mies luottokelvoton nykyjään.Vippi-velkaa ottanut monella tonnilla ja siitä menneet luotot.
Talosta saa ehkä 165 00(kiinteistön välittäjän arvio) ja velkaa 154 000.Nämä siis talolainaa.
Minulla ei ole mitään tekemistä miehen vippi-lainojen kanssa.

Eli meillä omakoti-talo.laina puoliksi samoin talon omistajuus.
Nyt olen eroa ottamassa ja haluan että talo myydään .
Miten tämä menee jos toinen alkaa niskurooimaan.Minne otan yhteyttä, pankkiinko?
Mies luottokelvoton nykyjään.Vippi-velkaa ottanut monella tonnilla ja siitä menneet luotot.
Talosta saa ehkä 165 00(kiinteistön välittäjän arvio) ja velkaa 154 000.Nämä siis talolainaa.
Minulla ei ole mitään tekemistä miehen vippi-lainojen kanssa.

siis 165000 talon arvo

Voit vaatia myyntiä yksinkin käsittääkseni.
Laina ensin tietty pitää maksaa myyntisummalla ja loppuosa menee miehen velkoihin jos vain ulosotto on jo niin pitkällä.

[QUOTE="Vieras";23491989]Voit vaatia myyntiä yksinkin käsittääkseni.
Laina ensin tietty pitää maksaa myyntisummalla ja loppuosa menee miehen velkoihin jos vain ulosotto on jo niin pitkällä.[/QUOTE]

No ei noin.

Ap, ota yhteyttä lakimieheen. Noi velka-asiat ovat vaikeita.

[QUOTE="vieras";23492047]No ei noin.

Ap, ota yhteyttä lakimieheen. Noi velka-asiat ovat vaikeita.[/QUOTE]

Meinaatko, että voivat myydä talon ja jättää talolainan maksamatta?

Suostuiskohan mies ostamaan sut ulos 4500€:lla jolloin hänelle jäisi talo ja velat.

Itse asiassa, sun kannattais myydä osuutesi vaikka yhdellä eurolla että pääset eroon epäkelvosta miehestä ja hänen sotkuistaan.

Jos talon omistaa kaksi henkilöä ja toinen haluaa talon myydä, voi sen silloin laittaa myyntiin, mutta toiselle on toki kerrottava aikeista. Jos ei muutoin onnistu, niin käräjäoikeus määrää molemmille yhteisen uskotun miehen, joka myynnin hoitaa.

Mutta yrittäkää nyt ensin sovussa.

[QUOTE="Vieras";23492066]Meinaatko, että voivat myydä talon ja jättää talolainan maksamatta?[/QUOTE]

Jos miehellä on pikavipit jo ulosotossa, niin ulosottomies vie ensin osuutensa saadusta summasta ja pankille voi maksaa vasta jäljelle jääneestä osuudesta. Ja jos laina on yhteisvastuullinen, niin mikäli mies ei maksa "omaa" puolikastaan, niin ap:n pitää maksaa koko laina yksin, puolikkaan talon kauppasummalla.

Elämä on.

[QUOTE="Vieras";23491982]Onko miehen osuus talosta ulosmitattu? Jos on, pitää maksaa päältä velat.[/QUOTE]

Ei ole vielä ainakaan.Ja tuosta summasta kun pankki ottaa omansa niin eipä jää ulosmitattavaa.

[QUOTE="vieras";23492118]Jos miehellä on pikavipit jo ulosotossa, niin ulosottomies vie ensin osuutensa saadusta summasta ja pankille voi maksaa vasta jäljelle jääneestä osuudesta. Ja jos laina on yhteisvastuullinen, niin mikäli mies ei maksa "omaa" puolikastaan, niin ap:n pitää maksaa koko laina yksin, puolikkaan talon kauppasummalla.

Elämä on.[/QUOTE]

Äläpäs nyt...
Pankilla on epäilemättä kiinnitys taloon lainan vakuutena ja se on ensisijainen velkoja. Ei siihen pysty mitkään pikavippifirmat tulemaan etuilemaan!

[QUOTE="aapee";23492129]Ei ole vielä ainakaan.Ja tuosta summasta kun pankki ottaa omansa niin eipä jää ulosmitattavaa.[/QUOTE]

Jos miehelläsi on niin paljon ulosmitattavaa, että ulosottomies saa käydä käsiksi omaisuuteen, niin pankille voi maksaa vasta, kun miehesi ulosottomaksut on otettu pois siitä.

Jos talo on takuuna lainalle, niin silloin voi pankki ottaa ensin omansa pois.

[QUOTE="vieras";23492144]Jos miehelläsi on niin paljon ulosmitattavaa, että ulosottomies saa käydä käsiksi omaisuuteen, niin pankille voi maksaa vasta, kun miehesi ulosottomaksut on otettu pois siitä.

Jos talo on takuuna lainalle, niin silloin voi pankki ottaa ensin omansa pois.[/QUOTE]

No takuulla on kiinnitettynä lainan vakuudeksi, miten muuten noilla olisi noin suuri laina.

Itse asiassa, sun kannattais myydä osuutesi vaikka yhdellä eurolla että pääset eroon epäkelvosta miehestä ja hänen sotkuistaan.

Just. Et taida olla fiksuimmasta päästä? Jos sinä ja sun ukkos eroaisitte, ja teillä olisi vaikka 200000 euron talo, joka olisi puoliksi maksettu (100000 euroa maksettu) ja molempien osuus 1/2, niin sinäkö myisit osuuden vaikka 1 eurolla, jotta pääsisit epäkelvosta ukostasi eroon???

Talo on kiinnitettynä lainan vakuudeksi ja pankki ottaa ensin omansa pois.Siis tuon 154 000 euroa joka on talo-lainaa.Talon laina on puoliksi ja myös itse talo.Eli jos myynnistä jotain jää niin se laitetaan puoliksi ja miehen puolikas on ulosottokelpoinen.Eikö se näin mene?

[QUOTE="Vieras";23491982]Onko miehen osuus talosta ulosmitattu? Jos on, pitää maksaa päältä velat.[/QUOTE]

Mies yritti kiinnittää talon vakuudeksi lainalle jolla olis maksanut ulosotto-vipit pois mutta minä en suostunut paperiin nimeäni laittamaan pankissa ...ja näin lainaneuvottelija sanoi että jos talo myydään niin ensin pankki ottaa talolainan pois päältä.Jos olisi kiinnitetty niin silloin olisi ensin mennyt vippi-lainat .ONNEKSI en edes ajatellut suostuvani moiseen ehdotukseen!