Ero ja uusi suhde mutta ex mielessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kadun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kadun

Vieras
Onko kellään käynyt niin että..

.. olisitte pistäneet suhteellenne pisteen sen takia ettette ole rakastaneet kumppanianne enää, ja jatkaneet elämäänne uuden miehen/naisen kanssa, mutta jossain vaiheessa alkaneet silti kaivata exäänne? Itse jätin mieheni vajaa puoli sitten koska tunteeni häntä kohtaan olivat kuolleet riitojen takia, ja aloin pian tapailemaan erästä miestä, jota edelleen tapailen, mutta nyt olen jostain syystä alkanut viime aikoina kaipaamaan exääni kamalasti ja ajattelen häntä melkein koko ajan. Meillä on yhteinen lapsi, 1,5 vuotias.

Onko kellään käynyt niin että..

.. olisitte pistäneet suhteellenne pisteen sen takia ettette ole rakastaneet kumppanianne enää, ja jatkaneet elämäänne uuden miehen/naisen kanssa, mutta jossain vaiheessa alkaneet silti kaivata exäänne? Itse jätin mieheni vajaa puoli sitten koska tunteeni häntä kohtaan olivat kuolleet riitojen takia, ja aloin pian tapailemaan erästä miestä, jota edelleen tapailen, mutta nyt olen jostain syystä alkanut viime aikoina kaipaamaan exääni kamalasti ja ajattelen häntä melkein koko ajan. Meillä on yhteinen lapsi, 1,5 vuotias.

Taidat olla melko nuori äiti, joka vielä etsii elämänsä suuntaa.

Erositte kun lapsesi oli noin vuoden ikäinen. Ehkä eron syyt eivät olleet kovin painavat, kun kadut ratkaisuasi.

Minulla on joka hetki lasteni isää ikävä. Hän lähti vaikka kuinka pistin hanttiin.
Tästä tapauksesta on jo kovin kauan aikaa. Sinä taisit selvittää silloin peruskoulua.

Niin ne vuodet vierivät ja me ikäännymme. Ehkä olet minun iässä viisas isoäiti ja annat kultaisia neuvoa kysyville.

Exiin kannattaa pitää yllä lämpimät välit. Varmasti siinä onnistutkin.
Käytän ex sanaa vaikka en siitä pidäkään. Ei minulle yksikään ihminen ole entinen. Hänellä on aina erityinen paikka sydämessäni. Kyllähän sinne mahtuu. Mahtuuhan pieneen muistitikkuunkin mahdottoman paljon tietoa.

Viimeksi muokattu:
Minusta kuulostaa siltä, että olet jättänyt edellisen suhteesi asiat käsittelemättä ja siksi iski kaipuu- aika kultaa muistot.
Jos ero on tullut hyvästä syystä, niin sitä ei kannata perua.

Onko sinulla mahdollisuus nähdä lapsen isää? Selvittää asioita hänen kanssaaan ja tehdä itsellesi selvyys, että näin on parempi.

Minusta uutta suhdetta ei koskaan kannata aloittaa kovin nopeasti vanhan päättymisen jälkeen. Siinä tulee helposti lakaisseeksi maton alle sellaisia asioita, jotka pitäisi käsitellä jotta voisi oikeasti aloittaa elämässä uuden vaiheen. Ihmiselle tekee välillä oikeasti hyvää olla vain itsekseen. Varsinkin jos eroon ovat johtaneet painavat syyt.

Yhteistyössä