Ero koiran vuoksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sissuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sissuska

Uusi jäsen
14.07.2013
1
0
1
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä reilut 5 vuotta. Nyt meillä on ero edessä koiran vuoksi. Aloin odottamaan vauvaa, olen aina ollut allerginen/astmaatikko mutta ne on saatu lääkityksellä pidettyä kurissa. Vaan nyt tulikin eteen hankala tilanne kun lääkkeet eivät auta (raskaus pahentaa allergiaa/astmaa). Olen käynyt useamman lääkärin luona, kysynyt neuvoa monelta eri taholta ja kaikista tulee sama vastaus: Kaikki allergisoivat tekijät pois. Mieheni ei halua luopua koirasta (oli hänellä kun aloimme seurustella) ja ilmoitti että ennemmin koira kuin minä ja lapsi. Raskausaika voisi mennä vielä jotenkuten (mutten tiedä haluanko riskeerata omaa ja vauvan terveyttä koiran vuoksi) mutta koira on myös isokokoinen, erittäin arka ja pelokas eikä tule toimeen lasten kanssa (murisee, näyttää hampaita ja pitää yleensä viedä pois kun tulee lapsia kylään). Eli vaikka nyt yrittäisinkin tulla toimeen/pysyttelisin poissa koiran lähettyviltä tämä sama tilanne olisi edessä kun vauva syntyy koska koira on vanha (8-vuotias narttu) ja epäilemättä ei tule enään hyväksymään/oppimaan elämistä lapsen kanssa :(

nyt täytyy sanoa jotta on vikaa sun miehelläs korvien välissä!!
Toki ymmärrän sen eläinrakkaana ihmisenä että se on kova pala luopua rakkaasta eläimestä mutta kyllä jotain järkeä mitää silti olla!

Kuinka teidän parisuhde muuten menee?! Jos muuten kaikki on hyvin, suosittelisin että lähtisit jonnekkin pidemmäksi aikaa, niin että mies tulee huomaamaan mitä elämä on sen jälkeen kun lähdet pois. Onko elämä koiran kanssa yhtä hohdokasta kuin sinun ja vielä kun yhteinen lapsikin on tulossa, luulisi tärkeys järjestyksen olevan ihan eri!!

Jaksamista asian puitteissa!!!!

Yhteistyössä