ero, lapsi isälleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
onko kellään kokemuksia siitä että lapsi/lapset olisi jääneetkin asumaan isän kanssa? tai lähipiirissä?
entäs jos se olisikin vaan väliaikaista, mutta jos pari vuotias jää isälle ja muuttaisi myöhemmin äidin luo, olisiko se julmaa lasta kohtaan? :(

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
jos lapsi jää isälleen ja meinaat parin vuoden jälkeen vaatia sitä takaisin niin tuskin isä siitä luopuu sit ku sä vaan päätät niin :whistle:

Kyllä sitä tilannetta voidaan tarkastella uudelleen siinä vaiheessa. Jos nyt erotilanteessa on parempi, että isän luokse jää, niin olosuhteiden muuttuessa voidaan sopia (tai tuomioistuin voi vahvistaa) toisinkin.
Itsellä on juuri tällainen tilanne lähipiirissä, ensin lapset jäivät isälleen, nyt asuvat vuoroin molempien luona, kun äiti sai asuntoasiat hyvälle tolalle.

kysymys olisi nimenomaan siitä, että lapsi olisi isällään kunnes saisin oman jaksamisen/käytännön asiatkin kuntoon. mä oon kylläkin ollut se joka lapsen kanssa enemmän, silti tuntuu että parempi olisi vähän aikaa isällään. ;(
mutta olsikohan liikaa muutosta lapselle muuttaa sitten äidin luo myöhemmin, ja vielä eri paikkakunnalle? pelottaa kovasti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
jos lapsi jää isälleen ja meinaat parin vuoden jälkeen vaatia sitä takaisin niin tuskin isä siitä luopuu sit ku sä vaan päätät niin :whistle:

Kyllä sitä tilannetta voidaan tarkastella uudelleen siinä vaiheessa. Jos nyt erotilanteessa on parempi, että isän luokse jää, niin olosuhteiden muuttuessa voidaan sopia (tai tuomioistuin voi vahvistaa) toisinkin.
Itsellä on juuri tällainen tilanne lähipiirissä, ensin lapset jäivät isälleen, nyt asuvat vuoroin molempien luona, kun äiti sai asuntoasiat hyvälle tolalle.

tarkoitin vaan että voi olla ettei isä välttämättä suostu enää luopumaan lapsistaan. niin kuin en minäkään esikoisestani joka on eromme jälkeen jäänyt minulle, en voisi kuvitella edes keskustelevani siitä josko muuttaisi isänsä luokse. miksi tuomioistuin päättäisi myöhemmin taas jälleen kerran muutoksen lapsen elämässä jos hyvä olla isän luona? ei mun mielestä kuitenkaan hyvä ole pompottaa paikasta toiseen ja vanhemmalta toiseen...

jos susta tuntuu ettei oma jaksaminen riitä ja et on parempi isällään niin teette sit niin. en kuitenkaan neuvo luottamaan siihen et jonkin ajan kuluttua isä on suostuvainen lähihuoltajuuden muutokseen.

muoks. enkä siis todellakaan pidä huonona vaihtoehtona tuota isälle jäämistä.

Meillä poika jäi isälleen kun erottiin pojan ollessa 4 vuotias. Päädyttiin siihen ratkaisuun kaikessa sovussa, kun isällä oli silloin paremmat mahdollisuudet pojan huoltamiseen; todhyvä työ oma talo jne. ja itselläni ei ollut silloin töitä ja vähän hakusessa tulevaisuus. poika on nyt 12 ja asuu edelleen isänsä luona vaikka silloin aikanaan mietittiin sitä mahdollisuutta, että muuttaisi minun luokseni kun saan asiat järjestykseen. Katsottiin kuitenkin paremmaksi vaihtoehdoksi pojan eläminen isänsä luona koska järjestely toimii kaikkien osapuolten kannalta hyvin, olisi ollut väärin poikaa kohtaan muuttaa tuttua ja turvallista elämää vain minun itsekkyyteni takiani. meillä pojan kanssa on ollut aina todella hyvät ja lämpimät välit, hän on koko tämän ajan ollut luonani viikonloput ja lomat. Enkä todellakaan ole tuntenut olevani huono äiti, päinvastoin kun pojalla on kaikki hyvin ja turvallisesti niin minullakin on. Joskus olen joutunut jollekkin selittelemään tätä meidän järjestelyä, kun taitaa vielä nykyäänkin valitettavasti olla yleinen mielipide se, että jos lapset asuvat isällään niin äidissä täytyy olla jotain vikaa.

Siinä ei ole mitään pahaa, että lapsi/lapset jäävät isälleen.
Pidän kylläkin järjettömänä ideaa, että lapsi sitten myöhemmin siirtyy taas äidin luokse ja siirron syy olisi se, että nyt äiti jaksaa taas/ on saanut asiansa järjestykseen.

Jos lapsella on hyvä olla isänsä luona, täytyy ottaa "lusikka" kauniiseen käteen ja hyväksyä tosiasia olla itse etä. Mitäs sitä muiden mielipiteistä välittämään.

Yhteistyössä