Ero, miten elatusmaksut määräytyy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alakuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alakuloinen

Vieras
Eli silmät punaisena itkemisestä, mietin jo että kuinkahan kallista kämppää uskallan katsella..Ei siis tarvi olla mikään hieno, mutta tilaa lapsillekkin jotka tottuneet omakotitalossa temmeltään.Minulla kun tulot pienet ja kaksi lasta.Olisi kiva jos olisi 3h+k ,mutta 2h+k käy myös.Mutta kuinka selviän vuokrasta, vesimaksusta,hoitomaksuista ym. yksin?Minkähän suuruista elatusmaksua saan, ex-mies aika hyväpalkkainen?

Jos tulot on pienet, niin saat Kelasta asumistukea :).
Elatusmaksujen suuruuden voit sopia miehesi kanssa, lastenvalvojalla.
Hoitomaksutkaan eivät tule olemaan suuren suuret, koska olet kahden lapsen pienipalkkainen yh.
Kyllä sinä pärjäät :hug:
Ero on myös uusi alku, mahdollisuus onnellisuuteen.

Niin sitäkin mietin että mitäs jos on yhteishuoltajuus, kuinka käytännössä rahan puolesta ja muutenkin?.Välit ainakin nyt suht hyvät, mutta varmasti joku lappu elatusmaksusta täytyy tehdä, että varmasti sitä saa.Kuinka pienet tulot pitää olla että saa kahden lapsen kanssa asumistukea?Olen ihan ulkona kaikesta järjestelyistä ja kaikki apu tervetullutta..Kiitos ihanista rohkaisuista, on tuo joulufiilis mennyt täysin........

Exän palkka 2500-3000 netto kuussa.Kertokaa joku haarukka mitä elatusmaksut on?Niin ja kaksi lasta.Mä tuskin asumistukea saan, ainakin mitä laskeskelin kelan sivuilla...

en osaa oikein auttaa kun jo vuosia omasta erosta,mutta jos oikein muistelen niin palkkani oli n.1350e kuussa ja vuokra n.550e,sain varmaan pari sataa asumistukea ja saathan elatusmaksuja ainakin sen 258 kahdesta lapsesta ja lapsilisät,hyvinhän te tulette toimeen.Hoitomaksutkaan tuskin on suuret.

Yhteistyössä