ero tulossa, huoltajuus asia, auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaikki asiat oon saanut hoidettua ilman isän allekirjoituksia.
.

Eihän tää voi pitää paikkaansa?? Jos on yhteishuoltajuus niin eihän lapselle voi saada esimerkiksi passia ilman molempien allekirjoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Ei kannata erota kun lapsi vielä noin pieni.

Tätä sanoin isälle että yritetään vielä mutta..

Miksi miehesi haluaa erota?

Hän on nyt jäänyt kotiin hoitamaan vauvaa ja minä menin töihin.. Häntä ehkä (kuka tietää ku ei puhu) ahdistaa tylsyys ja kotielämä ja on alkanut ottamaan kaljaa arki iltoinakin.. Minä siihen sitten sanoin että tämä ei sovi minulle, kännätä ei saa sillon kun on seuraavana aamuna vauvan hoitoa.. Hän haluaa erota koska elämä on nyt tylsää ja minä kuulemma rajoitan sitä yms. Yhteistä aikaa ei olla saatu koska vaikea vauva on ollut ja se minun mielestä on syy meidän "riitoihin".. Mieheni ei kuuntele, on päättänyt että olen paska ihminen..

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Voi luoja, Paula, oletko tosissasi? Yksinhuoltajuus VAIN siksi että langat pysyy ÄIDIN käsissä? Samalla tavalla sillä isällä on oikeus OMAAN LAPSEENSA, samalla tavalla isällä on oikeus olla lapsensa kanssa ja vaikuttaa sekä päättää lapsen asioista.

Olette välillä niin käsittämättömiä, oikeesti... :o Minä, minä, minä. Minun lapset. Minun. Ei meidän, vaan MINUN.

siis asiahan menee niin että LAPSELLA on oikeus vanhempiinsa!

Oletko muuten ap hyvä ottanut sitä vaihtoehtoa huomioon, että myös isästä voi tulla lähihuoltaja ja äidistä etähuotaja. Miltä sinusta tuntuisi olla etähuotaja? Teet isän kanssa sellaisen sopimuksen, joka tyydyttäisi sinua myös etähuoltajana, eli tapaavana osapuolena. Haluaisitko silloin viikko-viikko systeemiä, vai riittäisikö sinulle silloin ilta tai kaksi viikossa?

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Oletko muuten ap hyvä ottanut sitä vaihtoehtoa huomioon, että myös isästä voi tulla lähihuoltaja ja äidistä etähuotaja. Miltä sinusta tuntuisi olla etähuotaja? Teet isän kanssa sellaisen sopimuksen, joka tyydyttäisi sinua myös etähuoltajana, eli tapaavana osapuolena. Haluaisitko silloin viikko-viikko systeemiä, vai riittäisikö sinulle silloin ilta tai kaksi viikossa?

tämä muuten on totta..kas kun se ei tullut ennen esiin. aina oletetaan että se on äiti joka jää yh:ksi, mutta voihan se isäkin haluta olla lapsen lähihuoltaja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras...:
kaikki asiat oon saanut hoidettua ilman isän allekirjoituksia.
.

Eihän tää voi pitää paikkaansa?? Jos on yhteishuoltajuus niin eihän lapselle voi saada esimerkiksi passia ilman molempien allekirjoitusta.

ei pidäkkään paikkaansa. aikanaan yritin pojalleni avata tiliä ja jouduin oikein viemään todistepaperin että minulla on yksinhuoltajuus.

yhteishultajuus ei tarkoita viikko ja viikko systeemiä.
vaan sitä, että päätätte lapsen asiat yhdessä.
meillä on exän kanssa ollut 9vuotta yhteishuoltajuus ja ei ole poikaansa tavannut kuin kourallisen verran ja kaikki asiat oon saanut hoidettua ilman isän allekirjoituksia.

Tapaamiset sovitaan lapsen edun mukaisesti esim. lapsi saa olla joka toinen viikonloppu isällään päivän ja yöksi palaa äidin luokse.

Musta sen minä minä minä hössötyksen sais tosin lopettaa. on isiä jotka oikeasti rakastaa lastaan ja osaa siitä huolehtia yhtähyvin kuin äitikin joten en nää mitään harmia siinä, että 11kk opettelisi alusta asti olemaan isän luona jopa öitä. tietenkin pikku hiljaa ja lapsen mukaan.

Muistakaa nyt hyvät naiset, että lapsi on elinikäinen side kahden ihmisen välillä ja kyse ei ole äidin eikä isän parhaasta vaan lapsen ja lapsen paras on se,että hänellä on äiti ja isä.
jos ei ole valmis sitä kestämään niin plees älkää tehkö lapsia.
ei ole olemassa äidin 99% oikeutta ja isän 1% oikeutta tai toisin päin vaan kyse on LAPSEN OIKEUDESTA ÄITIIN JA ISÄÄN.
siis mikäli isä on rakastava, huolehtiva ja vastuunkantoinen niin antakaa lasten tavata häntä.
Te ette äipät menetä siinä mitään, vaan annatte lapselle enemmän kuin osaatte edes arvata.

Samalla voisitte miettiä miltä tuntuisi tavata omaa lastaan joka toinen viikonloppu ennenkuin hankaloitatte lapsen elämää rajoittamalla isä-tapaamisia minimiin.

Ja siis on eri asia jos perheessä on henkistä tai fyysistä väkivaltaa.

ja keskustelemalla ja kompromisseillä päästään pidemmälle kuin riitelyllä.

tämä oli äärettömän hyvin sanottu :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Ei kannata erota kun lapsi vielä noin pieni.

Tätä sanoin isälle että yritetään vielä mutta..

Miksi miehesi haluaa erota?

Hän on nyt jäänyt kotiin hoitamaan vauvaa ja minä menin töihin.. Häntä ehkä (kuka tietää ku ei puhu) ahdistaa tylsyys ja kotielämä ja on alkanut ottamaan kaljaa arki iltoinakin.. Minä siihen sitten sanoin että tämä ei sovi minulle, kännätä ei saa sillon kun on seuraavana aamuna vauvan hoitoa.. Hän haluaa erota koska elämä on nyt tylsää ja minä kuulemma rajoitan sitä yms. Yhteistä aikaa ei olla saatu koska vaikea vauva on ollut ja se minun mielestä on syy meidän "riitoihin".. Mieheni ei kuuntele, on päättänyt että olen paska ihminen..

No tähän ei voi kuin todeta, että tilastollisesti suurin eroprosentti on alle 3-vuotiaiden lasten vanhemilla, usein se väsyminen ym. vaikuttaa parisuhteeseen.. ja nämä ovat myös niitä eroja, joita kadutaan eniten. Mutta jos miehesi ei halua yrittää selvittää tilanneta, niin eihän sille väkisin mitään voi.

Mitä tulee huoltajuuteen, yhteishuoltajuus on varmaan teille parasvaihtoehto, eikä teidän tilanteessanne taida sitäpaitsi olla perusteita kemmallekaan teistä sada yksinhuoltajuutta.
Yhteishuoltajuus ei vielä ratkaise asumis- ja tapaamiskysyyksiä millään tavalla. Tästä teidän täytyy tehdä keskenänne sopimus, jonka lastenvalvoja vahvistaa. Jos sopiminen on vaikeaa, lastevalvoja voi toimia neuvotteluapuna ja muutenkin neuvoo tilanteessa. Varatkaa siis aika lastenvalvojalle.
Jos sopimusta ei näill keinoin mitenkään saada aikaan, asia täytyy viedä oikeuteen, ja siellä sitten tuomari ratkaisee, mikä on parhaiten lapsen etua totetuttava järjestely.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:

tämä muuten on totta..kas kun se ei tullut ennen esiin. aina oletetaan että se on äiti joka jää yh:ksi, mutta voihan se isäkin haluta olla lapsen lähihuoltaja.

Niin, jos isä alkaa tätä vaatimalla vaatimaan, niin oikeuskäsittelyksihän se sitten menee. Ei ole alna päivänselvä asia, että lähihuoltajuus on äidillä. Lähihuoltajan tulee olla jo lainkin mukaan se, joka edistää lapsen ja etän yhteydenpitoa. Jos lähihuoltaja yrittää estää esim. hakemalla perusteettomasti yksinhuoltajuutta tai muuten vaan haluaa pitää ohjat käsissä, voi oikeus katsoa että lähi estää etän ja lapsen tapaamisia ja huoltomuoto voidaan määritellä uudelleen.

Kirjoitin tuolla aikaisemmin että isä saa minun puolesta nähdä lastansa jokapäivä jos haluaa! Mutta sillain että minäkin näen häntä joka päivä (joskus voi olla viikonlopun ilman että näen).

soitin lastenvalvojalle joka selvensi asian niinku joku nyt oli tässä jo kertonut..

Kirjoitin tuolla aikaisemmin että isä saa minun puolesta nähdä lastansa jokapäivä jos haluaa! Mutta sillain että minäkin näen häntä joka päivä (joskus voi olla viikonlopun ilman että näen).

soitin lastenvalvojalle joka selvensi asian niinku joku nyt oli tässä jo kertonut..

Okei. No entä jos isästä tulee lähihuoltaja ja sinusta etähuoltaja. lapsi asuu virallisesti isänsä luona ja isä antaa sinun tavata lasta vaikka joka päivä.

Sopiiko tämä myös sinulle?

Okei. No entä jos isästä tulee lähihuoltaja ja sinusta etähuoltaja. lapsi asuu virallisesti isänsä luona ja isä antaa sinun tavata lasta vaikka joka päivä.

Sopiiko tämä myös sinulle?

Sopii, jos näen lastani joka päivä.

Yhteistyössä