Ero tulossa. Milloin kertoa aiheesta appivanhemmille? Ennen vai jälkeen eron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahistuspanicus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahistuspanicus

Vieras
Olemme päätyneet eropäätökseen mutta ahdistaa kertoa asiasta omille vanhemmilleni ja miehen vanhemmille. :/ Mutta ennen eroa asiasta kai olisi ilmoitettava heille ettei tule uutinen ihan shokkina kun seuraavan kerran yhteydessä ollaan... että ollaankin yhtäkkiä erottu. Milloin olette asian kertoneet ja miten itsellänne säilyneet välit entisiin appivanhempiin?

Eroon liittyen pelottaa melkeinpä eniten nuo lähipiirin reaktiot ja pettymykset kun vanhempamme maksoivat taannoin häämmekin. :/ Olen henkisesti ollut niin lopussa etten millään jaksaisi ottaa vastaan saarnoja keltään. Meidän päätös ja sillä selvä... tosin kaikkiin tämä vaikuttaa. :(

kannattaa kertoa etukäteen. kova juttuhan se on, mutta tuskin kummankaan vanhemmat alkavat ajatella mitään häiden mukanaan tuomia kuluja tai muutakaan. surullisia varmaan ovat. mutta aikuisia, ja luultavasti suhtautuvat asiaan sen mukaisesti. tuskin heilläkään on avioliitto ilman ongelmia sujunut.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ahistuspanicus:
Olemme päätyneet eropäätökseen mutta ahdistaa kertoa asiasta omille vanhemmilleni ja miehen vanhemmille. :/ Mutta ennen eroa asiasta kai olisi ilmoitettava heille ettei tule uutinen ihan shokkina kun seuraavan kerran yhteydessä ollaan... että ollaankin yhtäkkiä erottu. Milloin olette asian kertoneet ja miten itsellänne säilyneet välit entisiin appivanhempiin?

Eroon liittyen pelottaa melkeinpä eniten nuo lähipiirin reaktiot ja pettymykset kun vanhempamme maksoivat taannoin häämmekin. :/ Olen henkisesti ollut niin lopussa etten millään jaksaisi ottaa vastaan saarnoja keltään. Meidän päätös ja sillä selvä... tosin kaikkiin tämä vaikuttaa. :(

eiköhän vanhemmat ole huomanneet mikä on menossa, jos eivät ihan sokeita ole. Minun äitini ainakin huomaa heti jos meillä on jotakin kärhämää miehen kanssa, mutta me ei tosin eletäkään missään kulississa, vaan sanotaan suoraa miten asiat on. Suosittelen vaan ottamaan asian esille ja sanoa suoraa. Tuskin yllättyvät.

ottakaa vaan asumusero ekana ja jättäkää vielä virallinen ero. Jää kaikille aikaa, varsinkin teille itsellenne selvitellä ajatuksianne. Ystävä teki niin ja asuivat erossa vuoden. Palasivat yhteen sitten lopulta ja perhekin on kasvanut. Nyt ovat onnellisia ja tyytyväisiä, etteivät hätäilleet erossa.

Meidän molempien vanhemmilla on pitkä avioliitto takana. He arvostavat ydinperhettä. Sehän tässä ahistaa että mikä heidän asenteensa tulee olemaan. Varmasti pitävät pitkän saarnan. Varsinkin mieheni äiti tulee varmasti yrittämään parhaansa ettei erottaisi. Poikaansa puolustanut aina henkeen ja vereen ja olisi hänelle suuri pettymys jos hänen poikansa eroaisi.

Tässä nyt on aika painavat syyt erota koska olen ihan lopussa. Yli 8 vuotta ollaan yhdessä oltu ja toisemme tunnetaan perinpohjin. Itse olen saanut olla kaikesta vastuussa eikä mies suostu töitäkään hakemaan. En sellaisen asennevammaisen ihmisen kanssa jaksa enää asua! Ero on tähän mennessä ainoa järkevä yhteinen päätös... puolusti anoppi luuseripoikaansa sitten miten halusi! Mittani alkaa olemaan oikeasti täynnä. Ei tuo mies miksikään muutu! Elämä muuttuu koko ajan vaan huonommaksi. Yksinhuoltaja olen käytännössä ollut koko suhteen ajan.

Eron jälkeen kerrottiin ja välit eivät säilyneet, koska exän äiti mm. haukkui minut h**raksi (kuulemma mitään muuta ei voi ulkona käydessä tehdä, kun kavereita tapaa, kuin h**rata) ja muutenkin ihan pataluhaksi. Otti exän äiteelle tiukille että hänen poikansa ei kyennyt perhe-elämään..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä nyt on aika painavat syyt erota koska olen ihan lopussa. Yli 8 vuotta ollaan yhdessä oltu ja toisemme tunnetaan perinpohjin. Itse olen saanut olla kaikesta vastuussa eikä mies suostu töitäkään hakemaan. En sellaisen asennevammaisen ihmisen kanssa jaksa enää asua! Ero on tähän mennessä ainoa järkevä yhteinen päätös... puolusti anoppi luuseripoikaansa sitten miten halusi! Mittani alkaa olemaan oikeasti täynnä. Ei tuo mies miksikään muutu! Elämä muuttuu koko ajan vaan huonommaksi. Yksinhuoltaja olen käytännössä ollut koko suhteen ajan.

Kertoisin ehkä kun uusi osoite on tiedossa, että muutamme ensi viikonloopuna, asumusero heti ja paperit perässä.

Hurjan kuuloista, varmaan pääset helpommalla kun on yksi huolehdittava vähemmän! :hug:

Itse kertoisin vasta eron jälkeen. Siitä tulis vaan isompi soppa jos tietäisivät etukäteen. Tunnen omat vanhempani ja appivanhemmat sen verran hyvin, että näin olisi parempi.

Ja huolettaa myös se että joudunko minä lähtemään tästä kahden lapsen kanssa vai lähteekö mies? Mies on siis työttömänä ja itse olen opiskelija. Vuokralla asutaan 80 neliön kolmiossa. Mielestäni minulla olisi oikeus jäädä tähän lasten kanssa kun ei mies ole aiemminkaan ollut kiinnostunut taloudenpidosta, siivouksesta ym. Etsiköön oman pienen luukun itselleen. Lasten etu olisi tähän jäädä koska esikoisella alkaa ensi syksynä koulukin ja koulu on lähellä.

Kumman nimissä on vuokrasopimus?

Muista tehdä uusi vuokrasopimus vain sinun nimelläsi jos mies lähtee, sillä saat todistettua (kai) että olet yh jos mies ei muuttoilmoitusta kiusallaan tee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja huolettaa myös se että joudunko minä lähtemään tästä kahden lapsen kanssa vai lähteekö mies? Mies on siis työttömänä ja itse olen opiskelija. Vuokralla asutaan 80 neliön kolmiossa. Mielestäni minulla olisi oikeus jäädä tähän lasten kanssa kun ei mies ole aiemminkaan ollut kiinnostunut taloudenpidosta, siivouksesta ym. Etsiköön oman pienen luukun itselleen. Lasten etu olisi tähän jäädä koska esikoisella alkaa ensi syksynä koulukin ja koulu on lähellä.

Yritä puhua miehelle järkeä että jäisi teille asunto. Eihän hänellä riittäisi varmaan rahatkaan sen pitämiseen yksin jos on kerran työttömänä. Pitäähän tuossa tilanteessa pyrkiä lapsien mukaan toimimaan, ei tarvisi muuttaa toiseen paikkaan kun on varmaan isänkin lähdössä jo tarpeeksi muutosta.

Voimia ap!

Mutta saanko mitään tukia jos olemme vain asumuserossa? Pitääkö olla virallisesti eronnut että saan yh:lle kuuluvat etuudet? Opintotuilla ja lapsilisillä ei todellakaan yksin eletä... Joku sanoi että minun tapauksessa vuokra maksettaisiin todennäköisesti kokonaan kun tulot ovat niin surkeat.

Yhteistyössä