Ero vaimon suvusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munaton mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

munaton mies

Vieras
Ei hitto mihin sukuun menin liittymään. Seurustelua oli takana 2v, 1v. kihloissa ja nyt häistä on 3v. ja kyllä tulee ero mieleen.

Vaimon suku kuvittelee omistavansa kotitalomme. Joka nurkasta löytyy heidän rojujaan kun kantavat lahjaksi. Pahin on varmaan anoppi joka verhoaa tuhotyönsä "auttamiseksi". Esim. "huomasin ettei teillä ollut kunnon kalenteria niin toin tämän" ja läväyttää A3-kokoisen jättivihon. Joo kalenterit on, mutta ei anopin näkösillä. Joskus on omasta aloitteestaan lapsenvahtina kun käydään asioilla ja auttaa meitä viikkaamalla likaiset ja puhtaat sekaisin, tunkee ne vääriin paikkoihin, sama juttu astioille (huuhdellaan ennen koneeseen laittoa niin sieltä se latoo ne vain huuhdellut astiat kaappeihin), saattaa tuoda märkiä polttopuita takkahuoneeseen vaikka kuivia olisi liiterissä ym.

Tuo olisi normaalisti toivottua auttamista, mutta nykyisellään hän tuottaa meille vain lisävaivaa siivota hänen jälkensä ja pari kertaa on varuilta lähes kaikki astiat tiskattu uusiksi kun ei tiedetty mikä kippo on oikeasti puhdas ja mikä ei. Ja hänelle on sanottu ettei tarvitse tehdä mitään tällaista, kykenemme itsekin hoitamaan huushollimme.

Pistin vaimon palauttamaan rojuja suvulleen niin eikös sieltä nyt kaksi äkäistä kälyä tule lankoja pitkin, vaimon veli kävi ovellakin ja läväytti kassillisen kynttilöitä, turhia leluja ja kamalia koriste-esineitä takaisin. No ne jätetään seuraavalla kauppareissulla kierrätykseen sitten. Tämän purkamisen aiheena on lopulta vaimo joka eilen alistuneena kiitteli kun suku palautti niitä rojujaan tänne vielä lisää ja alkaa taas taipua äitinsä tahtoon.
Seurusteluaikana kotimme oli kaunis, selkeä ja helppo pitää siistinä. Nyt meillä on hirvenpää seinällä, pitsiverhoja, koristeita joka hyllyllä ja kaikille tavaroille ei edes ole paikkaa, vaan nököttävät tuvan nurkissa pölyttymässä. Sanomattakin selvää ettei tätä enää kestä.

Hmm meilläpä tää on toistepäin.. Eli miehelle olis aivan sama missä kaatopaikassa asutaan. Rikkinäiset autot raahataan meidän pihaan kun on niin helvetin hienosti tilaa. Joo tilaa on mut ei hirveesti miellytä silmää kun piha näyttää autokorjaamolta. Anoppi myös työntää ukon mukaan ainakin pari säkillistä krääsää aina kun siellä käy. Onneksi se ei koskaan oikeestaan käy meillä.

Jos vaimo haluaa nuo rojut teille, on teillä oikea ongelma. Jos ei, niin kierrätykseen vaan. Näin meillä tehtiin, ja nyt useamman vuoden jälkeen tavaratulva on loppunut, palauttaminen ei siis toiminut vaan se, että kannettiin kamat kertomatta aina suoraan kierrätykseen.
Ja kotitöistä, kiellätte tekemästä, ja jos anoppi silti tekee, ette pyydä sitä lastenvahdiksi tai päästä sitä yksin teille. Kun olette kotona, ette anna sen tehdä mitään kyläilessä, perustelette sillä et "ei vieraiden meillä tarvii".

Siis teidän isoin ongelma on turha tavara jota suku teille lahjoittaa? Kiittäkää ja kertokaa että että ette tarvitse uutta tavaraa, mutta lahjoitatte mielellänne ne sellaisille jotka tarvitsee. Ja viette sitten jonnekin keräykseen. Turha esittää että tarvitsette ja haluetta niitä "rojuja".

Ilmoittakaa anopille, että ette halua hänen auttavan kotitöissä, koska teillä on omat tapanne hoitaa asioita ja jos anoppi jatkossa vielä latoo likaisia tiskejä kaappiin, sanokaa siitä suoraan. Jos ei lopu, hankkikaa lapsenvahti muualta tai viekää lapset mummolaan hoitoon.

Jos vaimosi on liian kiltti, niin ota sinä rooli "kusipäämiehenä" (mukamas) ja pistä romut helvettiin. Anna niiden huutaa ja räyhätä sinulle, miten haluavat, mutta sinä teet sen puolustaaksesi vaimoasi. Sanot sen hänelle, ettet tykkää, kun kävelevät hänen päältään. Loppujen lopuksi on tyytyväinen siihen miten asiat menevät.

Onpahan sullakin reppanalla ongelma, ei lahjoja takasin viedä antajalleen, en ihmettele jos lankoja pitkin tullaan, pitää sitä nyt vähän osata käyttäytyä. Pistä vaikka roskiin jos muuta käyttöä ole, ja jos antaja kysyy niin vastataan että meni rikki. Jos tulee kalentereita yms. mitä ei tarvita, niillä on hyvä systyttää vaikka se takka, simple, ei sitä nyt ihmisiä tarvi loukkaamaan alkaa.

Tää näyttää olevan niin yleistä että.... Meilläkin miehen äiti työntää meille kaikkea krääsää "kun tarjouksesta sai niin halvalla" kaikki vanhat tavarat löytävät tiensä meille.... ja kun tulevat tänne lapsenvahdiksi niin koko asunto on siivottu, tavarat kateissa ja paras oli kun appiukko järjesti "ystävällisesti" astiakaapin uudestaan. Siinähän sitten etittiin mukeja ja lautasia kun mikään ei ollut paikoillaan. :kieh:

No nämä murheet on onneksi jo takana pääin. Anoppi ei enää ostele mitään turhaa tai ainakin todella harvoin. Ja koska eivät koskaan tule lapsenvahdeiksi niin eivät pääse enää taloakaan järjestelemään mieleisekseen. Itseasiassa kestäisin jopa sen järjestelemisen jos edes joskus tulisisvat lapsia tapaamaan....

[QUOTE="vieras";25322741]Jos vaimosi on liian kiltti, niin ota sinä rooli "kusipäämiehenä" (mukamas) ja pistä romut helvettiin. Anna niiden huutaa ja räyhätä sinulle, miten haluavat, mutta sinä teet sen puolustaaksesi vaimoasi. Sanot sen hänelle, ettet tykkää, kun kävelevät hänen päältään. Loppujen lopuksi on tyytyväinen siihen miten asiat menevät.[/QUOTE]
Näin päin se menee luonnollisemmin. Jos mies ei osaa sanoa ei suvulle ja vaimo joutuu räkyttämään, niin vaimolta menee maku mieheen. Näin päin ei mene, vaan se voi olla ihan hyväksyttävää ja hienokin juttu.

[QUOTE="vieras";25322751]Onpahan sullakin reppanalla ongelma, ei lahjoja takasin viedä antajalleen, en ihmettele jos lankoja pitkin tullaan, pitää sitä nyt vähän osata käyttäytyä. Pistä vaikka roskiin jos muuta käyttöä ole, ja jos antaja kysyy niin vastataan että meni rikki. Jos tulee kalentereita yms. mitä ei tarvita, niillä on hyvä systyttää vaikka se takka, simple, ei sitä nyt ihmisiä tarvi loukkaamaan alkaa.[/QUOTE]
No ei varmaan ole ihan luonnollista käydä oikein vartavasten tuomassa takaisin jo palautettuja romuja. Kyllä ihmisellä on oikeus kieltäytyä.

[QUOTE="vieras";25322771]No ei varmaan ole ihan luonnollista käydä oikein vartavasten tuomassa takaisin jo palautettuja romuja. Kyllä ihmisellä on oikeus kieltäytyä.[/QUOTE]

Kuten sanoin, ei ole lahjahevosen suuhun kattominen, jos ei kelpaa pistää kaikessa hiljaisuudessa roskiin. Jos se tavara on sitä että omat nurkat siivotaan tänne, siitä voi kieltäytyä ihan jo heidän tuodessa, että emme tarvitse mekään niitä, vie vaikka tuonne roskapönttöön.

[QUOTE="vieras";25322803]Kuten sanoin, ei ole lahjahevosen suuhun kattominen, jos ei kelpaa pistää kaikessa hiljaisuudessa roskiin. Jos se tavara on sitä että omat nurkat siivotaan tänne, siitä voi kieltäytyä ihan jo heidän tuodessa, että emme tarvitse mekään niitä, vie vaikka tuonne roskapönttöön.[/QUOTE]
Kyllä sopii lahjahevosen suuhun katsoa silloin, jos on jo ihan patologista tuo romujen antaminen, vaikka eivät olisikaan selvää kaatopaikkatavaraa. Normaalit ihmiset eivät toimi noin kuin ap:n vaimon sukulaiset.

Minusta ap:n pitäisi nyt lunastaa kotinsa takasiin ja pistää kaikki hirvenpäät ja pitsiliinat yhteen laatikkoon ja tehdä niille sitten jotakin.

Vaimo on samalla kannalla. Alussa oli tomerana ja laittoi vastaan, mutta taitaa olla liian läheinen sukunsa kanssa, ensimmäiset pahat mulkaisut ja puheet niin johan alkoi taas ottamaan kiitellen romua vastaan. Pidemmän päälle se vie meidän aikaa, vaivaa ja bensarahoja raahata noita tavaroita kierrätykseen tai roskiin, mikä turhauttaa, tässä elämässä olisi muutakin tekemistä kuin tuo.

Sillähän nuo lankoja pitkin tulevat kun minä olen se joka vastaa ja puhuu heidän kanssaan, vaimoa en laita enää siihen tilanteeseen kun selvästi järkyttyy miten omat sisaret voi puhua hänelle.

Ja on sanottu ettei saa siivota, tarvi autella tai tuoda "almuina" tossuja, kalentereita, maitoa jota kukaan ei juo jne. mutta menee kuuroille korville. Vai kuvittelevatko että tosiaan heillä on oikeus levitä pitkin tonttiamme koska meillä nyt sattuu olemaan perintötilani kotipaikkana? (hehtaareja löytyy ja neliötäkin, mitä ei kyllä huomaa tältä tavaramäärältä)

Kuulostaa niin tutulta. :D Äitini on juuri tuollainen. Olisi innolla "sisustamassa" valmiiksi. Ja nyt kun ollaan laittamassa pojille isoa huonetta niin vähän jo aavistelen äidin innostuvan. :whistle: Kysyi jo että "Onkos teillä jo sinne huoneeseen mattoja?"

Mut en halua olla tyrmäävä. Saatan ehkä hyvää hyvyyttäni ottaa vastaan jotakin ja kunnioittaa äidin hyväntahdon elettä, mut kaikessa hiljaisuudessa pistän tavaraa eteenpäin kylmän viileesti koska minulle tavara ei kuitenkaan merkkaa niin paljon kuin äidille, joka on ollut ihan mahdoton tavaranpalvoja. Kaikki perintövaasit on pakko säilyttää velvollisuudesta.

Sanotaankin että suomalaisessa kodissa kirjahylly muistuttaa enemmänkin joulukuusta. Kirjahyllyyn ei kuulu kuin kirjat minun näkemyksen mukaan, poikkeuksena lastenhuoneet.

Viimeksi muokattu:
Mä olen sitä mieltä että otatte ja alatte heittämään tavraa pois, seuraavalla kerralla jos tuovat lisää niin kiitätte ajatuksesta mutta nyt ei ole tarvetta tällaiselle.

Ja tiedän, kokemusta on samanlaisesta touhusta, se ei todellakaan ole helppoa.

Mulla oli samanlaista, aloin jossain vaiheessa pistämään kampoihin. Tosin meillä liittyi paljon muutakin asiaan.. Mutta siis juu, se meni niin että kun laittoi kampoihin niin nostettiin hirveä show kiittämättömyydestä ym. ja kuitenkaan sanoma ei mennyt perille vaan kuin aivottomat, jatkettiin samaa.. Mä laitoin lopulta välit poikki, mutta kuten sanottu, en ainoastaan tuon asian takia..

Mä olen sitä mieltä että otatte ja alatte heittämään tavraa pois, seuraavalla kerralla jos tuovat lisää niin kiitätte ajatuksesta mutta nyt ei ole tarvetta tällaiselle.

Ja tiedän, kokemusta on samanlaisesta touhusta, se ei todellakaan ole helppoa.

Mulla oli samanlaista, aloin jossain vaiheessa pistämään kampoihin. Tosin meillä liittyi paljon muutakin asiaan.. Mutta siis juu, se meni niin että kun laittoi kampoihin niin nostettiin hirveä show kiittämättömyydestä ym. ja kuitenkaan sanoma ei mennyt perille vaan kuin aivottomat, jatkettiin samaa.. Mä laitoin lopulta välit poikki, mutta kuten sanottu, en ainoastaan tuon asian takia..

Juu, itse kun olen niin kiltiksi kasvatettu että tunnen hirveetä syyllisyyttä kun joskus äiti tyrkytti jotain ja kun en oikeasti tarvinnut ylimääräistä tavaraa niin äiti sanoi kiittämättömäksi. : / Olen kokenut siis helpommaksi olla loukkaamatta äitiä ja ottaa vastaan turhaakin tavaraa ja pistää hiljaa kiertoon. Helpompi on se kestää kuin syyllisyys toisen tunteiden loukkaamisesta.

Exän perhe oli vastaavanlainen. Tuohon ei muu auta, kuin jyrkkä ei, pitää sanoa vaikka vähän rumasti ellei muu auta.

Olennaista kuitenkin on, kääntyykö vaimosi perheensä puolelle vai sinun puolelle.

Mä olen oman äitini kohdalla jo luovuttanut. En enää edes kiitä jos jotain tuo. Totean vain, ettei tarvittais. Ja kun auton perävalot himmenee, lajittelen osan suoraan roskiin. Osan vien eläinsuojelulle (tai oikeastaan he hakevat miellään, jos jollain on lahjoittaa vilttejä, peittoja tai tavaraa kirppispöydälleen). Osan myyn itse pilkkahinnalla kirppiksellä (ja saan loppujen lopuksi aika hyvän tuoton 'ilmaisella' tavaralla). Ja joskus joku onnekas tavara jopa löytää meiltä paikkansa, tämä on tositosi harvinaista....

Onneksi äitini tuo rojunlisäksi joskus myös kirjekuoria, joissa on ihan mukavia rahasummia (100€/lapsi). Joten en halua täysin kieltää tuomasta meille mitään tai laittaa välejä poikki ;) Ja on hän loppujen lopuksi ihan hyvä mummu. Ulkoilee ja leikkii lasten kanssa.

Juu, itse kun olen niin kiltiksi kasvatettu että tunnen hirveetä syyllisyyttä kun joskus äiti tyrkytti jotain ja kun en oikeasti tarvinnut ylimääräistä tavaraa niin äiti sanoi kiittämättömäksi. : / Olen kokenut siis helpommaksi olla loukkaamatta äitiä ja ottaa vastaan turhaakin tavaraa ja pistää hiljaa kiertoon. Helpompi on se kestää kuin syyllisyys toisen tunteiden loukkaamisesta.

Juu, sä oot varmaan ihan sellasesta normiperheestä ja sun äiti on sitten varmaan tolleen muuten ihan normaali?

Meinaan että aina se ei ole ihan niin..

Muoks. peruutan sanomiseni mutta en viitsi poistaa viestiä jos se on jo luettu.

Turhaan mä rutisen, anteeksi :(

Viimeksi muokattu:
lol.gif

Ensi kerralla nostat oikein kunnon mekkalan 'Kuka S*tanan idootti on PRKL laittanut koneesta paskaiset astiat kaappiin!???!!!!' Mitä V*ttua noita märkiä puita tänne tuot, vie ne takaisin mistä otitkin, liiterissä on kuivia? Missä V*tussa on taas se ja se, kuka S*tanan idioootti on taas käynyt kaapit sotkemassa?

Keräät myöskin ne kaikki krääsät ovelle ja lahjoitat lähtiessä aina kävijöille vähän mukaan, etenkin niiden tuojan sukulaisille :laugh:

Yhteistyössä