Eroaisitko sinä...

Jokuhan sillä mättää jos käytös on noin muuttunu. Ymmärrän kyllä, että et jaksa alkaa selvitellä jos toinen on vastahakoinen kertomaan mitään.
Jos päädytte siihen, että yritätte, niin suistuisko miehesi lähtemään vaikka perheneuvolaan keskustelemaan asiasta? Vois olla että jonkun ulkopuolisen kanssa juttelu tois jotain järkeä tilanteeseen.
Mutta tollaseen tilanteeseen en jo lastenkaan vuoksi kyllä jäisi, jos mitään muutosta ei tapahdu. Joskus se hetkellinen erokin saattaa tehdä hyvää ja auttaa siinä puheyhteyden löytämisessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Duunarin eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri samassa jamassa olen minäkin.Pohdin paljon onko tuollainen käytös tarpeeksi hyvä syy erota kun muuta vakavampaa syytä ei kuitenkaan ole.

No, jos tunnistat ja allekirjoitat asiat mun kirjoituksista, niin kyllä kai tää on jo hetki lyödä hanskat tiskiin :| Mua ainakin jo rupee sen nenän asentokin ärsyttämään kun tiedän jo mikä huuto alkaa seuraavassa uloshengityksessä :kieh:

Eli siä tiedät sen itsekkin, että hanskat tiskiin :hug:

Olisi mukava kuulla miehen näkökulma asiaan. Mehän emme voi tietää, mitä kaiken kaikkiaan on meneillään hänen typerän käytöksensä takana.

Tuskin hän tällainen aina on ollut, vai mitä? Tässä kannattaa ehkä muistaa, että itseään ja käytöstään voi muuttaa, mutta toista ei. Monesti nämä ovat kuitenkin kahden ihmisen välisiä asioita, joissa äärimmäisen harvoin vain se toinen on syypää.

Itse lähtisin varmaan ainakin yrittämään itse jotain toista lähestymistapaa ja harjoittaisin kärsivällisyyttä. Eroa on miettisi kovin nopeasti.

Mä luulen että kyseessä voi olla masennus tai stressi mutta aikuisen ihmisen pitäisi osata kohdata se jotenkin muuten kuin alentumalla lapsen tasolle raivoamaan.Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä hillitsemään tunteensa varsinkin lasten edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Olisi mukava kuulla miehen näkökulma asiaan. Mehän emme voi tietää, mitä kaiken kaikkiaan on meneillään hänen typerän käytöksensä takana.

Tuskin hän tällainen aina on ollut, vai mitä? Tässä kannattaa ehkä muistaa, että itseään ja käytöstään voi muuttaa, mutta toista ei. Monesti nämä ovat kuitenkin kahden ihmisen välisiä asioita, joissa äärimmäisen harvoin vain se toinen on syypää.

Itse lähtisin varmaan ainakin yrittämään itse jotain toista lähestymistapaa ja harjoittaisin kärsivällisyyttä. Eroa on miettisi kovin nopeasti.

Juu, en * muoks * eroasi mielestäni hepposin perustein, vaikka itse aina ajattelin että meidät erottaisi vain kuolema tai kolmas osapuoli, eikä tällänen jatkuva kiukuttelu. Mieheni on siis syksystä asti käyttäytynyt oikeestaan kuin teini, jos hän jää keskusteluissa esim. perheen raha-asioista alakynteen..alkaa huuto, kun hän ei pysty asiaansa perustelemaan..ja sit mun pitäis myöntyä jotta saatais kämppään hiljaisuus ja se kun taas ei vaan vetele, kun tiedän etten itse ole tapauksessa tehnyt mitään väärää.. en nyt enempää tätä talousesimerkkiä halua avata..mutta vastaava tapaus vois olla se että puolisosi käy vieraissa ja syyttää sinua siitä että on vieraisiin mennyt ja huutaa kun mielipuoli..melko reilua..vai mitä :kieh:

Juu, en * muoks * eroasi mielestäni hepposin perustein, vaikka itse aina ajattelin että meidät erottaisi vain kuolema tai kolmas osapuoli, eikä tällänen jatkuva kiukuttelu. Mieheni on siis syksystä asti käyttäytynyt oikeestaan kuin teini, jos hän jää keskusteluissa esim. perheen raha-asioista alakynteen..alkaa huuto, kun hän ei pysty asiaansa perustelemaan..ja sit mun pitäis myöntyä jotta saatais kämppään hiljaisuus ja se kun taas ei vaan vetele, kun tiedän etten itse ole tapauksessa tehnyt mitään väärää.. en nyt enempää tätä talousesimerkkiä halua avata..mutta vastaava tapaus vois olla se että puolisosi käy vieraissa ja syyttää sinua siitä että on vieraisiin mennyt ja huutaa kun mielipuoli..melko reilua..vai mitä :kieh:

Mitähän silloin syksyllä oikein mahtoi tapahtua? Minä en oikein saa tästä asiasta kunnolla kiinni, kun kaikki motiivit ovat hämärän peitossa, ja sitten en toisaalta tiedä millä tavalla itse reagoit näihin hänen juttuihinsa...

Viime syksynä aloitin opiskelun..se on ainoa merkittävä tapahtuma. Ja reagoin yleensä sanomalla: ole jo hiljaa.. ja poistun röökille, kun ei sentään sinne ulos oo vielä kehdannut tulla huutamaan..

Kokeekohan mies jotenkin alemmuutta tai jotakin, tuleeko sinusta korkeammin koulutettu kuin hänestä?

Ehkä sitä voisi jotenkin ihan rauhassa yrittää kysyä miltä miehestä tuntuu ja onko hänellä jotakin ahdistavaa mielessään, siis ihan ilman hyökkäystä ja sarvia ja hampaita. Voihan sitä sanoa, että sinusta tuntuu pahalta kun perhe-elämä tuntuu menevän alamäkeä ja haluaisit että olisi toisenlaista.

Keskustelun taito on vaikea, ja siinä teillä voi olla molemmillakin (niin kuin meillä monilla...) opettelemista.

Viime syksynä aloitin opiskelun..se on ainoa merkittävä tapahtuma. Ja reagoin yleensä sanomalla: ole jo hiljaa.. ja poistun röökille, kun ei sentään sinne ulos oo vielä kehdannut tulla huutamaan..

Kokeekohan mies jotenkin alemmuutta tai jotakin, tuleeko sinusta korkeammin koulutettu kuin hänestä?

Ehkä sitä voisi jotenkin ihan rauhassa yrittää kysyä miltä miehestä tuntuu ja onko hänellä jotakin ahdistavaa mielessään, siis ihan ilman hyökkäystä ja sarvia ja hampaita. Voihan sitä sanoa, että sinusta tuntuu pahalta kun perhe-elämä tuntuu menevän alamäkeä ja haluaisit että olisi toisenlaista.

Keskustelun taito on vaikea, ja siinä teillä voi olla molemmillakin (niin kuin meillä monilla...) opettelemista.

Tosta alemmuudesta en osaa sanoa, ihme se tässä vaiheessa kyllä olisi, kun valmistumiseeni on kuitenkin aikaa vielä runsaasti..
Mä olisin valmis keskustelemaan ja erittäin valmis keskustelemaan kolmannen osapuolen, ammattilaisen läsnäollessa, jos se estäisi huutamisen, mutta olen myös miettinyt ukon kileteisyyttä ammattiapuun..onko syy siinä ettei hän siellä voisi jyrätä mielipidettään huutamalla läpi..

Alkuperäinen kirjoittaja pekko:
Eroaisin. Sun mies käy vieraissa.

Juuri olin samaa sanomassa. Oireilee siihen suuntaan, että on toinen nainen tjn. Sillä on ittensä kanssa niin vaikeeta kun on huono omatunto, niin ei voi kuin raivota ja kohdella sua huonosti.

Kyllä ehkä, jos se ois tota aina ja aina vaan. :( tietty ensin puhutaan ja yritetään ja koitetaan ratkaista mikä muuttaisi asiat paremmiksi mutta... On sillä rajansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppis:
Mä erosin kun lapsi selvästi kärsi jatkuvista riidoista. Tosin ensin käytiin perheneuvolassa jne. Mutta niistä oli apua vain hetkellisesti.

Tota perheneuvolaa oon itekin ehdottanut sille..muttei kallonkutistajaan oo tarvetta..juntti :kieh:
ja mitä tohon pettämiseen tulee..niin sen on täytynyt olla joku yhen illan juttu ravintolassa tai sitten duuniaikana, kun muuten se on vaan aina himassa..ollu aina...

Yhteistyössä