Eronneet isit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sen virheen tehnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sen virheen tehnyt

Vieras
Älkää hyvät naiset KOSKAAN alkako perustaa yhteistä elämää eronneiden miesten kanssa, joilla on aiemmasta suhteesta lapsia. Saatpa huomata, että sinä olet vain jännä uusi juttu, ja se ex-vaimo edelleen se elämän keskipiste miehellesi. Niin se menee. Sinua ei koskaan tulla ottamaan vakavasti, onhan sentään miehelläsi ex-vaimon kanssa lapsia... Ex-vaimo on varsinainen Madonna ja pyhimys ja suurten tunteiden nostattaja, vaikka paholainen luonteeltaan olisikin.

Kannattaisi lähteä karkuun ennen kuin on liian myöhäistä.

""Ex-vaimo on varsinainen Madonna ja pyhimys ja suurten tunteiden nostattaja, vaikka paholainen luonteeltaan olisikin.""

Tämä lause on mannaa ja balsamia jo arpeutuneille haavoilleni.

Saman asian voisi kääntää toisinkin päin, eli ei ex-vaimoa kannata jahdata. Hän rakastaa kuitenkin lastensa isää.

Hyppäsin aamulla yleiseen liikennevälineeseen. Vastaan tuli mies, joka muistutti exääni. En näe näköjään muissa miehissä muuta kuin muistuksen entisestä.

Mitä olen exäni uusia valittuja nähnyt, niin valinnat ovat minuun verrattuna outoja. Mielestäni hän haki itselleen vain kuuntelijaa. Ei eronneita kannata ottaa vakavasti. Lähellä voi kulkea ja tukea. Omille jaloille pääsy vie aikansa.

Minä hain apua vertaisryhmistä. Olen jo melko hyvin toipunut. Tällä hetkellä raivostuttaa kattolamppu. Tytär oli hosaissut sen piuhat irti katosta. Tikkaat on joku naapuri vienyt pyöräkellarista. Ihanaa, että elämäni pyörii taas pienien murheiden keskellä. Naureskelin aamulla pyörän tangolla istuvalle varikselle. Sitten työkaverini odotti minua tiellä ja alkoi jutun linnuista. Me luonnontutkijat jatkamme ihmetellä ihania asioita. Säälimme maassa toikkaroivaa harakkaa. Liekö ihan normaalisti kehittynyt. Oli niin säälittävä reppana.

Voi pyhät pyssyt ja ruutitynnyri! Ei kyllä kannata todellakaan seota eronneeseen isiin, jos oma ego kärsii siitä, että se isi pitää yhteyttä lapsen/lasten äitiin/äiteihin. Siinä vaiheessa pitäis olla itsestään selvää ja luonnollista, että kaikkein tärkein sille isille on lapsi/lapset. Ainoa oikea ja luonnollisin väylä pitää yhteyttä siis siihen kaikkein tärkeimpään on tämän äidin kautta. Itselläni on kaksi poikaa, eikä ikinä tule miestä, joka menee heidän edelleen, sen tietää myös nykyinen mieheni. Hänellä on myös kaksi lasta, enkä ikinä tule lyömään noita lapsia laudalta, tosin en edes sitä haluaisi. Minä pidän yhteyttä lasten isään, lasten asioissa. Hän lasten äiteihin lasten asioissa. Koskaan ei silti ole tullut edes mieleen olla mustis näille naisille saati lapsille. He ei olis eronnu, jos kaikki olis toiminu. Hassua!

Voihan jessus.... Totta ihmeessä lapset tulevat ennen muita ja ovat miehelleni tärkeintä elämässä. Annoinko ymmärtää jotain muuta??? Tai kirjoitinko, että mieheni ei saa pitää lastensa äitiin yhteyttä??? Kyse on puhtaasti siitä, että heikko mies antaa ex-vaimonsa pompottaa itseään miten sattuu. Vaikka olisikin yhteisiä lapsia, ei se tarkoita sitä, että ex-piru vie kaikessa sata-nolla ihan vain slasten varjolla. Minä tulen lasten jälkeen, mutta todellakin ennen ex-vaimoa!!!

No sehän tarkoittaakin, että jos sinun kohdallesi sattui nuttuskehveli, niin kaikki eronneet miehet ovat samanlaisia, eikös?

Itse olen eronnut nainen, ja ihan satavarmasti ex-mieheni ei hyppää minun käskystäni yhtään mihinkään eikä pidä minua madonnana eikä pyhimyksenä. On asiallisissa väleissä kanssani - pakosta- juuri niin kauan kuin yhteisten lasten vuoksi on pakko. Vihaan exääni sydämeni pohjasta, mutta lasten onnellisuuden takia kätken koko vihani ja olen ystävällinen ja joustava. En riitele koskaan exäni kanssa lasten asioista enkä mistään muustakaan, vaan käyttäydyn asiallisesti. Uskoisin, että exäni ajattelee minusta samoin. Ja jos ex joku päivä löytää pysyvän ihmissuhteen (nykyisten puolen vuoden heilojen sijaan) niin hyvä niin. Minä en sitä suhdetta tule haittaamaan enkä hidastamaan. Vain siinä tapauksessa puutun exäni naisasioihin, jos yhteisiä lapsiamme kohdellaan kaltoin.

Älähän viitti ap. puhua paskaa jos itte tykkäät tossukoista. Onhan meitä miehiä vielä olemassa, mutta semmoisen pyydystäminen vaatii tasoa, ennenkaikkea tuolta yläpäästä.

Minäkään en sinkkuna, lapsettomana sekoa eronneisiin miehiin joilla on lapsia. Tilanne on varmaan eri jos minulla olisi lapsia niin suhtautuisin asiaan eri lailla.

Minun exäni lasten äiti soitteli kaikki viikonloppuyöt ja itki kuinka rakastaa nykyistä exääni, kun puutuin asiaan lasten äiti sanoi tylysti, että hänellä on oikeus pitää ex-mieheensä yhteyttä, koska heillä on yhteisiä lapsia. Asiasta sanottuani nykyiselle ex-miehelleni kertoi hän ettei halua joutua riitoihin lasten äidin kanssa ja siksi kuulemma oli pakko lässyttää akalle, väisteli rakkauskysymyksiä eikä antanut suoraa vastausta lastensa äidille, että rakastaa minua.Lasten äiti soitti jopa silloiselle miehelleni ja sanoi,ettälapset olivat sanoneet häntä kauniimmaksi kuinminua mihin mies ympäripyöreästi tokaisi, että kauneus on katsojan silmisssä. Silloin hihani paloivat, helvetti olin hyysännyt niitäpenskoja, viettänyt niiden kanssa aikaa ja tosissani olin yrittänyt ja lasten äidiltä en saanut mitään kunnioitusta, olin vain joku ""hoito"".

Mies ei olisi halunnut erota, mutta rajansa kaikella eli itse en sekaannu tuollaisiin jutuihin enää enkä kenenkään muiden penskoja rupea hyysäämään varsinkin silloin jos kiitos on tämä.

Voisitte tekin lasten äidit/ex-vaimot antaa pikkuisen kunnioitusta jos miehenne uuden naiset tosissaan yrittävät teidän lapsenne kanssa vaikka ne ovat ihan vieraita näille uusille naisille.

Vedahan alkuperainen vahan happea, ettet kuole vitutukseen. ""Alkaa koskaan naiset KOSKAAN alkako perustaa yhteista elamaa eronneiden mieste kanssa, joilla on aiemmasta suhtesta lapsia."" Nain kirjoitit. Mitahan mahdoit tarkoittaa?

Koskeeko tama vain miehia vai molempia sukupuolia? Tarkoitatko, etta jos on tehnyt lapsia, suhteella ei ole enaa varaa epaonnistua? Tarkoitatko, etta eronneilla vanhemmilla ei enaa ole oikeutta uuteen parisuhteeseen?

Jos et tarkoittanut, niin miksi sina niin kirjoitat?

Minä olen mennyt naimisiin kertaalleen eronneen miehen kanssa, miehelläni on 12-vuotias poika edellisestä avioliitosta, ollaan molemmat kolmevitosia.

Koskaan ei exä ole tullut hyppimään nenille (suhteemme alussa vähän yritti, mutta mieheni ei antanut sen tapahtua), lapsen kanssa tullaan hyvin toimeen (ei tosin nähdä kovin usein).

Minä en erehtynyt parikymppisenä vihille ensimmäisen poikaystäväni kanssa, mutta se ei tee minusta yhtään parempaa tai huonompaa ihmistä. Mies muistelee ensimmäistä avioliittoaan yhtä usein kuin minäkin edellisiä suhteitani: eli ei juuri koskaan. Ja jos muistelee, niin ei puhu siitä koskaan ihannoivaan sävyyn, ei kyllä herjaakaan, otetaan tosiasiat tosiasioina.

Ollaan onnellisia yhdessä ja ollaan opittu edellisistä suhteistamme sen verran, että osataan välttää suurimmat karikot. Ollaan myös onnellisia siitä, että ollaan löydetty toisemme vasta aikuisina, tämä suhde ei olisi toiminut silloin kun oltiin kummatkin keskenkasvuisia.

Eli on näitä toisenlaisiakin esimerkkejä.

""Sanna"":
>>>""Lasten äiti soitti jopa silloiselle miehelleni ja sanoi,ettälapset olivat sanoneet häntä kauniimmaksi kuinminua mihin mies ympäripyöreästi tokaisi, että kauneus on katsojan silmisssä. Silloin hihani paloivat...""

Mitä miehen olisi pitänyt vastata, että olisit ollut tyytyväinen?!!!

Kuulostaa siltä, että mies on tilanteessa löytänyt äärettömän diplomaattisen, kaikinpuolin hyväksyttävän ja todenperäisen vastauksen, johon jokainen osapuoli voisi olla tyytyväinen, jos ei turhasta valittaisi...

Tottakai lapset tykkäävät enemmän äidistään ja jos äiti kysyy, niin saa lapsiltaan vastaukseksi olevansa kaunis/ kauniimpi kuin isän uusi puoliso.

Mieheltä taas loistava veto sanoa, että kauneus on katsojan silmissä. Sillä hän ei mitätöi lastensa kokemaa, mutta siitä saa heti kuvan, että mies ole ole välttämättä samaa mieltä (samaa mieltä ollessaan hän olisi sen voinut suoraankin kertoa)

Nyt hän ei myöskään tyrmännyt exänsä kertomaa, joten exäkään ei saa siitä riita aikaiseksi... :)

Miehen ei tietenkään kannattanut julistaa sinua exää kauniimmaksi mistään syystä EXÄLLE, vaikka se olisi totta ollutkin.
Miksi sinä poltit hihasi?

Eiköhän nämäkin ole ihan yksilökohtaisia tapauksia...

Jotkut ihmiset ovat roikkujia, toiset juonittelijoita. Jotkut välinpitämättömiä, toiset asiallisia. Osa pysyy ystävinä, osa vihaa toisiaan jne. Ihan turha on yleistää, jos itse on onnistunut haukkaamaan paskaa. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö siellä yh-isien valtakunnassa voisi muutama menneisyyden hallitseva prinssikin lymytä.

Kunpa ihmiset muistaisivat, että meitä on tällä hetkellä n. 6 miljardia ihmistä (todennäköisesti jopa enemmän) tällä pallolla eikä kukaan liene ihan samanlainen... Geenit, kulttuuri, kasvatus, ympäristö, kokemukset yms. vaikuttavat kaikki siihen millaisia meistä tulee. Yksilö on monien osien summa...

Yks:lle
Poltin hihani, koska katselin tuota sontaa kolme vuotta, lasten äidin puolelta pelkkää mitätöintiä.
Ei kyse ollut tuosta ""kumpi on kauniimpi""asiasta, ei todellakaan vaan kerroin sen kuvaavana esimerkkinä mitä lasten äiti soitteli miehelle. Tottakai tiedän,että lasten mielestä se äiti on kaikista kaunein, mutta tyyli millä nainen asian esitti oli loukkaava eikä ensimmäinen asia. Ja voitte kuvitella miten äiti puhui minusta lapsilleen, kun yleensä ottaen lähtee lapsilta kysymään kumpi on kauniimpi, kumpi on kivempi, mitä aikuiset puhuvat,miten isä katsoo minua jne....Kerran väitti miehelleni, että lasten mielestä isä kohteli äitiä paremmin kuin minua?

Voin sanoa, että taatusti olin näyttävämpi kuin tämä nainen, mutta lasten äidillä ei ollut muuta kuin lapsilta urkittu mielipide, koska en koskaan nähnyt livenä tätä naista, koska hän ei halunnut ""isän hoitoja"" hakemaan lapsiansa...

Ymmärrän toki sen, että ko. nainen ei ollut aivan täysijärkinen, mutta en halua toiste

Toki mies oli myös syypää siihen, että suhde päättyi, lapset olisin kestänyt,mutta en toista naista suhteessamme mikä lasten äiti oli.

Juu,

näinhän se menee. Tosin - ennemmin tai myöhemmin , mikäli uusiosuhteesta on tarkoitus tulla elinikäinen liitto - tulis sen aikuisten , miehen ja naisen välisen suhteen olla se vahvin. Eli melkeinpä mennä lastenkin edelle - tai ainakin ripirinnalle.
Muutoin on jalkavaimo.
Ja vaikkapa ex-vaimo ei olisi ihana ja ihastuttava - mua ainakin kiusasi viime suhteessa se henkinen ote , joka hällä oli miehen tunteisiin. Joka pikku viestistä tai risuksesta piti kiroilla ja manailla ja olla vihainen tai pahalla päällä tuntikaupalla. Kun jotenkin luulin että tää läsnäoleva nainen - eli minä - toisi sen ilon ja hyväntuulisuuden . Olisi tässä ja nyt.
Että näin - ja toisaalta ja loppupeleissä exän uskottomuutta ja riitaisuutta manaavat miehen tarinat alkoivat osoittautua enempi miehen itsensä ihka aiheettomaksi mustasukkaisuudeksi ja omaksi hermoherkkydeksi ja raivopäisyydeksi...
Ja vielä - vaikka ero-isi tekisi varsin kyseenalaisia asioita lastensa kasvatuksessa - niin näin lapsettomalla ei sitten ole mitään suunvuoroa - kun ei kuulema ole kokemusta. Maalaisjärkeä, humanismia ja ihmistuntemusta voi silti olla. Roppakaupalla.
Mutta karkuun pääsin , vaikka haikeelta tuntuu.

Olen entinen uusioperheen ""äiti"". Miehellä oli 3 lasta edellisestä liitosta. Ja systeeminä oli, että lapset ovat joka toinen viikko isällään ja sitten taas äidillään. No, lapset olivat käytännössä 90 % ajastaan isällään. Entinen vaimo vei miestä kuin litran mittaa. Hyvä, kun uskalsi kauppaan lähteä, jos tuleekin soitto, että ex-vaimo kiikuttaa lapset/jonkun lapsista isälle. Kesäisin oli viikkotolkulla hoidossa ex-vaimon sukulaismuksuja. Ja siinä minä sitten ihmettelin, että mihin minun oma elämäni katosi. Se oli painajainen, josta pääsin onneksi eroon. Nyt, kun ajattelen koko hullunmyllyä, niin en voi uskoa todeksi, että olen ollut niin idiootti, että tuhlasin tähän 4 vuotta. Näen vieläkin painajaisia.

Vapaat, lapsettomat/lapselliset naiset - pysykää kaukana näistä yh-isistä, joilla on enemmän kuin yksi lapsi - ellet halua eräänä päivänä huomata, että olet kävelevä Wettex-rätti ja monitoimikone.

Suurempi kysymys kuin ex on mielestäni se, että huomaat vaan yks kaks hoitavasi nämä lapset. Mikäli itselläsikin on lapsia niin äitiys meinaa vaan tulla ""läpi"" ja sitten mies tekeekin omiansa ja sinä vietät aikaa lasten kanssa. Minulle kävi näin kerran ja nyt uudessa suhteessa meinaa taas käydä, mutta nyt osaan olla varuillani ja en lähde siihen leikkiin, vaikka mies välillä kitiseekin.

Kummallista on se, että miehet pärjäävät ihan hyvin näiden lasten kanssa eron jälkeen ja ymmärtävät, että ei voi lähteä harrastuksiin silloin kun heillä on lapset luonaan, mutta annas olla kun siihen tulee nainen niin sen naisen vaan pitäisi jatkaa siitä mihin ex jäi eli esim. tulla töistä suoraan kotiin laittamaan ruokaa, kun mies voi jäädä kaupungille kaljalle. En minäkään suosittele jos voi valita niin miestä jolla on lapsia, mutta rakkaus voi yllättää...

Kyllä olen minäkin huomannut, että seurustellessa toisen kanssa, jolla on ex ja hänen kanssaan lapsia, tuo oman huonon maun suhteeseen. Elän suhteessa, missä miehelläni on lapsia, ajoittain puren hammasta kun hän huoltaa niitä, ajoittan ymmärrän. Tätä se on , mutta tulevaisuus kaiken näyttää.

Vihhe ex-vaimoille:
Jos joku ex-vaimo haluaa oikein kostaa ex-miehelleen, kannattaa laittaa lapset mahdollisimman usein miehelle ja mielellään itse vielä soitella paljon miehelle. Kun se miehen uusi ei kestä sitä että lapset on jatkuvasti ”vastuksina” ja ex-vaimo ja mies hyvissä väleissä, niin varmaan tulee välirikko ja saa nautiskella…

hih hih!!

Olipas aika tyhmä vihje ex-vaimoille. Jokaisen ex-vaimon pitäisi ristiä kätensä kyynärpäitään myöten, jos ja kun vielä löytyy niin hulluja naisia, jotka

a) huolivat sinun ex-miehesi
b) huolivat passattavikseen ja hoidettavikseen SINUN muksusi

Ex-vaimonhan pitäisi ihan maksaa siitä, jos joku toinen nainen hoitaa hänen lapsiaan. Nämä yh-isukit nimittäin saattavt pärjäillä ihan ok näitten jälkeläistensä kanssa, KUNNES kuvioihin astuu uusi nainen. Nainen, joka huomaa yhtäkkiä olevansa näille toisen lapsille äiti, huoltaja ja hoitaja.

Niin että huonon vihjeen annoit, senkin tyhmä kana.

Yhteistyössä