ERONNEET! Kuinka tarkkaan teillä on sovittu lasten tapaamiset?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun joillakin on sossussa kirjattu ihan sopimukseen, että kuinka etävanhempi tapaa lapsia ja kuinka juhlapyhät hoituu.

Meillä lukee sopimuksessa vain, että vanhemmat sopivat tapaamiset keskenään. Tyttö on yleensä joka lauantai isällään, joskus harvoin perjantainkin jos mulla on töitä tai exä haluaa tytön luokseen. Juhlapyhät mennään aina sen mukaan kuinka mulla on töitä tai onko mulla/exällä jotain muuta menoa. Nyt tyttö on ollut isällään parisen viikkoa joka yö, koska mulla kesätyöt ja exä lomalla, ei tarvitse tyttöä aamulla herättää aikaisin ja viedä varahoitoon.

Muoks. niin ja yleensä tyttö on isällään kahtena arki-iltana

poika on isällään jokatoisen viikonlopun ja isän kesälomalla 2viikkoa.
myös viikolla niin paljon kun isä vaan ehtii. jouluna poika on kotona ja mun puolen sukulaisissa n.17 asti ja menee sit isille viettämään joulua ja jää yöksi :)
tarkotus on et joustetaan puolin ja toisin niin paljon kun mahdollista. eli mä joustan :whistle:

Meillä lukee papereissa joka toinen viikonloppu, mutta ei ole käytännössä koskaan toteutunut pitkän välimatkan ja isän epäsäännöllisen ja viikonloppupainotteisen työn takia. Tuo laitettiin papereihin lähinnä sen takia, että sinne jotakin saatiin. :xmas: Soskun täti oli sopimusta laadittaessa sitä mieltä, että parempi jatkon kannalta että siellä jotain lukee, vaikkei sopimusta noudatettaisikaan. Mutta JOS tulee erimielisyyksiä niin on jotain mistä lähteä liikkeelle.

Juuri tänään lähtivät isälleen ja tulevat perjantaina iskän reissun yhteydessä takaisin kotiin.

Lisäys: juhlapyhät ovat yleensä kotona koska isä vastaavasti lähes kaikkina juhlapyhinä keikalla. Viime jouluan kysyin lapsilta, tahtovatko olla kotona vai mennä isälleen, ja halusivat jäädä kotiin. En kauheasti pannut vastaan.. :D

Lisäillään nyt sitä mukaa kun tiedonmurusia muistikätköistä putkahtelee: normaalisti siis isä tulee tänne viikolla ja hengailee lastensa kanssa muutaman päivän putkeen. Keskimäärin varmaan kerran kolmessa viikossa viettävät pari-kolme-neljä päivää putkeen yhdessä.

joka toinen vloppu isällään,hakee pe 16.30 ja palauttaa su 16.30 =)

joulut ja muut sillä kummalle osuu...oma vloppu.

kesälomista ei ole mitään paperilla kun tyttö oli vaan 1vee kun papereita tehtiin niin en tahtonut niistä sopia,nyt olemme keskenään sopineet nuo kesäloma-ajat

meillä lukee et lapset tapaavat etävanhempaa joka toinen viikonloppu ja niillä viikoilla joilla ei ole viikonloppu tapaamista lapset ovat isällään kahtena iltana. ja niillä viikoilla jolloin lapset ovat myös viikonlopun isällään, yhtenä iltana tapaaminen. juhlapyhät vuorotellaan. mutta kuten kaikki tietääkin, ei se sit niin mene.. :/

Meillä ei ole sopimusta asiasta vaan poika on isänsä luona aina kun itse haluaa ja minulla esim. jotain menoa. Exän loma-ajat poika on lähes kokonaan hänen luonaan. Homma toimii hyvin, kun molemmat vanhemmat joustavat tarpeen mukaan, välimatka asuntojemme välillä lyhyt ja pojalla ikää pian 10v.

Meillä oli sellanen sossuntäti et vaatimalla vaati et siitä tehdään sopimus. Ei uskonu että me voitais asiasta sopia keskenämme. Sit meidän piti siinä paikan päällä oikeen viikonpäivät ja kellonajat sopia, et koska isi tulee käymään. Niitä aikoja ei kertaakaan ole noudatettu. Tuntu niin tyhmältä sopia mitään aikoja, siinä tuo menee itestään. Suunnilleen pari kertaa kk on isällään yötä, muuten kahvitellaan milloin kummankin luona, n. kerran viikossa. Sit jos tulee jommalla kummalla ikävä, niin voi soittaa ja tulla käymään.

Yhteistyössä