ERONNUT, RASKAANA JA 9KK TYTTÖ..APUVA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piia

Vieras
olen eronnut miehestäni kun tyttäremme oli 2kk, nyt tyttö siis 9kk.
olen syönnyt pillereitä säännöllisesti, nyt olen kuitenkin raskaana..how it can happen????
en tajua, enkä todellakaan tiedä mitä teen. ex-miehen lapsi tämä olisi, koska muita ei ole ollut ja muutamia kertoja "harhauduttu" sänkyyn...
raskaus on vasta aluillaan..eilen plussasin. miehelle en ole uskaltanut kertoa..

en tahdo tehdä aborttia...mutta kuinka ihmeessä selviän?
entä jos mies hylkää tuon 9kk tyttärensäkkin jos kerron hänelle uudesta tulokkaasta?

kaikki jotka olleet samassa tilanteessa, vertaistukea ja neuvoja!!!!
9kk tyttö on todella minuun takertunut vaativa "vauva"...pelkään että tästäkin tulisi vaativa koliikki tapaus joka valvottaa korvatulduksineen...mutta omapa on valintani...tahdon vain vertaistukea, selviääkö tästä hengissä?

no jos hän uuden vauvan takia laittaisi välit poikki jo olemassaolevaan lapseensa, niin onko hän kelvollinen isä sitten kummallekaan :whistle:

Nyt heti lopetat pillerit ja varaat ajan neuvolasta, kerrot tilanteesta ja he kertovat sinulle tarkemmin kaiken tarvittavan ja voivat auttaa sinua päätöksenteossa ja keinoissa miten selvitä ja jaksaa yksihuoltajana Voimia jatkoon :hug:

Onnea raskaudesta!

Sinä selviät jos niin haluat. Esikoisesi on synnytyksen aikoihin 1v8kk, reipas lapsi. Omat lapseni ovat syntyneet 1v6kk ikäerolla ja hyvin olemme pärjänneet. Mieheni on yksityisyrittäjä joten ei kovin usein ole kotona lapsia hoitamassa.

Ja mistä sitäkään tietää jos vaikka rakkaus leimahtaisi uudelleen jos sänkyyn astikin olette päässeet.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Onnea raskaudesta!

Sinä selviät jos niin haluat. Esikoisesi on synnytyksen aikoihin 1v8kk, reipas lapsi. Omat lapseni ovat syntyneet 1v6kk ikäerolla ja hyvin olemme pärjänneet. Mieheni on yksityisyrittäjä joten ei kovin usein ole kotona lapsia hoitamassa.

Ja mistä sitäkään tietää jos vaikka rakkaus leimahtaisi uudelleen jos sänkyyn astikin olette päässeet.

jos tää ap:n tyttö on nyt 9kk vanha, niin eikös hän ole myös 1v6kk, kun sisarus syntyy?

Helppoa ei välttämättä ole, mutta kaikesta selviää, varsinkin jos saat apua edes ystäviltäsi. Voihan olla että vauva onkin ns. helppo ja kaikki menee todella hienosti. Mies tekee mitä tekee, mutta kyllä kahden lapsen kanssa selviää... Muutaman vuoden päästä et voi kuvitellakaan elämää ilman toista lasta. Ja lapsista on seuraakin toisilleen, vaikka ensin kahden pienen kanssa voi olla hieman hankalaa... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Alkuperäinen kirjoittaja J:
Onnea raskaudesta!

jos tää ap:n tyttö on nyt 9kk vanha, niin eikös hän ole myös 1v6kk, kun sisarus syntyy?

ei välttämättä. itse olen alkanut odottamaan junnua esikon ollessa 8kk ja ikäeroa junnulla ja esikolla on 1v4kk, no pari viikkoa alle 1v5kk mutta kumminkin.

mies jätti meidät.
marge simpson: en saa apuja ystäviltä, tälläkään hetkellä en ole saanut apua keneltäkään. lapsen isä silloin tällöin käynyt lastaan katsomassa, joten tilanne siinä suhteessa toivoton.

ja tuon esikoisen iän kanssa jahkaavat, sillä ei ole väliä onko tyttö 1,6 vai 1,8kk vaan siitä olen huolissani kuinka jaksan ja kuinka hermot kestävät, miten kerron lapsen isälle, miten selviän ylipäätänsäkkin noin taloudellisestikkin jne...

ne kerrat ovat vain todella olleet seksiä, mutta harmi ettei edes pillerit ole niin varmoja että olisi ehkäisy kunnossa..:( mutta siis tämän vauvan vikahan se ei ole...ja kukaan ei tapahtunutta voi muuttaa..itseäni saan syyttää että hain jonkinlaista läheisyyttä...

Alkuperäinen kirjoittaja piia:
mies jätti meidät.
marge simpson: en saa apuja ystäviltä, tälläkään hetkellä en ole saanut apua keneltäkään. lapsen isä silloin tällöin käynyt lastaan katsomassa, joten tilanne siinä suhteessa toivoton.

ja tuon esikoisen iän kanssa jahkaavat, sillä ei ole väliä onko tyttö 1,6 vai 1,8kk vaan siitä olen huolissani kuinka jaksan ja kuinka hermot kestävät, miten kerron lapsen isälle, miten selviän ylipäätänsäkkin noin taloudellisestikkin jne...

Kysy neuvolasta, jos teidän kaupungilta/kunnalta saisi edes joskus apua. Pitääkö anoppi yhteyttä sinuun, jospa hän auttaisi. Entä oma äitisi ja isäsi. Vaikea sanoa kuka pärjää taloudellisesti ja kenelle tulee tiukkaa, mutta aina viime kädessä saa edes toimeentulotukea, kyllä se ruokaan, asumiseen ja muihin pakollisiin varmasti riittää... :hug: ja yksinhuoltajana saat muutakin...

entä miten pystyn ostamaan "uudet" lastentarvikkeet sänkyjä myöten, koska en edes usko että tämä ex laittaa rahaa yhteenkään sitteriin tai sänkyyn. olen ehtinyt jo laittaa pois : myydä/antaa/! tytön tavarat ja vaatteet ...

anoppi varmaan repisi pelihousunsa, se on varmaa...vaikkei se hänen asia olekkaan, mutta siltä suunnalta apua ei tarvitse huhuilla...:O yhteyttä hän ei pidä meihin = lapsi ja minä.

Alkuperäinen kirjoittaja piia:
entä miten pystyn ostamaan "uudet" lastentarvikkeet sänkyjä myöten, koska en edes usko että tämä ex laittaa rahaa yhteenkään sitteriin tai sänkyyn. olen ehtinyt jo laittaa pois : myydä/antaa/! tytön tavarat ja vaatteet ...

aluksi ä-pakkaus riittää sängyksi, sitten voit ostaa käyettyjä, aika halvalla saa käytettyinä vaunuja, rattaita, sänkyjä, sittereitä, istuimia jne.. Eikä sun 9kk lapsella oo enää pinnistä??... Entä jos vauva nukkuisi sun vieressä, imettäessä se on aluksi kätevintä. Ja et enää anna tai myy mitään rattaita ja vaatteita pois. Aika pian se toinenkin on jo 9kk ja tarvii sitten samoja juttuja mitä sulla on jo. Jos olet ilmaseksi antanut juttuja pois, ni kysy jos vois saada takas.

entä jos tulokas onkin poika?
tytöllä vielä pinnis, ja ehkä saisin tytölle siihen mennessä jatkettavan sängyn...
mutta siis vaatteiden ja muiden ostos edessä...loput jutut säästänkin. jos joka kuukausi 9kk ajan ostan jotain vähitellen, niin ehkä saan kokoon suurinpirtein ne kaikki tarvittavat.....

suuri kiitos...
ongelmana vaan enään se arjen pyöritys sitten ihan oikeasti mm.kauppareissut....ja exälle kertominen :/

Sieltä voit saada tosi kivaa tavaraa edullisesti :wave:

Varmasti kamala tilanne kertoa exälle, mutta pakko kai se on :/ Puhelin vaan kouraan ja soitat. Laita silmät kiinni ja töksäytä: "Kuule, mä olen raskaana..." :|

Ei helppo varmaan tule olemaan mutta kyllä tuo vielä onneksi muuttuu kun saat lapsen. Älä miehestä välitä. Kasvatat sitten yksin lapset JOS mies kääntää kelkan täysin toiseen suuntaan.
Pyydä apua neuvolasta sitten kun syntyy, saat hoitoapua ja vaikkapa jonkun tukemaan sinua :hug: on sellaisia hoitajia joilla on perhe jota käy auttamassa kaikella tapaa.

Yhteistyössä