Eroon kynsien pureskelusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tamppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on lyhyet kynnet, koska ne rupeavat lohkeilemaan ja minua ärsyttää se, joten ruven puremaan ja repimään kynsiäni. Joskus pystyn kasvattamaan kynteni hieman pidemmiksi ja sitten taas lohkeaa ja tulee kyhyet. :/ Se vain tulee automaattisesti. Päätän etten enää revi tai pureskele kysiäni ja silti teen sitä edelleen. :(

mie en itse pure kynsiä mutta siskoni ja kaverini purevat he molemmat kokeilivat tekokynsiä siskoni lopetti kynsien syönnin mutta kaverini en mutta laastari tekniikkaaa minä kokeilen seuraavaksi koska piru vie kynteni lohkeilevät kun eivät ole kovia ja taittuvat jos osuvat johonkin

minäkin olen ihan pikkusesta lähtien purrut jos olin tylsistynyt tai hermostunut... muutaman kerran ostin kaupasta rakenne kynnet muutama vuosi sitten ja oli kyllä hemmetin moiset käyttää eikä kynnelit tehonnu mulle... nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ostin MAVALA STOP merkkistä halpaa pureskelun esto ainetta. enkä ole pureskellut kuuteen viikkoon. on kyllä ihana tunne ku näkkee miten ne kasvaa ;]] vaikkakin ihan oudon tuntoset on kirjotella tekstareita ja kaikkee ku ne tulllee tielle.. :DD

minä olen purrut kynsiä pikku tytöstä asti olen välillä saanut kasvatetuksi semmoiset unelma kynnet ja välillä olen taas purrut niitä. nyt olen löytänyt keinon mikä ainaki auttaa minua sillä kaiken maailman kynnelit eivät ole auttaneen. viilasit pikku kynteni tasaiseksi päistä työnsin kynsinauhat taakse päin ja lakkasin läpinäkyvällä kynsilakalla. kun tekee mieli purra kynsiä nii katsoo vain kuinka se lakka "kiiltää" ja en välillä ole edes huomannut mutta kun tekee mieli purra nii hiplaan kynnen pintaa huuliini ja en pure siis kynsiä. ja pitää muistaa että koko ajan pitää olla sitä lakkaa kynsissä ja kynsiviila mukana jos jotain tapahtuu esin kynsi katkeaa. ja kun kynnessä on lakkaa sitä ei oikeasti pure nii helposti :D nyt kynteni ovat kasvaneet ihana paljon ja en aio luopua tästä tavasta :D !!!!!

olen itse kokeillut tuota että lakkaan kynnet ja en pureskele niitä.. mutta se ei ole auttanut mulla, koska kuitenkin aina löydän kynnet suustani

Mullakin on pahatapa pureskella kynsiä.Oon koittanut kynneliä,kynsilakkaa (mustaakin) jne... en pääse millään eroon siitä.Kauan siinä kestää että saa normaali pituiset kynnet jos ei pureskele?

Mä olen noin 7vuotiaast astialkanut pureskelemaan kynsiäni. Ne oli joskus AIVAN veressä, mutta onnekksi ei einään. Kynnet vaan on todella pienet!
Mutta mua välillä auttaa set syön vaikka purkkaa, niin helpottaa. :)
Kokeilkaa! :D

Itellä oli hirveä pakkomielle pureskella kynsiä, mutta aloin lakkaamaan kynsiä ihan normaalilla kynsilakalla (lempivärillä, olisikohan jotakin vaikutusta) ja lopetin sen koska ajattelin, että olisihan se sääli jos nämä nyt lähtisivät pois... Ja en ole sen jälkeen purrut kynsiä muutakuin ottaakseni töissä lohjenneista kynsistä pahimmat reunat pois

Yhteistyössä