Eroon vauvakuumeesta, helpatkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Auttakaa pääseen vauvakuumeesta. Meillä on kolme ihanaa lasta ja kaikki on hyvin ja mulla puskee ihan hillitön halu neljänteen lapseen. Siis ihan kamala tunne ja tätä on kestäny puolisen vuotta vähän ylikin. Miehelle en juuri asiasta "uskalla "puhua koska hänen kanta on selvä, ei enempää lapsia ja tän takia tullaankin siihen missä tarviin hyvät palstalaiset teijän apua. Miten tän kauheen vauva/lapsikuumeen saa pois. Mää en keksi enää mitää!!miks sitä haluaa vielä vaikka on jo lapsia ja kaikki on tosi hyvin, lapset on ihania ja helppoja ni miks tällänen tulee. Oon yrittäny taistella sitä tunnetta vastaan mut koko ajan se mielessä on. Mää haluun eroon siitä tunteesta koska mies ei IKINÄ siihen suostu

Tota oon kans tosi paljon yrittäny ajatella että kukaan tai mikään ei takaa että lapsi olis terve (eihän sitä tiedä tulisko edes raskaaks). Nää kaikki järkiajatukset vaan menee jatkuvasti taka-alalle ja huomaa kattelevansa vauvanvaatteita, muistelevansa taaperoikää, haaveilevansa raskausajasta ja siitä ihanasta mahasta,synnytyksestä kaikesta mitä siihen liittyy ja miten ihanaa se oli. Jotenki tästä ajatuksesta pitäs päästä eroon se on vaan senkin takia vaikeeta kun samanikäset alkaa vasta perustaa perhettä ja kaverit saa esikoisiaa ym ni ympärillä on koko ajan vauvoja ja raskausmahoja ja ihania taaperoita. Ja ennenku joku neropatti sanoo että hanki uus mies joka haluaa vielä lapsia ni se ei oo vaihtoehto. Nyt vaa pitäs keksiä se tapa millä tää raastava ajatus häviää

No se menee kyllä ohi, vai ajattelitko haluta vielä viidennen, kuudennen, kymmenennen, kun sille päälle satut. Johonkin pitää osata lopettaa ja nuo tunteet menee aina ohitse; viimenään.

Tota oon kans tosi paljon yrittäny ajatella että kukaan tai mikään ei takaa että lapsi olis terve (eihän sitä tiedä tulisko edes raskaaks). Nää kaikki järkiajatukset vaan menee jatkuvasti taka-alalle ja huomaa kattelevansa vauvanvaatteita, muistelevansa taaperoikää, haaveilevansa raskausajasta ja siitä ihanasta mahasta,synnytyksestä kaikesta mitä siihen liittyy ja miten ihanaa se oli. Jotenki tästä ajatuksesta pitäs päästä eroon se on vaan senkin takia vaikeeta kun samanikäset alkaa vasta perustaa perhettä ja kaverit saa esikoisiaa ym ni ympärillä on koko ajan vauvoja ja raskausmahoja ja ihania taaperoita. Ja ennenku joku neropatti sanoo että hanki uus mies joka haluaa vielä lapsia ni se ei oo vaihtoehto. Nyt vaa pitäs keksiä se tapa millä tää raastava ajatus häviää
No mikä kiire sinulla on. Keskity nyt niihin olemassa oleviin lapsiin ja nauti heidän seurasta. Kerkeät vielä myöhemminkin lapsia tekemään, joten ei kannata turhaan kiirehtiä. Miehenkin mieli saattaa vuosien saatossa muuttua.

Mun kohdalla ehkä se "vauvakuume" on väärä sana koska haluan nimenomaan lapsen. Siis nautin kyllä (tai kaikista kolmesta raskaudesta oon nauttinu ainakin, joka kerta tietty voi olla erilainen) raskaudesta, synnytykset on ollu ihania kokemuksia( vaikka vaan 1 kolmesta on menny "oppikirjojen" mukaan) tykkään vauva-ajasta (meillä on ollut myös koliikkia yhdellä, itseasiassa aika pahanakin mut näistä selviää oikeella asenteella ja se on vaan se yks, loppupeleissä lyhyt osa elämässä) mut ehkä eniten nautin siitä kun alkaa ns "taapero-ikä", tulee kouluikäsiks jne.

Mut siis meillä on jo kolme ihanaa lasta ja mies ei ikäpäivänä suostuis neljänteen enkä sellasta voi vaatia, eri asia jos puhuttais ensimmäisestä tai vaikka toisesta. Taloudellisesti tai asunnon, auton ym puolesta ei olis ongelmaa eikä jaksamisen mut mun mielestä syyksi riittää että mies ei halua, ei sellaseen voi toista pakottaa. Siks mun ratkasu tähän olis että mun pitää saada tää ajatus pois omasta päästä mikä tuntuu vaan tosi vaikeelta kun ajattelen sitä usein ja välillä on tosi paha mieli kun tietää ettei se tuu ikinä tapahtumaan.

Palstalla aina on järki-ihmisiä jotka sanoo; lopeta vaan ajattelemasta, älä houri, keskity olemassa oleviin, ajattele riskejä ja taloutta ja jaksamista ym. Joo minäkin olen järki-ihminen hyvinkin. Mutta vauvakuume on kumma asia. Sitä vaan voi olla tarve ja halu siihen seuraavaan lapseen, tietää että se olisi hyvä juttu.
Mutta tiedän myös että on ikuisia vauvakuumeilijoita vaikka resurssit on ihan loppu. Ja on vauvakuumeita jotka menee pakosti ohi, kun puoliso ei halua.
Itse kuulun porukkaan joka lopulta sai ihanan iltatähden ja siihen loppui kuumeilu. Totaalisti. Lapsi on nyt jo isompi ja silmäterä koko perheelle niinkuin aiemmatkin mutta nyt jo iänkin puolesta seinä vastassa. Toisaalta, jos olisin nuorempi ja terveempi niin ajatus voisi olla eri...

Yhteistyössä