Erosin juuri kirkosta. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On ollut kirkostaeroamisfiilis jo kolme vuotta. Erosin nyt hetken mielijohteesta. Tuli jotenkin hyvä fiilis.

Kirkko ja minä emme antaneet toisillemme mitään. Tai en ole huomannut sen vaikuttavan elämääni. Enpä ole enää vain tavan vuosi kirkkoonkuuluva.

Valon juhlaa!

edelliset31pv.png

Joo ei kirkkoon kuuluminen pelasta ketään. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Kuoleman jälkeen taivaaseen pääsee ainoastaan henkilökohtaisella uskolla Jeesukseen. Elämä on lyhyt aika ikuisuudesta ja vaikka ne kaikki kaiffarit menisivätkin (hyvistä teoistaan huolimatta helvettiin) niin suosittelen jotta mietit kahdesti haluatko itse viettää ikuisuutesi muualla kuin taivaassa. Siunausta ja Herran armoa sinulle jotta ehtisit tehdä oikean ratkaisun tässä ajassa jonka loppumisesta emme kukaan tiedä. Se voi tulla silmänräpäyksessä tai vasta sen jälkeen kun oma henkilökohtainen aikamme täällä päättyy. Muistetaan jotta tää elämä on lahja Taivaanisältä ja sitä kuka meistä herää huomenna uuteen päivään ei myöskään tiedä yksikään.

Harmi että enemmistö edelleen liittää lapsensa kirkkoon vaikka on hyvin pieni mahdollisuus että näitä lapsia tulisi kirkon opit koskettamaan millään tavalla. Itse olen eronnut eikä ollut mulle mikään iso päätös. Koin sen vaan ihan loogisena seurauksena uskon puutteesta. Tuli paljon rehellisempi olo.

Mä en eroa vaan edelleen arvostan kirkkoa ja sen oppeja. Vaikuttakaa itse kirkossa älkääkä täällä vaan nurisko, että kirkko ei anna mitään. Me olemme itse se kirkko ja seurakunta. Tiedän että uudet ja hyvät seurakuntalaisen ideat varmasti otetaan käyttöön kirkossa. Että tervetuloa vaan uudet ja vanhat lampaat laumaan!

En arvosta kirkkoa ja sen oppeja. Jos nyt en mitenkään inhoakkaan. Parempi ev-lut kuin kat. Mutta onhan se hassua, että moni ihminen joka ei piittaa noista asioista pätkääkään on valmis maksamaan satoja euroja vuodessa kirkollisveroa.

Kirkollisvero on keskimäärin 1.4% (Suomen ev.lut kirkon sivut, tuskin siis ainakaan yläkanttiin ilmoitettu). Eli jos on keskituloinen perhe ja tienaa vaikka 60 000 vuodessa, niin maksavat 840 euroa. Pienituloiset maksavat siis hekin useita satasia.

Uskomatonta, että jotkut on koko ajan talouden suhteen tiukoilla, mutta silti on varaa heittää vaikkapa 500 euroa tonne noin. Mut siitä vaan...

Mä en ole kuulunut kirkkoon vuosikausiin, eikä eroamisen peruste aikoinaan ollut ensisijaisesti taloudellinen. Mutta onhan se nyt kiva ajatella että säästää 1200e vuodessa (Perheen bruttotulot 80000, kirkollisvero täällä 1,5 pros). Sillä tekee jo ihan kiva bonusreissun :=)

[QUOTE="sondersson";28143327]Mulla ei uskonto liity mitenkään kirkkoon kuulumiseen vaan tuen mielelläni sen toimintaa, esim. lasten kerhoja ja vanhusten ym. iltamia sun muita.[/QUOTE]

Juu. Kaikilla isoilla organisaatioilla on tuollaisia toimintoja. Että saadaan porukka pysymään sakissa. Ja se ei aina ole mikään peruste. Natseilla ja kommareilla oli omansa (Hitler-Jugend ja pioneerit), muilla poliittisilla ryhmillä omansa jne. jne. TUo ei ole mikään peruste, kyllä sitä toimintaa löytyy muutenkin. Tosin ymmärrän pointin ehkä jossain syrjäkylillä, jossa tilanne on ehkä vähän eri kuin täällä E-Suomessa.

Minäkin olen eronnut kirkosta jo vuosia sitten, mutta en silti ymmärrä oikein sitä, että jotkut oikein sormet syyhyten laskevat kuinka monta ihmistä eroaa ja samalla ylimielisinä alennetaan kirkkoon kuuluvia ihmisiä. Itse en ymmärrä tuollaista halveksuntaa kirkkoon kuuluvia kohtaan. Ovat samanlaisia käännyttäjiä kuin jotkut uskovaiset.

Minäkin olen eronnut kirkosta jo vuosia sitten, mutta en silti ymmärrä oikein sitä, että jotkut oikein sormet syyhyten laskevat kuinka monta ihmistä eroaa ja samalla ylimielisinä alennetaan kirkkoon kuuluvia ihmisiä. Itse en ymmärrä tuollaista halveksuntaa kirkkoon kuuluvia kohtaan. Ovat samanlaisia käännyttäjiä kuin jotkut uskovaiset.

Jotkut ovatkin, suurin osa ei ole. Niinkuin ei suurin osa uskovaisistakaan ole. Mä en itse usko, että kirkko täysin kuolee pois. Kyllä monet ikivanhat jutut säilyy, ainakin tapakulttuurissa. Ja se on ihan hienoa, etenkin jos ei ajatuksen tasolla olla siellä muinaisajassa...

[QUOTE="...";28142271]Harmi että enemmistö edelleen liittää lapsensa kirkkoon vaikka on hyvin pieni mahdollisuus että näitä lapsia tulisi kirkon opit koskettamaan millään tavalla. Itse olen eronnut eikä ollut mulle mikään iso päätös. Koin sen vaan ihan loogisena seurauksena uskon puutteesta. Tuli paljon rehellisempi olo.[/QUOTE]

Siis tarkoitatko että lapset pitäisi opettaa pakanalliseen ja jumalattomaan maailmaan?

Yhteistyössä