Erosta 3päivää ja ukolla jo uus muija? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annika

Vieras
Eli minä pistin poikki alkoholistimiehen kans.. haki eilen klamansa..yritti pussata mua suulle ja huomas katseesta et välittää musta, nyt faces päivityksissä,et parisuhdetilanne: vaikea selittää??
Siis sitä ennen ollu sinkku siinä kohtaan ja ihan meillä molemmilla..

Mä en kestä jos sillä jo oikeesti uus.. Meillä 1,5v lapsi ja yksinhuoltaja olen

Miten jos mies päättää tulla lastamme katsoman kun sattuu olemaan selvinpäin, eikai mulla ole pakko antaa sen muijan nähdä meän lasta? Tai päästää ensinnäkään häntä sisälle?
Siittä ukosta voi just uskoa tollasta et heti uus muija,ku pittää olla joku joka "huolehtii" hänestä..

nyt mulla vasta vi**n kauhee fiilis onkin.. halusin saada surra rauhassa tätä eroa ja päästä miehestäni yli,mulla oo mikään kiire miestä alkaa hommaamaan, ja olisin ukoltaki toivonu samaa et olis nyt perhana sinkkuna ihan ollu ja miettiny asioita

Jos mies on alkoholisti ja tarvitsee jonkun "huolehtimaan" itsestään, eikös ole hyvä, jos sillä on joku siinä hommassa, eikä sun tartte miehestä huolehtia?

Eteenpäin vaan.

Noh, omaan kotiin sinun ei tarvi päästää kettään ylimääräsiä, ei siis exän uutta vaimoehokastakkaan. Eikä minun mielestä tarvis lapsen päätä alkaa sekottaan uusilla puolisoilla , varsinkaan laastarisuhteilla jotka on yleensä ohimenevää sorttia.

Tuota noin..mene sinäkin vaan nyt elämässäsi eteenpäin, äläkä jää miettimään, onko miehellä uusi vai ei. Miksi se tuntuu sinusta ylipäätään niin pahalta, jos miehellä on jo uusi nainen?

No siis meillä ollu molemmilla et: sinkku, koska ollaan aiemminki erottu asun muuta.. nyt lopullisesti.

Ja mä tosiaan olisin tahtonut että olisi hetken ollu nyt yksin jotta olisi minustakin ne hyvät puolet nähny ja millasta hällä on yksin :/

raastaa nyt niin pahasti.. ymmärrän ettei olla yhdessä mut heti 3päivän päästä uus :(

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Noh, omaan kotiin sinun ei tarvi päästää kettään ylimääräsiä, ei siis exän uutta vaimoehokastakkaan. Eikä minun mielestä tarvis lapsen päätä alkaa sekottaan uusilla puolisoilla , varsinkaan laastarisuhteilla jotka on yleensä ohimenevää sorttia.

Tätä mieltä minäkin olen. Ja olet oikeasti eronnut miehestä ja erossa aiot myös pysyä, en näe syytä pysyä fb-kaverina. Se näyttää tuovan sinulle vain lisää tuskaa. Eikö olisi parempi olla tekemissä vain tarpeellisissa asioissa, eli lapsen tapaamisiin liittyen? :)

Jos se suhde muuttuu jossakin vaiheessa vakavammaksi. Tottakai se isän "uusikin" on esiteltävä lapselle jossakin vaiheessa. Tuo parisuhde tilanne kyllä munkin mielestä tarkoittaa sinua eikä uutta muijaa:) Ja jos olette kerta eronneet ja sinä päätöksen tehnyt en ymmärrä miks se uus muija sitten tekis asiasta vaikeampaa sulle???

Alkuperäinen kirjoittaja Annika:
No siis meillä ollu molemmilla et: sinkku, koska ollaan aiemminki erottu asun muuta.. nyt lopullisesti.

Ja mä tosiaan olisin tahtonut että olisi hetken ollu nyt yksin jotta olisi minustakin ne hyvät puolet nähny ja millasta hällä on yksin :/

raastaa nyt niin pahasti.. ymmärrän ettei olla yhdessä mut heti 3päivän päästä uus :(

Aiotko siis ottaa miehesi takaisin? Vai mitä varten hänen pitäisi sinun hyvät puolesi huomata? Tuskinpa miehellä mitään kovin vakavaa suhdetta voi parissa päivässä syntyä. Turhaan vaivaat mieltäsi alkoholistin tekemisillä. Ei sun arvoasi muuta, vaikka mies ei ikinä löytäisi uutta naista.

Kun mies kerran on alkoholisti, se voi tarkoittaa mitä hyvänsä ja sä saat vaan päänsärkyä sen miettimisestä. meidän läheisten iso ongelma on, että me odotetaan alkoholistilta normaalia käytöstä, ja siihen se ei psysty.
Se voi tarkoittaa ihan hyvin sinua, se on ehkä todennäköisintä, jos se sai jostain päähänsä, että voisit ottaa sen takaisin.
Se voi olla laittanut sen ihan siinä tarkoituksessa, että haluaa hämmentää sinua ja tehdä sinut mustasukkaiseksi, meinaa sillä keinolla saavansa sinut takaisin.
Alkoholisteilla on parisuhteessa heikko itsetunto ja he peittävät sitä koviksen roolilla, eli ihan oikeastikin sillä on voinu olla kiire kaapata jostain kapakasta vaan joku mukaan. Tiedän alkoholistin joka vajaassa viikossa muutti yksinhuoltaja äidin luo ja perusti perheen jätettyään tyttöystävänsä ja koko sotkun vielä selvittämättä. Ne tarvitsevat tosiaan jonkun. Alkoholisti ei voi kärsiä krapulaansa yksin, pitää olla joku joka silloin ymmärtää ja silittää vastakarvaan, jos ei ole, voi olla pakko raitistua!

Sinun valintasi, keskittyä hoitamaan oma tunne-elämäsi kuntoon ennen uutta suhdetta on fiksu ja ehdottoman oikea. Alkoholisti vaan ei pysty siihen! Ei voi perustaa toimiva parisuhdetta, jos voi itse huonosti. Alkoholistit ja läheiset kovin usein päätyy vaihtamaan kumppania, mutta ei parisuhdetta. Samat ongelmat seuraa suhteesta toiseen. Sen kierteen voi katkaista vain pysähtymällä parantamaan itsensä!

Sä jätit miehen, anna sen olla rauhassa ja elää omaa elämäänsä. Hänellä on nyt oikeus löytää uusi onni.

Jos siihen menee sompailemaan väliin, mies voi palatakin, mutta jää sitten kaipaamaan tätä jonka kanssa ei saa rauhassa yrittää kehittää suhdetta. jos hänellä siis joku on.

no eihän ap ole puhunu et menee sompailee väliin. Kertoi vaan tunteistaan ja kyllähän tuo ymmärrettävää on. Vaikka onkin ollu alkoholisti niin kyllä kai on normaali että herättää tunteita kun ero tulee. ERilaisia tunteita. Kannattaa poistaa fb kavereista ja olla seuraamatta kauheesti hänen elämää. Pääset paremmin irti. Yrität vaan keskittyä omaan jaksamiseen ja keksiä tekemistä, ettei tuu mielessä pyöriteltyä asioita. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Kannattaa poistaa fb kavereista ja olla seuraamatta kauheesti hänen elämää. Pääset paremmin irti. Yrität vaan keskittyä omaan jaksamiseen ja keksiä tekemistä, ettei tuu mielessä pyöriteltyä asioita. Voimia!

Fiksu neuvo!

No siis en ole menossa väliin,en tahdo takasin. Ja tiedän että saa panna ketä tahtoo ja niin paljon ku lystää.
Mutta olis voinu odottaa jonku aikaa :/

Tarkotin siis vaan tällä aloituksella kuinka mulle tuli surkea fiilis tästä, surettaa vielä enemmän ja en olis tahtonu tosiaan että heti aloittaa suhdetta.. sillä nyt jos tää akka tulee olemaan hänen kans esim loppuelämänsä niin mulla on aina hänestä vaan ajatukset: lut*a, huo*a ja kaikkee muuta huonoa(tiedän että ei hänen vikansa ja ei liity eroomme sillee mitenkään )
Mutta jos esim rauhassa olisi antanut ajan kulua, molemmat oltais päästy yli toisistamme ja voisimme jatkaa "normaali"elämää lapsemme kans ja hän silloin löytäisi jonkun niin voisin jopa tähän tulevaan naiseenkin olla hyvät välit!!!

No siis en ole menossa väliin,en tahdo takasin. Ja tiedän että saa panna ketä tahtoo ja niin paljon ku lystää.
Mutta olis voinu odottaa jonku aikaa :/

Tarkotin siis vaan tällä aloituksella kuinka mulle tuli surkea fiilis tästä, surettaa vielä enemmän ja en olis tahtonu tosiaan että heti aloittaa suhdetta.. sillä nyt jos tää akka tulee olemaan hänen kans esim loppuelämänsä niin mulla on aina hänestä vaan ajatukset: lut*a, huo*a ja kaikkee muuta huonoa(tiedän että ei hänen vikansa ja ei liity eroomme sillee mitenkään )
Mutta jos esim rauhassa olisi antanut ajan kulua, molemmat oltais päästy yli toisistamme ja voisimme jatkaa "normaali"elämää lapsemme kans ja hän silloin löytäisi jonkun niin voisin jopa tähän tulevaan naiseenkin olla hyvät välit!!!

Että sen äijän pitäis oikein pyytää sulta lupa koska on soveliasta alottaa uus suhde.Sä olet vaan kateellinen ettet ollutkaan korvaamaton eikä mies sure teidän eroa yhtään.On vaan helpottunut ja jatkaa elämäänsä.
Sunkin pitäis,toisen kyttääminen ei ole tervettä.

No joo, ehkä vi**ttaa että ei sure eroa vaan hyppää heti uuteen suhteeseen, selvittämättä ensin päätänsä ja meän juttuja.

Ja tiedän että tää saa**nan tunne kuuluu tähän eroprosessiin ja suruun ja on kestettävä!!!!!!!!!!!

No joo, ehkä vi**ttaa että ei sure eroa vaan hyppää heti uuteen suhteeseen, selvittämättä ensin päätänsä ja meän juttuja.

Vaikka mies tosiaan olisi hypännyt uuteen suhteeseen, se ei tarkoita, että se ei sure, vaan että se ei kykene käsittelemään asioita ja pakenee. Laastarisuhteet on melkoisen tavallisia kaikilla. Uuteen suhteeseen voi hypätä kostoksi tai sitten siihen voi paeta omia tunteitaan. Tarkoitus on juuri se, ettei tarvitse selvittää päätään. minään tutustuminen ei ole mukava puuhaa kenellekään ja juovalle alkoholistille se on mahdotonta, siksi pitää olla kokoajan suhde tai jotain muuta pakonomaista toimintaa, paljon töitä, harrastuksia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Vaikka mies tosiaan olisi hypännyt uuteen suhteeseen, se ei tarkoita, että se ei sure, vaan että se ei kykene käsittelemään asioita ja pakenee. Laastarisuhteet on melkoisen tavallisia kaikilla. Uuteen suhteeseen voi hypätä kostoksi tai sitten siihen voi paeta omia tunteitaan. Tarkoitus on juuri se, ettei tarvitse selvittää päätään. minään tutustuminen ei ole mukava puuhaa kenellekään ja juovalle alkoholistille se on mahdotonta, siksi pitää olla kokoajan suhde tai jotain muuta pakonomaista toimintaa, paljon töitä, harrastuksia tms.

Niin.. tai sit mies ei sure, ku häl ollut samanmoisia ajatuksia ja joku ihastus jossain. En ymmärrä, miks pitäisi surra? Elämä jatkukoon

päästä irti tuosta kontrollistasi. et sinä voi määrätä sitä, miten mies toipuu erostanne. etkä siihen edes vaikuttaa. ei maailma pyöri niinkuin sinä toivoisit sen pyörivän

Yhteistyössä