Erotakko vaiko ei..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiia-maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiia-maria

Vieras
auttakaa nyt joku..järkevä ihminen:) en kaipaa mitään oma syysi - kommentteja.
2 vuotta sitten, luulin löytäneeni aivan ihanan miehen..meillä synkkasi ja kaikki oli ihanaa,olin tuolloin 5 vuotiaan pojan yh ja poika tykkäsi miehestä, mutta miehellä oli vaikeuksia osoittaa huomiota pojalleni. Kuitenkin tämä ihana mies osttautui väkivaltaiseksi, 2 vuoden aikana olen saanut 4 aivotärähdystä, hampaita murtunut, nenä, sekä kylkiluu murtunut. poikani ei ole nähnyt tapauksia mutta mies on käyttäytynyt uhkaavasti poikani nukkuessa ja alkanut huutaa minulle niin että varmasti kuuluu naapuriin asti. tällöon olen vain itkenyt ja tärissyt, koittaa rauhoittaa tilanteen ja pelastaa poikani sekä itseni tilanteesta. Miestä en ole uskaltanut jättää, pelko on liian suuri. olemme 2 kertaa yöpyneet poikani kanssa turvakodissa. puolivuotta suhteestamme kului hyvin, mies haki itselleen terapia apua, kunnes taas, viikko sitten kun yksi terapia kerta oli jäänyt väliin se iski..ei väkivalta vaan sen uhka. keskellä yötä poikani nukkuessa mies alkoi huutamaan mulle kun ei löytänyt puhdasta kuppia(olivat tiskikoneessa) sieltä tuli huorat ja idiootit ja huus vielä että kohta saan turpaan.. tilanne oli niin pelottava etten pystynyt liikkumaan..itkin vain että joko taas.. koko suhteemme on ollut väkivaltaa, ja jos ei väkivaltaa niin sitten henkistä. kaikki mitä teen teen väärin ja koskaan en voi enkä uskalla sanoa miehelleni mielipiteitäni, en voi sano ei!!! lähdimme turvakotiin..mies lupasi että haemme apua ja saamme kaiken kuntoon että hän ei halua menettää metä ja ymmärtää että on sairas ja idiootti, rakastaa kuitenkin minua.. sossusta ehdottivat että joko ero tai sitten haette apua. lasten isä ei saa olla lasten kanssa saman katon alla enennkuin tiedän mitä teen ..mutta kun en tiedä!!! unohdin mainita..meillä on puolivuotias yhteinen poika. samaan helvettiin en palaa..mutta erokin tuntuu liian raskaalta. voiko väkivaltainen mies muuttua parisuhde terapian ym avulla?? onko meidän suhteemme pelastamisen arvoinen kun minä pelkään häntä jatkuvasti??? en pääse pelostani..en vaikka hän kuinka vannoisi..en vaikka hänellä ei olisi käsiä tai jalkoja millä tehdä väkivaltaa.. mies odottaa vastarakkautta mutta tottakai tunteeni ovat haalistuneet hänen tekojensa myötä..en vain uskalla sanoa..rakstan häntä..mutta en niin miten ennen..voiko tätä suhdetta korjata enää kun minulla on mies jota rakastan mutta myös pelkään eniten??

on niin helppoa sanoa että eroa..järkytyin kun luin oman tekstini. siinä se nyt on, se mitä en ole nähnyt. jos tuo ei olisi mun kirjoittamaa kirjoittaisin siihen että eroa ja heti.

Sinun velvollisuutesi on pelastaa lapsesi vaikket itsestäsi välittäisikään.
Olen itse kokenut saman ja 7 pitkää vuotta odotin ihmettä ja keräsin voimia ja vannoin itselleni että tämä on viimeinen kerta. Lopulta ymmärsi ettei mies koskaan muutu pysyvästi. Kun sain etäisyyttä tilanteeseen, noin puoli vuotta rauhallista elämää ja pelkät valvotut lasten tapaamiset, niin ymmärsin miten hirveää ja epänormaalia elämämme oli ollut.

Suojele itseäsi, jos et pysty siihen niin muista että äitinä sinun ensisijainen velvollisuutesi on suojella lapsiasi, ei miestäsi. Älä anna hullun (vaikka välillä kuinka ihanan) miehen tuhota lastesi elämää. Lapset kuulevat ja ymmärtävät paljon enemmän kuin annamme itsemme uskoa.

Voimia sinulle. Valitetttavasti ainoa oikea teko tilanteessasi on erota. Tee se mahdollisimman pian.

miten mieheni terpeuutti voi sanoa minulle että minun ei tarvitse enää pelätä että nyt loppuu pelkääminen ? ammatti-ihmisen suusta..onko mieheni kusettanut myös terapeuttiaan?? tää sattuu..tän asian kelaaminen päivästä päivään..ja se että mieheni ei ymmärrä antaa mulle aikaa vaan tenttaa vastausta erosta..en edes uskaltaisi sanoa hänelle sitä jos otan eron.

hei sä saman kokenut, kävikö miehesi hoidossa, kävittekö parisuhde terapiassa? onko lapsillesi jäänyt traumoja? miten miehesi suhtautui eroon ja onko sulla lähestymiekielto hänelle?

olen jo vaivihkaa katsellut asuntoa..meillä on kuitenkin pojasta yhteishuoltajuus..onko miehellä mahdollisuutta saada poikamme??? sossusta sanoivat että tilanne on 50-50 ????? ihmettelen!!

Elin aikoinaan tuollaista helvettiä yli kolme vuotta, tosin meillä ei onneksi ollut lapsia. Miehellä oli kaksi lasta ennestään, mutta "kumma juttu", että tämän ei sallittu tavata heitä ollenkaan. Pelkäsin lähtemistä tappouhkaus niskassani, mutta lopulta onneksi uskalsin sen tehdä. Voit uskoa, että oli ihana hengittää! Siltä se tuntui. Pyydä apua, uskalla, vaikkei se helppoa olekaan. Tulet olemaan ylpeä itsestäsi myöhemmin, ja ehkä jopa välinne korjautuvat jonkinlaisiksi, kun ette ole enää niin läheisiä.

Juu, miehesi kusettaa terapeuttiaan mennen tullen ja terapeutti sinua jos väittää ettei sinun tarvitse enää pelätä. Terapeutti tietää että mies käy terapiassa tasan niin kauan kuin sinä vaadiit ja kun , Huom KUN nyt otat eron niin terapia todennäköisesti loppu ja terapeutilla on yksi maksava asiakas vähemmän.
Etsi kiiresesti asunto tai heitä mies pihalle ja hanki lähestymiskielto ja pippurisumutin ja käytä sitä kanssa jos mies tulee lähelle. Älä hyvä nainen anne sen miehen tuhota sinua ja lapsiasi.

Käytiin niin yksilö kuin pariterapiakin. Auttoi hetkeksi mutta pysyvää muutosta ei tullut. se turha toivo minutkin siinä piti.
Minulla oli hyvä tukiverkko eli ystävät ja omat vanhemmat ja sisarukset jotka tulivat pyynnöstäni muuttamaan minut ja hankin pippurisumuttimen ja opettelin käyttämään sitä. Lisäksi tilannetta varmasti auttoi että kun veljeni kuuli meidän asiat lopulta kävi hän exmiehen luona ilmoittamassa että hän omakätisesti hitaasti kiduttaen tappaa tämän jos kerrankaan koskee minuun tai lapsiin. Ymmärsi että veli oli tosissaan. Et usko miten helpottaa kun ei tarvitse pelätä ketään ja lukea merkkejä milleä tuulella joku on. Etäisyyttä saatuan ei ymmärrä miten on voinut elää niin.
Lapset olivat tajunneet paljon sellaista mitä luulimme salaiseksi. Käyvät edelleen terapiassa mutta luulen ettei pysyvää traumaa jäänyt koska erosimme. Lapset tyttö ja poika ja luulen että jos olisin jäänyt olisi ainakin tyttö saanut mallin ett äon ok että isä hakkaa äitiä tai karjuu muuten vain.

tiedän tunteen..kun ei tarvitse pelätä, ei tarvitse miettiä mitä sanoo ja miten ja mitä tekee tai mitä ei tee. ei tarvitse vahtia kokoajan lasten ja isän välejä ja kontrolloida ja huutaa lapset pois kun näen tai kuulen että isä on hermostumassa. olen kokenut turvallisuuden tunteen, normaalin elämän ilman pelkoa turvakodissa. vasta nyt olen tajunnut mikä mun voimat vie..on raskasta, liian raskasta kontrolloida isän ja lasten välejä ja olla itse kiltti ja miellyttää miestä..

Hyvä että olet ymmärtänyt. Nyt et anna enää periksi vaan muutat tulevaisuutesi ja enne kaikkea lastesi tulevaisuuden vapaaksi ja turvalliseksi. Lupaa mulle!

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-maria:
olen jo vaivihkaa katsellut asuntoa..meillä on kuitenkin pojasta yhteishuoltajuus..onko miehellä mahdollisuutta saada poikamme??? sossusta sanoivat että tilanne on 50-50 ????? ihmettelen!!

Kyllähän se niin menee, että ensisijaisesti äiti on se joka saa lapsen huollettavakseen. Ja tässä tapauksessa ainakin, jos lapsen isä on väkivaltainen (vaikka ei olisikaan lapselle ollut väkivaltainen)!!

entä jos mä en pysty.. jos mulla ei ole voimia.. entä jos mä olenkin liian heikko. entä jos mulla on vielä yks toivonkipinä jäljellä,.niin hullulta kuin se kuulostaakin. mä en uskalla. mä pelkään kuollakseni. ero sattuuu myös muhun, helvetisti. vaikka se vapauttais..se sattuu..koska tää mies on mun ensirakkaus..seurusteltiin joskus teineinä ekan kerran..

niin ja onko oikein että mies elää nyt sit epävarmuudessa siihen asti kunnes mä teen päätökseni? se hyppii kuulemma melkee seinille eikä pysty nukkumaan. kyllä ymmärrän että sillä on vaikeeta eikä tää tilanne oo kummallekkaa kiva