Erotako vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Mies on tehnyt ja sanonut kaikkee loukkaavaa mulle. Ei suostuis millään olee lasten kaa. Tekee pitkää päivää töissä ja iltaisin ja viikonloppuisin on harrastuksissa. Mulla ei saisi olla mitään menoa, koska olen lasten äiti. En enää jaksaisi olla yksinhuoltaja tällä tapaa.
Nyt en halua sellaisia kommentteja, et mitäs oot tollaisen miehen ottanut yms.

Jos oikeesti ei ole mahdollisuutta tilanteen paranemiseen, niin sitten ehkä ero on oikea ratkaisu. Oletteko yrittäneet puhua? Kokeilleet pariterapiaa? Onko sinulla/miehellä vielä tunteita?

Nämä ovat vaikeita asioita, mihin ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa vastausta.

Jaksamista sinulle.

Mun mielestä eron tulisi olla se viimeinen vaihtoehto. Keskustelua, siis ihan rauhassa, toisia syyttelemättä. Miettiä mitä haluan ja mitä en.. Jollei keskustelu omin avuin onnistu, ammattiauttajalle. Toivottavasti asianne selviää, pikkulapsivaihe on rankinta parisuhteelle, helpointa olisi antaa periksi, mutta minä "taistelisin" kyllä. :hug:

Kuulostaa ihan mun elämältä.. Itsekkin painin kaikenlaisten ajatusten kanssa. Toisena päivänä oon lähdössä ja toisena taas en. Oon ajatellut asiaa siltä kantilta paljon, että muuttuuko mikään.
Kuvitellaan tilannetta 10 vuoden päästä, voin kuvitella että meillä on asiat vielä huonommin. Enkä oikein usko että sellaista elämää tahdon. Jos itse ajattelet elämääsi 10v päästä, niin voiko kuvitella asioiden muuttuvan paremmaksi? Jos toivoa on ja miehellä halua korjata asioita, yrittäisin vielä.
Mutta nämä nyt ovat minun ajatuksiani, itse tilanteesi parhaiten tiedät. Mitä ikinä päätätkin, niin onnea tulevaisuuteen. :hug:

Jos mies on kotona, se kattoo telkkaria, pyörii netissä, lukee lehtiä. Ei auta avunpyynnöt ei mikään. Miksi mun pitäisi elää saman katon alla toisen aikuisen kanssa, joka ei ota vastuuta?

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästyttää taas:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinkertaisesti:
anna paskan olla ja lähe menee

Ja mitenkähän se auttaa tilanteeseen? Helpottaako se käytännön tilanteita, jos on virallisesti yksinhuoltaja?

kyllä se mulla helpotti ku kolmas lapsi muutti pois :)
henkisestikkin voin paljon paremmin, tommonen voi olla tpsi raastavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos mies on kotona, se kattoo telkkaria, pyörii netissä, lukee lehtiä. Ei auta avunpyynnöt ei mikään. Miksi mun pitäisi elää saman katon alla toisen aikuisen kanssa, joka ei ota vastuuta?

kakara se on!

Niimpä..eli tiedät jo mitä haluat.Tee se :)

Itse sinä olet omasta hyvinvoinnistasi vastuussa. Et voi sälyttää sitä miehellesi. Mitä olet itse tehnyt yhteisen hyvinvointinne eteen, muuta kuin miettinyt eroa?
Helpottuuko tilanne erolla? Auttaako miehesi silloin enemmän? Onko taloudellinen tilanne parempi? Miten miehesi on sinua loukannut? Sanonut totuuksia ääneen?

Mitä olette sopineet asioista ennen lapsen tuloa? Jos ette mitään, miksi?

mietippä tarkkaan onko sinulla vielä tunteita, rakkautta miestäsi kohtaan? Entäpä miten ajattelet miehelläsi olevan? Käytöksen perusteella mielestäni ei. Tee siis päätöksesi. Jos eroat, niin yksi henkinen ja fyysinen rasitus on pois . Mitä teetkin onnea tulevaisuuteen.

Pärjäisin taloudellisestikin paremmin ilman miestä...
Mä ajattelin, et yksinhuoltajana mulla olisi edes joskus vapaata eli silloin kun lapset ovat isällään.
Sanonut totuuksia ääneen? Hmm... multa ei saa p*llua, oon huono nainen.

Mä ajattelin, et yksinhuoltajana mulla olisi edes joskus vapaata eli silloin kun lapset ovat isällään.

Loukkaantuminen on puolustusreaktio, ja se pohjaa aina totuuden kieltämiselle.

Jos elät totuudessa, siis tietoisena, tiedät mitä olet ja mitä edustat. Jos olet tietoinen, tiedät itsestäsi, että olet vaikka muiden ominaisuuksiesi lisäksi epärehellinen, varas, valehtelija ja epäluotettava.

Jos joku ulkopuolinen sitten kutsuu sinua epäluotettavaksi ja epärehelliseksi varkaaksi, niin miten se vaikuttaa sinuun. Ei mitenkään, koska jo tiesit asian. Suhtautumisesi tähän viestin tuojaan on aivan sama kuten suhtautuisit henkilöön, joka suurena ihmeenä kertoo, että Aurinko on tänäänkin noussut.

Jos taasen tiedät, että pyrit parhaasi mukaan olemaan rehellinen ja luotettava, seuraten tietoisena elämääsi ja joku joku ulkopuolinen tulee syyttäen sinua epäluotettavaksi ja epärehelliseksi varkaaksi, niin miten se vaikuttaa sinuun. Ei mitenkään, koska tiedät, että se ei pidä paikkaansa.

Tämä tietysti edellyttää, että tiedät mitä olet. Tämän tiedon saa vain tarkkailemalla itseään. Itsensä tarkkailu on omien valintojen ja tunteiden tarkkailua. Nouset itsesi ulkopuolelle. Tarkkailet itseäsi puuttumatta mitenkään toimintaasi. Sinä vain näet, mikä on. Et lisää näkemääsi mitään, etkä sieltä mitään poista. Et syyllistä, etkä tuomitse. Ajan kanssa kuvasi itsestäsi muodostuu totuuteen pohjaavaksi. Kun kuva itsestäsi on totuudellinen ei kukaan, eikä mikään sitä sanomallaan tai toiminnallaan voi horjuttaa, koska tiedät itse mitä olet.

Jos kuvasi itsestäsi perustuu omiin mielikuviisi yhdistettynä hurskaisiin toiveisiin, eli puhtaalle valheelle, kuten kollektiivisessa unessa vaeltavan omakuva perustuu, saadaan aikaiseksi tällainen nollaketju jossa vängätään itsestäänselvyyksistä ja loukkaannutaan..

Otetaan vielä allegoria jääkiekosta ja loukkaantumisesta

Kertokaa ja perustelkaa tämä täälläkin jatkuvasti esiintyvä käsitys että vastuu jonkun henkilön mielipahasta olisi viestin lähettäjällä. Samalla voitte kertoa mihin filosofiaan, uskontoon tai uskomukseen käsityksenne perustuu.

Jos X vastaan Y jääkiekko-ottelussa musta kuminen lieriö menee X maalin maaliviivan yli, ja osa katsojista tuntee mielipahaa, osa on tyytyväisiä ja joillekin se on aivan samantekevää kunhan olut ei lopu, niin kenen tunne on oikea ja tosi, tuon lieriön viivan ylitykseen? Perustelkaa tämä.

Jos maalin on tehnyt pelaaja nimeltään XYZ., niin onko hän vastuussa siitä mielipahasta joka X:n kannattajille on mahdollisesti syntynyt? Miksi hän on vastuussa? Hänhän vain sohi lieriön viivan yli. Ei hän valinnut tunnetta kenellekään. Perustelkaa tämäkin.

Yhteistyössä