Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pärjäisin taloudellisestikin paremmin ilman miestä...
Mä ajattelin, et yksinhuoltajana mulla olisi edes joskus vapaata eli silloin kun lapset ovat isällään.
Sanonut totuuksia ääneen? Hmm... multa ei saa p*llua, oon huono nainen.
Loukkaantuminen on puolustusreaktio, ja se pohjaa aina totuuden kieltämiselle.
Jos elät totuudessa, siis tietoisena, tiedät mitä olet ja mitä edustat. Jos olet tietoinen, tiedät itsestäsi, että olet vaikka muiden ominaisuuksiesi lisäksi epärehellinen, varas, valehtelija ja epäluotettava.
Jos joku ulkopuolinen sitten kutsuu sinua epäluotettavaksi ja epärehelliseksi varkaaksi, niin miten se vaikuttaa sinuun. Ei mitenkään, koska jo tiesit asian. Suhtautumisesi tähän viestin tuojaan on aivan sama kuten suhtautuisit henkilöön, joka suurena ihmeenä kertoo, että Aurinko on tänäänkin noussut.
Jos taasen tiedät, että pyrit parhaasi mukaan olemaan rehellinen ja luotettava, seuraten tietoisena elämääsi ja joku joku ulkopuolinen tulee syyttäen sinua epäluotettavaksi ja epärehelliseksi varkaaksi, niin miten se vaikuttaa sinuun. Ei mitenkään, koska tiedät, että se ei pidä paikkaansa.
Tämä tietysti edellyttää, että tiedät mitä olet. Tämän tiedon saa vain tarkkailemalla itseään. Itsensä tarkkailu on omien valintojen ja tunteiden tarkkailua. Nouset itsesi ulkopuolelle. Tarkkailet itseäsi puuttumatta mitenkään toimintaasi. Sinä vain näet, mikä on. Et lisää näkemääsi mitään, etkä sieltä mitään poista. Et syyllistä, etkä tuomitse. Ajan kanssa kuvasi itsestäsi muodostuu totuuteen pohjaavaksi. Kun kuva itsestäsi on totuudellinen ei kukaan, eikä mikään sitä sanomallaan tai toiminnallaan voi horjuttaa, koska tiedät itse mitä olet.
Jos kuvasi itsestäsi perustuu omiin mielikuviisi yhdistettynä hurskaisiin toiveisiin, eli puhtaalle valheelle, kuten kollektiivisessa unessa vaeltavan omakuva perustuu, saadaan aikaiseksi tällainen nollaketju jossa vängätään itsestäänselvyyksistä ja loukkaannutaan..