Erotilanne ja väkisin syömäni ruuat tulee vetenä pihalle hetken päästä... Koska huolestua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta riuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta riuku

Vieras
Tätä on nyt jatkunut vajaan viikon... Olen laihtunut koosta 44/46 kokoon 42 kun n.vartti syömisestä pitää juosta vessaan... :(
Ruokahalu on kokonaan tipotiessään, mutta pakotan itseni syömään edes jotain, herkkuja, hedelmiä, "helppoja ruokia", mutta turhauttaa kun sen väkisin nieleskelyn jälkeen ruoka tulee kuitenkin ulos...
Voiko ero ja stressi yms aiheuttaa tän vai olisko jo aika mennä lääkäriin? Maha ei ole kipeä tai ole mitään muuta "vaivaa"...

No, onhan tuossa vara laihtua. Ihminen voi kyllä normaalisti paastotakin eikä se ole vaarallista, päinvastoin. Itsekin olin miehen kuoleman jälkeen viikon syömättä vaikka ennestäänkin olin alipainoinen. Kyllä se taas alkaa maistua.

mä laihduin puolitoista vuotta sitten eron takia monta kiloa ,jopa niin paljon muutenkin vähästä painosta et mua melkeen kärrättiin sairaalaan nesteytykseen mut en mennyt.Muutama kuukausi meni silleen et en juuri muuta syönyt ku palan leipää ja jotain nestemäisiä mut mitään kiinteetä en pystynyt suuhuni laittamaan,vettä ja mehua sit meni.

Hyvä, että edes yrität syödä :)
Vatsa reagoi stressiin, se varmasti helpottaa ajan myötä. Voithan soittaa terkkarille, jos sinua oikeasti huolettaa terveydentila, Voimia!

Jos oikein tulkitsin aloittajan kysymystä, niin häntä ei varsinaisesti kiinnostanut onko varaa laihtua, vaan lähiinä se kuinka kauan on normaalia sairastaa ripulia ja koska siitä olisi syytä huolestua....

Hae maitohappobakteereja apteekista, kysy sieltä minkä verran niitä voi turvallisesti ottaa vuorokaudessa, luultavasti voit ainakin tuplata suositusannoksen. Syö jotain vatsaystävällistä, esim. mustikkakeittoa, mutta älä unohda että tarvitset myös suolaa. Älä rasita vatsaa mausteisella tai rasvaisella ruoalla, syö sen varran kun maistuu juo paljon, vaikka vichyä, niin saat vähän suolojakin. Apteekista saa ripulijuomaa, millä saat helposti korjattua elimistön suolat ja verensokerit tasapainoon, niin olokin helpottaa.

Lääkäriin lähtisin jos ripuli ei helpota esim. alkuviikon aikana, tai aikaisemminkin, jos vointi menee oikein huonoksi. Stressi voi hyvin aiheuttaa vatsavaivoja, mutta kyllä saatat tarvita lääkärin apua jos ripuli jatkuu pitkään, koska natrium-kalium-tasapaino järkkyy ja on pitkään jatkuessaan elimistölle haitallista. YRitä kuitenkin ensin itsehoitovalmisteilla ja ruokavaliolla, koska niitä lääkärikin ensimmäisenä suosittelee.

Erotilanne
Älkää aina olko ensimmäisenä eroamassa
Ihminen on siitä hieno, että pystyy muuttumaan kun siihen on hyvä syy
Joten puhukaa hyvät ihmiset
Nyt teilläkin on hyvää aikaa keskustella kun tilanne on päällä.
Istuudutte pöydän ääreen ja puhutte asioista mitä voisi tehdä että suhde korjaantuisi

Yhteistyössä