Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se hyvä suunnitella kuin jättää suunnittelematta. Itsellekin tulee paljon varmempi ja varautuneempi olo ennen aloittamista ja aloittamisen jälkeen kun tietää mihin ryhtyy.

Mutta omalla kohdalla siinä vaiheessa kun aloitti yrittämisen niin tajusi kuinka itsestäänselvänä raskautumista pidetään. Tottakai jokainen nainen on yksilö ja raskautuu omalla vauhdillaan, mutta niin kuin Myy sen kirjoitti niin ihan liikaa vouhotetaan siitä että yhden unohtuneen pillerin jälkeen olet satavarmasti raskaana. Tässä tapauksessa sitä suorastaan toivoo että näin olisi.. Söin pillereitä tasan puoli vuotta ja nyt ollaan tahkottu melkein vuoden tuloksetta, joten ihan niin helpolla ei olla päästy mitä terkkari varoitteli :D Toivottavasti joku teistä aloittelevista ja jo aloittaneista tässä onnistuu ettei ihan pääse lannistumaan ;)

27.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ................21..................10.. ..................30/31................9.10.
emmuk.................24...................1........................?.........................?
Mymmeliini..........26...................1.......................28....................29.9.
Sajj......................22...................0........................?.........................?
Tiina.....................23...................2........................?.....................14.10

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................28............................................joulukuu 2010?
kais-a.....................22............................................lokakuu 2010
Marsku...................29............................................syksyllä 2010
Myy........................26............................................talvella 2010-2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

Tulen mukaan teidän kanssanne jännittelemään tänne. :) Muokkasin tuota listaa hieman, laitoin nimet aakkosjärjestykseen ja lisäsin itseni sinne.

Meillä yk1 menossa ja kovasti jo jännittää, tärppäsikö ekasta kerrasta. :) Me mentiin naimisiin kesällä ja aloitettiin yritys häämatkalla.

Itse olen lasta toivonut jo pidempään, useita vuosia, mutta mies on ollut vähän hitaasti lämpiävä tälle asialle. Yhtenä päivänä mies kuitenkin totesi kaiken hääkiireen keskellä, että häiden jälkeen voidaan alkaa yritys. Nyt kun virallisesti yritys on alkanut, niin en ole ehkä vielä itsekään tajunnut tuota kun samaan aikaan on tapahtunut niin paljon kaikkea muuta ihanaa ja niin moni suuri unelmani on toteutunut. Ajatus siitä, että voisin oikeasti (teoriassa) tehdä positiivisen testin jo tällä viikolla, on jotenkin todella kaukainen, vaikka pupuiltiin oviksen aikoihin joka päivä hyvin ahkerasti.

Olen kuitenkin ihan varma, että kunhan tästä intoon pääsen, niin olen tikuttelemassa oviksia, mittailemassa lämpöjä ja kaikkea muuta! :D

Mymmeliini, tervetuloa mukaan! Kuulostaa ihanalta sun elämäntilanne, nyt jännäillään sun puolesta sitten huomista:)

Mullaki pitäs pikkuhiljaa menkkojen jo alkaa jos se ovulaatio oli silloin ku epäilen. Voihan olla että hormonit on muuten vaan ollu sekasin pillereiden lopettamisen jälkeen ja tissit oli siks vaan kipeät, mut toivon että kyseessä oli ovis. Mitään pms-oireita ei kuitenkaan oo vielä, ni saapi nyt katsoa sitten.

Plussatuulia kaikille!

Keskiviikko 29.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ................21..................10.. ..................30-31................9.10.
emmuk.................24...................1........................?.........................?
Mymmeliini..........26...................1.......................28....................29.9.
Sajj......................22...................0........................?.........................?
Tiina.....................23...................2........................?.....................14.10

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

kais-a.....................22............................................lokakuu 2010
Marsku...................29............................................syksyllä 2010
eltsu.......................28............................................joulukuu 2010?
Myy........................26............................................talvella 2010-2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :)

Torstai 30.09
separator.gif

Yrityksen aloittaneet:

Dahlia- ................21..................10.. ..................30-31................9.10.
Sajj......................22...................1........................30.........................30.10

Plussanneet:

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Noniin, tänään alko menkat :) Laitoin tohon nyt kierron pituudeks sen 30 mikä nyt oli, vaikken tiedä miten säännöllinen kierto tulee olemaan. Sit jännäillään taas kuukaus :D

Voi että kun olin jo toiveikas kun huomasin että Sajj on tänne kirjoitellut ja muistin että hänellähän oli jännäpäivä kuun lopussa. :)
Mä lupaan vielä jossain vaiheessa liittyä jännääjien kerhoon. Ihan vielä en uskalla sillä emme virallisesti "yritä" enkä myönnä laskeskelevani päiviä (vaikka tasan tiedän laskennallisesti parhaat päivät sekä kuukautisten odotetun alkamispäivän): :D
Kumit on kuitenkin jo jotenkin vaan jääneet pois ja sängyssäkin ollaan oltu aktiivisempia kuin pitkään aikaan. Mitään en tältä kierrolta odota, mutta olisihan se tietysti ihana yllätys jos näin pian onnistaisi. Katsellaan ja annetaan tulla jos on tullakseen.

Eikun hetkinen, enpäs huomannutkaan että Sajj:lla olikin tuolla aikaisemmin yk 0. No, onnea tälle ensimmäiselle yrityskierrokselle!

Siis kyllähän me nyt jo "yritettiin", joku vaan oli sitä mieltä (en nyt just muista kuka), että yk1 on vasta kun eka yritys on ohi.. Luulen että kaikilla on vähän eri käsitys tästä :D Mut nyt on siis ekat luomumenkat meneillään ja oon aivan mahdottoman tyytyväinen että ne tuli näin nopeaan, ei vetäny kierto ihan hulluks pillereiden jälkeen!
Niin ja Myy, kyllä sä mun mielestä kuuluisit meihin yrittäviin jo tossa vaiheessa;)

Mäkin haluaisin Mymmeliinistä kuulla jotain, toivottavasti saadaan hyviä uutisia

Viimeksi muokattu:
Niin, kai tuo yrityskuukausien määrittäminen riippuu siitä että haluaako ilmaista kuinka monta kuukautta on jo yrittänyt vai kuinka mones yrityskuukausi juuri nyt on menossa. Itse jotenkin oletin että yk kertoisi kuinka monetta kuukautta juuri nyt yritetään. Mites muut olette asian ajatelleet?

Sitten sitä omaa napaa: kyllä tämä on vaivihkaa vähän yrittämiseksi mennyt... Olen varma että tunsin lauantai-iltana ovulaation. Tänään olenkin sitten laskeskellut että mitkä mahdollisuudet on kun viimeksi harjoiteltiin lisääntymistä torstaina ja tänään uudestaan, riittääkö munasolun elinikä siihen että se voisi vielä tänään hedelmöittyä, ja ja ja...

Tieto lisää tuskaa, tai ainakin neuroottisuutta. :D Enhän mä todellakaan voi varmasti tietää oliko se nyt se ovulaatio, tai ovulionko mä tässä kierrossa lainkaan vai kuvittelenko vaan. Nyt sitten puoliksi leikillään odottelen mahdollisia kiinnittymiskipuja ja -vuotoja. Olen satavarma että onnistun kuvittelemaan nekin itselleni muutaman päivän kuluttua.

Mites tämä nyt tällaiseksi meni? Eihän meidän pitänyt vielä virallisesti yrittää. :D

Sajj, minkä pituinen kierto sulla oli ennen pillereiden syöntiä? Mulla on ollut aina kierron pituus 28vrk, hormonaalinen ehkäisy (injektio) sotki sitä sen verran että puoli vuotta hormonien lopettamisen jälkeen kierron pituus oli 30-32vrk. Kesästä lähtien se on taas vakiintunut 28vrk mittaiseksi, olen myös bongaavinani ovulaation nykyään joka kierrosta.

Sunnuntai 3.10
separator.gif

Yrityksen aloittaneet:

Mymmeliini..........26...................2.......................28....................25.10
Sajj......................22...................1........................30.........................30.10

Plussanneet:

Ei valitettavasti ole hyviä uutisia täältä. Menkat alkoi päivän etuajassa ja kesti kolme päivää (normaalin 5-7 sijaan). Kivut oli kuitenkin "normaalit", eli koski kuin olisi kirveellä isketty vatsaan. :(

Mutta kohti uutta yritystä on jo lähdetty! :) Päätin, että nyt tässä kierrossa raskaudun synttäreideni kunniaksi, kun ovis sattuu juuri synttäreiden tuntumaan. Toivon tuota synttärilahjaksi, joten peukut pystyyn. ;) Minulla on ollut jo ennen yritystäkin vähän luovutus-fiilis tähän hommaan, sillä minulla on todettu endo muutama vuosi sitten. :/ Mutta ehkä positiivinen asenne auttaa.

Itse lasken myös nuo yrityskierrot niin että ensimmäinen (1.) on se kierto, jolloin ensimmäistä kertaa on yritetty. Minusta tuntuisi oudolle ajatella tuota kiertona 0, sillä jos sanoisi raskautuneensa "yrityskierrosta 0", niin kyllä minulle tulisi mieleen että vahinko kävi. ;) Mutta eipähän tuolla laskutavalla tai yritetyillä kuukausilla merkitystä ole.

Ja todellakin nyt alkaa olla oikeasti tuo yritys konkretisoitunut minunkin tajuntaani. :D Niinpä kipaisin tänään kauppaan ostamaan greippimehua ja vehnänalkioöljyä (YYHH!!! ihan kamalaa). Ajattelin nyt kokeilla joitakin "niksivinkkejä", jotka voisivat nostaa todennäköisyyksiä raskautua. Greippimehun pitäisi lisätä ovislimoja ja kait parantaa limakalvoja. Vehnänalkioöljyn taas pitäisi tasapainottaa hormonitoimintaa ja sitä sanotaan raskausvitamiiniksi. Näiden lisäksi jo tutuksi tulleet monivitamiinit, B12 ja disperiini saavat jatkua. :) Jos noista ei ole apua raskautumisessa, niin saanpahan vitamiinivarastot kunton talvea varten ja parempi kuntoiset hiukset ja kynnet. :) Ei nuo ainakaan haitaksi ole. Meinasittekos te kokeilla jotain?

Itse lasken myös nuo yrityskierrot niin että ensimmäinen (1.) on se kierto, jolloin ensimmäistä kertaa on yritetty. Minusta tuntuisi oudolle ajatella tuota kiertona 0, sillä jos sanoisi raskautuneensa "yrityskierrosta 0", niin kyllä minulle tulisi mieleen että vahinko kävi. ;) Mutta eipähän tuolla laskutavalla tai yritetyillä kuukausilla merkitystä ole.

Itse ainakin ajattelen noin, mutta se vain varmistaa sen "yrittämisen" kun alkaa menkat, niinku "yrityshyvä10". Tai sitten ennen ensimmäistä yrityskertaa on 'aloitus', tiedä häntä :D Jokainen tulkitkoon omalla tavallaan :)

Joka tapauksessa,, noitten greippimehujen ja ravintolisien kanssa on kyllä kivaa leikkiä, varsinkin kun greippimehu ei ole omasta mielestäni millään lailla hyvää niin silti sitä vain menee ensimmäisenä kaupassa mehuhyllylle :D Meillä uusin testattava tuote on foolihappopitoiset ravitolisät, joka viikko onnistun löytämään uuden purnukan missä on edellistä enemmän foolihappoa.. Epätoivoisena/malttamattomana sitä vaan tarttuu pieneenkin mahdolliseen raskautumista edistävään juttuun :D

Mulla tuli juuri sellainen epätoivon pilke kun alkoi virtsarakontulehdus noin viikko sitten, ja tietenkin sen heti ajatteli olevan jonkin sortin raskausoire. Surffailin oikein urakalla kaikki mahdolliset keskustelupalstat missä sattuisi olemaan maininta pissatulehduksen tapaisista oireista alkuraskaudessa, ja löysin! Moni kirjoitteli siellä palstalla että heillä ei ollut ennen aikaisemmin tulehdusta, mutta kun he olivat raskautuneet, niin vähän ennen plussaamista heillä oli tullut tuo tulehdus ja siitä lähtien jokaisen raskauden alussa olivat saaneet tulehduksen uudestaan ja näin olivat tienneet olevansa raskaana. Phuuuh, noh tietenkin sain siitä hirveästi toivoa että nyt taisi onnistaa, saa vaan nähdä viikon päästä miten käy :P

Viimeksi muokattu:

Juu mä olen myös ajatellut, että ihan hölmö tuo yk0, varsinkin jos siitä kierrosta raskautuu..mutta joku täällä joskus korjasi, että se on hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ensin yk0 ja luomumenkkojen jälkeen yk1. Mutta voidaan siis alkaa laskea suoraan ykkösestä :D

Mymmeliini: Mutta monellahan on myös tulleet tuollaiset lyhyemmät "valemenkat" vaikka onkin jo raskaana ;) Toivotaan ainakin, että näin olisi :)

Mulla on ehkä hieman kuumeilu helpottanut, kun ollaan nyt asuntonäytöissä kierretty ja yks aika kiva rivariasunto löytynyt, josta ehkä jätetään tarjous tällä viikolla. Vähän muuta mietittävää tässä odotellessa :)

Viimeksi muokattu:
Maanantai 4.10
separator.gif

Yrityksen aloittaneet:

kais-a...................22...................1........................?.........................? Mymmeliini..........26...................2........................28....................25.10
Myy......................26...................1........................28.......................?
Sajj......................22...................2........................30.........................30.10

Plussanneet:

-----------------------------------------------------------------------

Yrityksen aloittaneet:

Dahlia-.................21..................10.. ..................30-31................9.10.
Mymmeliini...........26....................2.........................28....................25.10
Tiina.....................23...................2........................28....................14.10

Plussanneet:

Korjasin tohon ton mun kp:n, ku joku oli vahingossa poistanu sen jo ajat sitten.
Saa nähdä miten käy, ku ovis oli tossa perjantaina. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä.
Kiva, että ollaan saatu tänne lisää haaveilijoita. Tervetuloa vaan munkin puolesta te uudet tytöt.

Maanantai 4.10
separator.gif

Yrityksen aloittaneet:

kais-a...................22...................1........................?.........................? Mymmeliini..........26...................2........................28....................25.10
Myy......................26...................1........................28.......................16.10.
Sajj......................22...................2........................30.........................30.10

Plussanneet:

..................................................................................................................................................

No hui, listalla ollaan. Kiitos eltsu, itse en meinannut uskaltaa! :D
Lisäsinpä jännäpäivänkin sinne. Olen tosin juuri tuona viikonloppuna reissussa, varmaan varmuuden vuoksi testaan jo 13.10 ennen lähtöä. Voi hyvin olla että tuo reissu siirtää menkkoja ihan positiivisen stressin takia vaikken raskaana olisikaan.

Hienoa, Myy! Päästään suaki jännäilemään:)
Mä en muista minkä pitunen kierto mulla ennen pillereitä oli, mut säännölliset oli kyllä. Pillereitä tosiaan tuli syötyä melkeen 7 vuotta, ni on päässy unohtumaan näiden vuosien aikana :D

Enempää en nyt ehdi kirjottaa tällä kertaa, mut plussaa kaikille, Dahlialle varsinkin!:)

HEI kaikille! Otsikko kiinnitti huomioni. Olen jo pitkään seuraillut näitä palstoja ja haaveillut vauvoista:) Kuitenkaan en ole vielä viitsinyt minnekään mitään kirjoittaa, koska yritys ei ole vielä menossa... Nyt se kuintenkin lähenee:) :) Eli olen 24 v ja mieheni 31v. Meidän häät ovat ensi kesänä, joten sen jälkeen alamme yrittää. Tähän mennessä en ole siis tehnyt muuta raskauden eteen kuin jättänyt E-pillerit pois. Kuukautisten tasaantumiseen menee varmasti aikaa, koska mulla on ollut pillereiden jälkeen yhdet menkat (kiertopäiviä tais olla silloin 51). Pillereitä söin yli 5 vuotta...Saas nähä kuinka menkat tasaantuu! Vitamiineja oon aatellu alkaa syömään ja liikkumaan enemmän ja elämään muutenkin terveellisesti. Tavoite ois päästä parempaan kuntoon ennen raskautta, vaikka tälläkin hetkellä kunto ihan ok.

Ootteko te muut valmistautuneet raskauteen jotenkin?

Ja pikku kommentti tuohon raha-keskusteluun. Mielestäni on järkevää miettiä lasten saantia myös taloudelliselta kantilta. Mullakin on ollut vauvakuume jo vuosia, mutta taloudellisesti huonot mahdollisuudet elättää perhettä. Nyt on työpaikka ja siten asiat kunnossa. Ja toki muutenkin elettyä elämää enemmän takana. Nyt olisin NIIN valmis siihen vauvaan. Samoin on mieheni.
IHANAA haaveilla teidän kanssa! :)

Lämpimästi tervetuloa, Rose! Eikö olekin ihanaa kuumeilla muiden kanssa yhdessä? Siitä tulee jotenkin todellisempaa, osa omaa elämää, kun siitä uskaltaa "puhua ääneen" ihan vaikka netin keskustelupalstallakin. :>
Mulle ainakin on isoakin isompi juttu että olen vuosia näitä ketjuja selailleena viimein tuolla listalla Ihan Oikeesti Yrittämässä!

Raskauteen valmistautumisesta, vitamiinilisistä ym... Itse syön ja elän jo nyt melko terveellisesti. Liikuntaa pitäisi lisätä, samoin keskivartalon tukilihaksia saada parempaan kuntoon että selkä kestäisi tulevan raskauden. Vitamiineja en vielä ole alkanut normaalia enempää käyttää, kalkkia syön muutenkin toisinaan (kun muistan), rautaa runsaiden kuukautisten aikoihin.
Stressiä koitan välttää vaikka kouluhommat tuntuvat välillä kaatavan päälle. Tuntuu että ajattelun kääntäminen positiivisempaan on auttanut mua jaksamaan sekä fyysisesti (en stressaa ja sairastele sen takia) että henkisesti. Positiivisella mielellä ollessaan kummasti vetää puoleensa lisää positiivisia asioita ja ihmisiä!

Maanantai 4.10
separator.gif

Yrityksen aloittaneet:

kais-a...................22...................1........................?.........................? Mymmeliini..........26...................2........................28.....................25.10
Myy......................26...................1........................28.....................16.10
Sajj......................22...................2........................30.....................30.10
Tiina.....................23...................2........................28.....................14.10

Rose.......................24............................................kesällä 2011

Plussanneet:

-----------------------------------------------------------------------

Meillä uusin testattava tuote on foolihappopitoiset ravitolisät, joka viikko onnistun löytämään uuden purnukan missä on edellistä enemmän foolihappoa.. Epätoivoisena/malttamattomana sitä vaan tarttuu pieneenkin mahdolliseen raskautumista edistävään juttuun

Foolihappo ei kai paranna raskautumismahdollisuuksia, tai ainakin niin minä olen ymmärtänyt. Mutta sillä on erittäin paljon merkitystä sitten kun raskautuu. Se vähentää keskenmenoja ja sikiön keskushermostoon liittyvien kehityshäiriöiden riskiä. Foolihappoa tarvitaan raskauden alussa, joten sitä kannattaisi syödä jo ennen yrityksen aloittamista, että siitä saisi kaiken hyödyn irti. :)

Kävin itse ostamassa myös omenaviinietikkaa. :D Voi luoja kun tuo maistuu järkyttävälle!! Mutta kokeillaan nyt sitäkin. En tiedä onnistuuko etikan pakastaminen, minulla on nyt kokeilut menossa. Koska jos se onnistuu, niin pieni etikkajääpala on PALJON helpompi nielaista kuin ruokalusikallinen etikkaa. Ja kyllä se mahassa sulaa.

Myy, jos tarvitset kalkkia ja rautaa, niin suosittelen kokeilemaan noita multitabs raskaus -vitamiineja. Niissä on kumpaakin ja lisäksi liuta muita vitamiineja ja foolihappoa. :)

Tervetuloa joukkoon Rose!

Viimeksi muokattu:
Foolihappo ei kai paranna raskautumismahdollisuuksia, tai ainakin niin minä olen ymmärtänyt. Mutta sillä on erittäin paljon merkitystä sitten kun raskautuu. Se vähentää keskenmenoja ja sikiön keskushermostoon liittyvien kehityshäiriöiden riskiä. Foolihappoa tarvitaan raskauden alussa, joten sitä kannattaisi syödä jo ennen yrityksen aloittamista, että siitä saisi kaiken hyödyn irti. :)

Kävin itse ostamassa myös omenaviinietikkaa. :D Voi luoja kun tuo maistuu järkyttävälle!! Mutta kokeillaan nyt sitäkin. En tiedä onnistuuko etikan pakastaminen, minulla on nyt kokeilut menossa. Koska jos se onnistuu, niin pieni etikkajääpala on PALJON helpompi nielaista kuin ruokalusikallinen etikkaa. Ja kyllä se mahassa sulaa.

Muistaakseni jostain luin kanssa että jos alkiolla(?) ei ole kasvun aloittamiseen (tai johonkin sellaiseen) tarvittavat lähtökohdat (foolihapon tms. puutos) niin raskaus ei edes ala. Kauhean vaikeaa selittää tuota, mutta joka tapauksessa sitä on tullu nyt syötyä :D Mulla on ollu lähes aina ongelmia noitten vitamiinien ja muitten tarvittavien aineiden kanssa, vaikka kuinka yrittäisi syödä terveellisesti niin ikinä ei niitä vaan saa tarpeeksi :D

Mitä vaikutuksia tuolla omenaviinietikalla on? Tuntuu että koko ajan jostain löytyy uusia poppakonsteja tuohon raskautumiseen :D

Viimeksi muokattu:
Kyllähän se saattaa toimia noinkin. Tuo foolihappo siis.

Ihan varma en ole tuosta omenaviinietikan toiminnasta, mutta kai se limakalvoja vahvistaa/kasvattaa. :)

"Omenaviinillä sanotaan olevan ainakin seuraavanlaisia ominaisuuksia:
  • Vaikuttaa suotuisasti elimistön happo-emästasapainoon
  • Parantaa ruoansulatusta
  • Vilkastuttaa aineenvaihduntaa
  • Helpottaa niveltulehdusten aiheuttamaa jäykkyyttä
  • Auttaa kuivaan ja arkaan kurkkuun
  • Pitää veren notkeana, jolloin se pääsee virtaamaan pienimpiinkin suoniin
  • Auttaa kalsiumin imeytymisessä
  • Laskee verenpainetta
  • Pienentää syöpäriskiä
  • Poistaa verisuonten hyytymiä
  • Viivyttää osteoporoosia
  • Suojaa aivoja ikääntymiseltä
  • Auttaa kontrolloimaan ja normalisoimaan painoa
  • Vähentää selluliittia
  • Auttaa kuivaan ihoon
  • Lievittää auringonpolttamien kipua
  • Auttaa estämään hilseen muodostumista, päänahan kutinaa ja kaljuutta
  • Pehmittää kireitä, särkeviä raajoja ja arkoja lihaksia"
Kelpaa minulle myös jotkut näistä muista sanotuista vaikutuksista. :)

Nämä kaikki niksikeinovinkit on vähän niin ja näin, harvasta on oikeasti mitään tieteellistä näyttöä. Ei pidä kuitenkaan vähätellä lumevaikutusta, sillä se voi olla todella suuri. Esimerkiksi minun flunssani paranee aina Posinovalla ja olo helpottaa huomattavasti. Kahvikuppi, appelsiini ja 500mg aspiriini ei tuo läheskään samaa vaikutusta, vaikka noissa on yli 2 Posinovan verran flunssaa helpottavia aineita. Kyse on siis pelkästään sokeasta uskosta, kun uskoo niiden toimivan ja tehoavan, ne toimii. :)

Ja tosiaan, etikkaa voi pakastaa. Lidlstä saa sellaisia pieniä jääpalapusseja, joista saa mukavia nieltävän kokoisia jääpaloja. :) Itse en kyllä juomalla etikkaa saa alas. Tämä jääpalatekniikka on ehkä oikeasti parempi kuin juoda etikkaa, sillä se liuottaa kiillettä hampaista. Jääpala ei ole missään tekemisissä hammaskiilteen kanssa, sillä etikka ei ehdi sulaa suussa ollessa vaan vasta vatsassa.

Vielä kun keksisi öljylle jonkun yhtä helpon "nautintatavan". Ideoita?

Viimeksi muokattu:
Nyt kun tuota nettiä selailin niin yhdellä palstalla monet ottivat sitä etikkaa tabletteina tai lasilliseen vettä sekoitettuna. Jotkut olivat tulleet raskaaksi etikka+disperin -lääkeyhdistelmästä mutta itse en kyllä aio siihen leikkiin ihan heti ryhtyä, kun kuulemma se lääkekuuri pitää syödä todella pitkälle raskauden alettua, muuten aiheuttaa keskenmenon. HUI, kaikkea sitä yritetäänkin :o

Äääh. Vasta nyt kun ollaan alettu yrittää olen alkanut ymmärtää sanan "piinaviikot" todellisen merkityksen. Mua ärsyttää tää oma kroppani. Oletetun ovulaation jälkeen on mahassa nipistellyt ja ilmavaivoja ollut kiitettävästi. Tätä kesti viime kierrossa ovulaatiosta menkkojen tuloon asti, epäilin jo välillä umpisuolentulehdustakin. Mistä ihmeestä tää voisi johtua? Raskaana siis en viime kierron lopulla ollut mutta maha turpoili ja sitä nipisteli päivittäin. Samoin rinnat ovat taas järkyttävän turvoksissa ja arat, kuten usein tässä vaiheessa kiertoa. Väsymys on tolkuton, mutta se johtuu varmasti pimenevistä illoista ja aamuista.
Jos raskaus vaikka olisikin ehtinyt jo tästä kierrosta alkaa niin se ei ole voinut ehtiä vielä kiinnittyä, tai sitten mulla olisi ollut ovulaatio etuajassa. (Olen alkanut tarkkailla housujani kiinnittymisvuotojen toivossa, voi jestas miten sekaisin voi raskauden yrittäminen ihmisen laittaa :D)

Kiitos Mymmeliinille vitamiinivinkistä, voisinkin hakea tuota kun alkaa pian kalkkitabletit huveta. Foolihapon aloittaminen olisi tosiaan järkevää.

Yhteistyössä