Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[/B]
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä​

Atlantis*..............42...................8.....................24-28...................5.3.
Sajj......................22...................5.....................29-32...................11.3.
Myy-84................27...................6.....................27-31...................11.3.
Rht.......................26...................4........................28.....................16.3.
Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3.
Tigu......................27..................1........................27.....................20.3.
MaMaCat..............37...................9.......................26......................22.3.
Lilli-84.................26...................7....................23-26....................27.3.
Dahlia-
................22..................16......................30......................1.4.
Kittyc
at................25...................1.........................?.........................?
mari974..............36...................1.........................?.........................?
Janette................29.................~1v.......................?..........................?
tinsku..................21...................3..........................?.........................?
Kaarina................31...................5........................29........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011​

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011...............yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?.......................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011...............12.10.2011...............yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?.......................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ......18.10.2011................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6​

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.​

Niin vain täälläkin alkoi mensuunituulet puhaltaa, ja kiitettävän tarkasti. Hämmästyin hieman itse sitä, etten ollut pettyneempi. Luulen, että jos olisin bongannut sen pahuksen oviksen, fiilis olisi toinen. Lilli-84: jännäsin puolestasi, mutta uusi yritys alkakoon! Tässä kuussa on taas mahdollisuus, kuten totesit. Minun jännäpäiväni sattuu hauskasti aprillipäiväksi.

Minä kärvistelen hirveässä flunssassa. Kylppärin peilissä näkyi äsken kalpea aave, jolla on pellen nenä. Vuorotellen on kylmä ja hiki ja nenään sattuu jatkuva niistäminen. Saa nähdä, pystyykö maanantaina töihin. Perusterveelle ja harvoin sairastavalle ihmiselle flunssakin on näköjään kamala koettelemus. Olen tänään yrittänyt tsempata itseäni sillä, että maailmassa on oikeastikin sairaita ihmisiä, mitäpä tässä vikisen. Päivitän vielä tuon listan ja sitten menen nukkumaan.

Hedelmällisiä aikoja Sajj:lle ja Myy-84:lle seuraavaksi, toivottavasti avaatte lussaputken tässä kuussa!

Lauantaina 5.3.
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä​

Sajj......................22...................5.....................29-32...................11.3.
Myy-84................27...................6.....................27-31...................11.3.
Rht.......................26...................4........................28.....................16.3.
Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3.
Tigu......................27..................1........................27.....................20.3.
MaMaCat..............37...................9.......................26......................22.3.
Lilli-84.................26...................7....................23-26....................27.3.
Dahlia-
................22..................16......................30......................1.4.
Atlantis*..............42..................9.....................25-28..................1.4.
Kittyc
at................25...................1.........................?.........................?
mari974..............36...................1.........................?.........................?
Janette................29.................~1v.......................?..........................?
tinsku..................21...................3..........................?.........................?
Kaarina................31...................5........................29........................?

nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011​

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011...............yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?.......................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011...............12.10.2011...............yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?.......................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ......18.10.2011................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6​

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.​

Onpas täällä hiljaista taas!

Eipä kyllä täälläkään mitään suuria odotuksia ton jännäpäivän suhteen ole. Vaikka nythän pitäs täysillä jännitellä. Ei vaan oo yhtään sellanen fiilis. Kovin koitan seurailla oireita, jos edes jotain pientä tuntuis jossain päin kehoa. Mut ei mitään. Harvinaista sinäänsä, yleensä oireita tässä vaiheessa on vaikka kuinka :D
Tänään on taas oikeen masis-päivä, onneks on vapaata. Ehkä pieni toivonkipinä tuolla jossain vielä jaksaa odottaa perjantaita. Ääh!

Vähän joo hiljaista on ollut viimeisen massaplussauksen jälkeen. :(

Musta ainakin tuntuu ettei ole oikeen mitään pulistavaa kun joka kierto on mulla sitä samaa. Tässä kierrossa tosin ihme ja kumma on pysynyt ajatukset aisoissa, ehkä juuri siksi etten kertakaikkiaan jaksa uskoa että raskaudun ennen endotutkimuksia/hedelmällisyystutkimuksia/-hoitoja.
Välillä pieni jospa sittenkin-hysteria nostaa päätään mutta olen opetellut sen lannistamista. Hyvin on toiminut, nyt on kuitenkin kp28/27-31 enkä ole sen kummemmin kyttäillyt oireita. Tieto siitä että nyt on vasta dpo10 tai 11 palauttaa takaisin maan pinnalle. Katselin että edellisissä kierroissa tiputteluvuoto on alkanut viimeistään dpo12, joten eiköhän se sieltä huomenna tai ylihuomenna taas ala.

Sajj:lle voimahalit kurjaan päivään! Koitetaan jaksaa yhdessä nämä typerät piinapäivät.

Aika hiljaista on kyl ollut..

Mulla ois reilu viikko jännäpäivään. Mies tossa eilen kyseli et koskas se on. Oli ite ajatellut että ois jo tällä viikolla.. Toinen ei kans taida jaksaa odottaa. :)

Mulla on kyl ollut vähän erilaiset tuntemukset tässä viimeisen viikon aikana. Ja voimistuneet ovat vaan. Ensinnäkin mulle on taas tullut finnejä, niitähän mulla ei oo ollut oikeestaan teinivuosinakaan. Joka kierto on tullut muutama finni, mutta nyt on selvästi enemmän, tosin pieniähän nää on.

Toisena juttuna on alavatsakipu. Oon lukenut että kiinnittymiskipu tuntuu vihlovana, mulla on sellasta kokoaikaista särkyä, niinkuin menkkakipua. Tuntuukin, että menkkojen pitäis alkaa hetkenä minä hyvänsä, toisin on..

Tietty tää on tätä itsensä liian tarkkaan tutkiskelua, onhan sitä vaik mitä muita epäilyttäviä juttuja, mut en niitä pieniä asioita viiti tänne kirjoitella. "Taas uus oire ilmestynyt!" -mies toteaa aika usein nauraen. :)

Komppaan täysin Myytä, mullakin on melkein kaikki toivo jo menetetty. Jotenkin sitä vaan alkaa tottua ajatukseen että ehkä joskus mielettömien hoitojen jälkeen saattaa tulla pienenpieni raskautumisen mahdollisuus, jos sitäkään. Eli nyt mennään vaan "katotaan mitä tulee", tjottaillaa. Hoitoihin menen vasta kymmenen yritysvuoden jälkeen, en yhtään aikaisempaa :D

Sajj:lle ja Myylle kuitenkin peukut pystyssä! :)

no niin...täällä päässä menkat alkaa vihdoin ja viimein loppumaan, joten kohta pääsee taas yrittämään... :)
Päätin tässäkin kierrossa olla tikuttamatta, mutta sen sijaan syötin tietoni Ovulation Calendar | Ovulation Calculator - Your Days.com sivulle, missä voi laskea hedelmöllisin aika kierrosta... Siellä jopa voi valita kumman sukupuolen haluaa, ja kalenteri laskee oivallisin aika puuhailla jos haluaa tytön tai pojan...
Sellaiseen en kyllä tiedä uskonko,eikä se ole tärkeätäkään, mutta minulle auttoi se kun sai automaattisesti laskea että milloin kannattaa puuhastella... :)

Muuten tänne ei kuulu kummempia...
Mites sajj ja myy-84?? Niinkuin Dahlia sanoi niin täälläkin pidetään peukut korkealla pystyssä...

Voi Myy :'/ Älä nyt ihan epätoivoon vaivu, toivotaan kovin että raskautuisit ennen kaikkia testejä ja hoitoja. YK 6 vasta lopuillaan, onhan tässä vielä saman verran jäljellä ennen kuin tarvii rupee hoitoja enemmän tosissaan miettimään!
Isot voimahalit takaisin!

Ja Dahlialle haleja myös! Onhan niitäkin, jotka ovat kauan yrittäneet ja jonakin päivänä raskaus alkaa silti ihan itsestään. Toivottavasti kuulut tähän porukkaan.

Eipä nää sanat varmaan hirveästi auta, mutta jotenkin sitä haluais teitä muita tsempata! Kun itsekin saa niin paljon tukea ja tsemppiä täältä. Mies joskus naureskellu, kun mun "pitää koneelle mennä kattoo onko se ja se kirjottanu jotain". Jollain tavalla tähän on kai jääny koukkuun :)

Mulla on myös noi finnit tullu kuvioihin hormonien lopettamisen jälkeen. Tällä hetkellä on naamassa näppyjä enemmän ku koskaan. Eikä mullakaan oo teininäkään ollu finnejä melkeen ollenkaan. Kamalaa kun ei oo tottunu, vaikka ei niitä vieläkään montaa ole.
Mitään sen kummempia tuntemuksia ei vatsan seudulla kyllä ole ollut. Toivotaan että sun kivut tarkottais plussaa!

Tsemppiä kaikille! Onneks tuo aurinko jaksaa nyt useammin käydä pilvien takaa tervehtimässä meitä, piristää kummasti!

Voi Myy :'/ Älä nyt ihan epätoivoon vaivu, toivotaan kovin että raskautuisit ennen kaikkia testejä ja hoitoja. YK 6 vasta lopuillaan, onhan tässä vielä saman verran jäljellä ennen kuin tarvii rupee hoitoja enemmän tosissaan miettimään!
Isot voimahalit takaisin!

Voi ihanaa teidän tsemppailujen kanssa. :')
Kummasti sitä taas jaksoi nousta jaloilleen, tänään on paljon parempi päivä. Se hetki kun tajuaa että tämä(kään) kierto ei pääty plussaan on aina pahin. Sillon en jaksa juurikaan nähdä valoa tunnelin päässä ja haluan lopettaa yrittämisen siihen paikkaan. Luulen että myös hormoneilla on osansa asiaan, mulla on aina ollut taipumusta "katastrofipäiviin" juuri ennen menkkojen alkua.
Tänään paistaa aurinko, kohta varataan miehen kanssa pieni kaupunkiloma pääsiäiseksi. Kevään varrella on tulossa paljon muutakin kivaa, ja kaiken kukkuraksi kolmen kuukauden kuluttua on kesä!
Kyllä tämä tästä.

Kiitos teille että olette olemassa, ilman tätä ketjua yrittäminen olisi paljon paljon raskaampaa. Kyllä Sajj sanatkin voi lohduttaa, paljon. :)

Viimeksi muokattu:
Hienoa Myy, kuulostaa hyvältä!

Onpas mulla ollut kummallinen päivä tänään. Olin yövuorossa viime yön ja aamulla oli kamala tehdä töitä, pestä ja pukea meidän asukkeja, kun oli niin heikko ja inhottava olo. Tulin kotiin ja söin pari leipää, olo helpotti. Nukuin muutaman tunnin ja näin unta raskaustesteistä (taas). Kun heräsin, ajattelin että nojuu, olo on tosiaan samanlainen kuin sillon kun olin raskaana. Niin ajattelinpa tehdä testin, huomennahan menkkojen pitäs alkaa mut teenpä kuitenkin. Ja ihan haalea, selkeä mutta haalea viivahan siihen ilmestyi :)
Nyt melkeen jo kaduttaa, että tein koko testin. En uskonu että sieltä mitään viivaa paljastuis vaikka sitä lähdinkin tekemään. Tottakai tämä elättää toiveita, mutta aivan totaalisen innoissani en suostu olemaan, kun muistelen miten kovaa ja korkealta tipuin viimeksi. Testejä on kaapit vielä pullollaan, otetaan päivä kerrallaan ja katsellaan josko viiva vahvistuisi :)

Hyvää keväänalkua kaikille teille ihanille naisille <3

Lauantaina 5.3.
Yrityksen aloittaneet:

Lilli-84
.................26...................7....................23-26....................27.3.
Dahlia-
Atl
antis*..............42..................9.....................25-28..................1.4.
Myy-84
................27...................7....................27-31..................10.4.
Kittycat................25...................1.........................?.........................?

Plussanneet:
flowers.gif

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Jepjep, hanat on auki. On tää kumma kun ei meinaa tärppää vaikka päällään seisois.

Sajj:lle varovaiset onnittelut haamusta, toivottavasti vahvistuu!

Kiitoksia :) Uusi testi tehty, ja onhan se viiva vahvistunu! Haamu vieläkin, mutta selkeästi vahvempi kuin eilen. Ja tänäänhän olis laskureiden mukaan vasta 3+6. Ajattelin hakea apteekista tänään pari testiä joilla voisin testailla pari seuraavaa päivää, kun nuo mammaksin testit ei välttämättä ole niitä luotettavimpia.
Oireita on kyllä ilmaantunut. Se huono ja heikko olo jatkuu. Ja mahassa kuplii ja kipristelee, välillä tuntuu kuin se olis tulessa (?) Toivottavasti se ennustaa hyvää. Viimeksi tällaista ei ollut, joten haluan toivoa että tää on positiivista. Jos täti pysyy koko viikonlopun poissa, voi ehkä vähän jo huokaista :)

Myy, pahoitteluni vuodosta. Nyt tuntuu tosi pahalta sun puolesta. Toivottavasti ens kierrosta sitten <3

Onnea Sajj ja peukut on pystyssä täälläkin, että kaikki sujuu kuin oppikirjassa! Toivon että uskallat vähän jo iloita tuloksesta!

Täällä oli muutamam päivä sitten kirjoitusten perusteella hieman apea mieliala joillakin, ja haluaisin lohduttaa teitä sillä, että alle vuoden yritysaika ei ole nuorelle naiselle vielä mitenkään huolestuttava. Minä olen ystäväpiirissäni lohduttanut vuosien mittaan useita raskautta yrittäviä, ja kaikilla on lopulta tärpännyt. Pisimpään yrittänyt ja luonnollisesti raskaaksi tullut pariskunta yritti kolme vuotta.

Yhteistä kaikille näille ystävilleni on ollut, että epäusko on iskenyt jo reilun puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Älkää siis hyvät siskot vaipuko epätoivoon, toivoa on varmasti teillä kaikilla. Jos ei luonnollisesti, niin viimeistään hoitojen avulla. Kamalaa, jos lapsen yrittämisestä tulee stressi ja painajainen!

Toivottavasti jaksatte pitää lippua korkealla. Minä olen tällä viikolla ollut onnellinen kevään tulosta ja vähän siitäkin, että uusi kierto on alussa. Huomaan kyllä, että aina loppukierrosta sitä on jotenkin täpinöissään kuitenkin, vaikka järki sanookin muuta. Esim. viime kierron lopulla en uskaltanut juoda energiajuomaa (!), vaikka en saanut edes ovulaatiota testaamalla esille. Hullua, miten mieli toimii. Nyt avasin oluttölkin. :) Rentoa viikonloppua kaikille ja hurjasti tsemppiä!

Sajj, älä turhaan murehdi mun puolestani, on tästä ankeudesta ennenkin noustu. Valtavasti pieniä varovaisia onnen toivotuksia ja vielä suurempia onnenkantamoisia sinulle tähän raskauden alkuun. Olkoon viikonloppusi veretön. :)

Dahlia, joo, täytyy kai jatkaa päällä seisomista. :D

Tosin meillä mennään nyt vähän iisimmin kesään asti. Puoli vuotta hampaat irvessä yrittämistä riitti mulle, ei niitä lapsia näköjään tekemällä tehdä. Kesällä tutkitaan endo, siihen asti katsellaan sen kummemmin ovista tikuttamatta ja yrittämättä.

Kuten Atlantis totesi, on kamalaa jos lapsen yrittämisestä tulee stressi ja painajainen. Omalla kohdallani pelkoa ja ahdistusta aiheuttaa moni seikka, mm. epäilty endo joka onneksi on pian tutkimuksen alla. Niinkään yrittämisen pituus tai kiertojen lukumäärä ei minua stressaa vaan ne omat pelkoni ja mörköni joiden huomaan kasvaneen aika suuriksi. Luulen että jokaisella asian kanssa painivalla on omat syynsä. Toisten on helppo tjottailla ja olla ottamatta paineita, kuin toiselle taas toistuvat epäonnistumiset tuntuvat kohtuuttoman raskaalta.

oikein paljon onnea sajj!!! toivon niin että masuasukki on tarrautunut kunnolla kiinni... :)

täällä alkoi yritykset kovaan tahtiin eilen...Ei sen enempään kyllä mitään ovista tikutella, mutta nyt kyllä puuhaillaan ja kunnolla, vaikka kuin väsyttäisi...Harmi vaan kun pentua ei voi väsyttää silloin kun me haluamme omaa rauhaa... :/

Pentu oli muuten järjestänyt mukavan yllätyksen kun tulimme töistä kotiin..Nähtävästi hänellä oli ollut pieni nälkä kun oli avannut pakastimen ovi, ja tyhjentämyt puolet pakastimesta. Oli kuulkaas syöty raakoja ranskalaisia, porsaan viljapaistia, poron lihaa, leipää ja kasvissosekeittoa.. Mamma ja pappa ei ollu niin iloisia kotiin tullessaan, ihme että koira oli edes hengissä niin paljon kun oli ahminut.
Sitten se katsoo meitä ruskeilla silmillään, kuin se yrittäisi sanoa: "olen labbis, mitä te oikein kuvittelitte, syön niin paljon kun jaksan".
Tähän asti meillä on lapsilukkoja laitettu joka ikiseen alakaapinoveen keittiössä, jääkaappiin ja pakastimeen myös mutta ne hauva oli saanut auki. Liesisuojakin löytyy. Eilen sitten ruuvailtiin irti kaikki laatikoiden, jääkaapin+pakastimen kahvat.
Koira avaa myös ovet, joten laitoimme oviin wc:n ja kylppärinlukot, Ei sekään auttanut, kyllä koira nekin saa auki.
Meillä on oikein HoudiniHound kotona..ja sopiva nimi sille annettiin kun saimme hänet: Jekku. Koska sellainen hän on.
Kuitenkin kaikesta tuhosta huolimatta hän on niin rakas, emmekä vaihatis hänet mihinkään..

Tässä vaan toivoo että saisimme kauan odotettu mahdollisuus muuttaa omakotitaloon, koira saisi juosta pihalla niin pitkään japaljon kun vaan jaksaa, ja meilläkin riittäisi virtaa omaan aikaan ja vauvan yrityksiin...

Myy, hieno asenne :)

Atlantis, kiitos viestistäsi. Tiedän, että olis helpottanu omaa oloa jollen nyt olis tässä tilanteessa. Toivottavasti kaikki sai edes hieman paremman mielen. Sitä pitkää yritysaikaa ei vain toivois itselle. Itse olin aivan varma että heti tärppää, meidän suku tuntuu olevan niin hedelmällistä laatua. Mut eihän ihan niin sitten käynykään ja aika epätoivoiselta nämä kuukaudet on välillä tuntunu, vaikka tiesikin ettei puoli vuotta ole vielä aika eikä mikään.

Kiitos vielä onnentoivotuksista ja tarrasukista! Tänään pääsi mieskin mukaan jännittämään, että tuleeko viivaa ja millainen viiva, ja olihan se taas selkeästi vahvistunu :)

Sunnuntai 13.03.2011

Yrityksen aloittaneet:

Lilli-84
.................26...................7....................23-26....................27.3.
Dahlia-
Atl
antis*..............42..................9.....................25-28..................1.4.
Myy-84
................27...................7....................27-31..................10.4.
Kittycat................25...................1.........................?.........................?

Plussanneet:
flowers.gif

Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6
Sajj..................22...................10.3.2011.............19.11.2011?..............yk5

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Rohkaistuin siirtämään itseni plussanneisiin. Katsotaan miten käy :)

Onnittelut Sajj:lle vahvistuvasta plussasta! Saatiinhan tällekin kuulle avaus. ;) Tsemppiä vaan kaikille, vaikka kevätmasennusta tuntuukin hieman olevan ilmassa. Eihän tämä ole elämää vakavampaa...

Itsellä on viimeiset pari viikkoa olleet yhtä hullun myllyä, enkä juuri ehtinyt seurailemaan palstaa. Aika hyvin kuitenkin kerta lukemalla pääsin takaisin kärryille. Työpaikka vaihtui ja nyt on työttömyyden sijaan töitä tiedossa ainakin puoleksi vuodeksi. (Mahdollinen vakipaikka kiikarissa...) Kotona isäntä on lähes aina pahalla päällä ja varsin masentunut. Yritän saada sitä nyt yhteen tutkimukseen, vaikka hänellä ei omasta mielestään ole mitään tarvetta siihen. Peittoja meillä ei juuri heilutella, eikä hellyyttä ja halejakaan juuri jaella. Saa nähdä, siirtyykö meillä tuo yrittämisen aloituskin myöhemmäksi... Kyllä parisuhteen tulisi olla kunnossa ennen vauvaa.

Pysyttelen siis edelleen taustalla... Aurinkoisia kevätpäiviä vaan kaikille!

Käytin tässä kokonaisen illan lukien kokemuksianne, sekä itkien että nauraen. Koko viestiketju siis on luettu. Itsellänihän tilanne siis on tällainen. Olen 25-vuotias opiskelija, mieheni 27v, opiskelija myöskin. Itselläni on haaveissa jo jonkin aikaa ollut oma lapsi. Miehelle kuitenkin asiasta uskouduin tässä parisen viikkoa sitten. Itse toivon lasta alulle tämän vuoden puolella, mutta miehellä lapsiasia on vielä tällä hetkellä "sulatuksessa". Nyt vähän pakon omana jouduinkin lopettamaan/tauottamaan Nuvaringin, kun oli Suomesta loppunut, ja pikkiriikkisen toivonkin ettei sitä enää tarvitsisi aloittaa.

Miehen kommentit lapsipuheelle ovat olleet lähinnä tasoa "sitten joskus, mutta ensin opiskelut". Noh, tämähän tietysti tekee pahaa ajatellakin, sillä minulla on vielä 4-5v opiskeluja jäljellä. Suvussa on meillä ollut isän puolen naisilla sekä endoa että POFia (ennenaikaset vaihdevuodet). Pelkoni onkin että kun valmistun, on liian myöhäistä jo. Elättelen kuitenkin toivoa että miehen mieli muuttuisi. Sillä vähän toiveikkaana ilmoittaudun myöhemmin yrittäviin, vaikkei tämä toteutuisikaan nyt sitten. Mutta onnea kovasti kaikille plussanneille, on todellakin ollut elämys seurata kuukausien yrityksiä ja onnistumisia nyt tämän yhden illan aikana. Varmasti jatkankin seurailua :)

Tervetuloa Hedel! Aikamoisen urakan olet tehnyt kun olet koko ketjun jaksanut selata läpi.

Tilanteesi kuulostaa hyvin tutulta, voin kertoa olleeni itse vuosi sitten hyvin samankaltaisessa tilanteessa. Omat opinnot olivat juuri alkaneet ja miehellä oli elämässään sellaisia taloudellisia tekijöitä jotka saivat hänet lähinnä ahdistumaan vauvapuheista. Viime kevään kriisasin sitä että tässäkö sitä nyt ollaan neljä vuotta valmistumiseen asti näin ja sitten ehkä aloitetaan yrittäminen kun olen 30! Mies sanoi tuolloin ettei voi tietää koska on valmis lapsen saamiseen, mutta lupasi kertoa minulle sitten kun se aika koittaa.
Ja kas, jokin kumma pieni vauvakuumeen poikanen heräsi miehen mielessä syksyllä ja aloimme yrittää. Ensin meidän piti yrittää pelailla varman päälle niin että saisin äitiyspäivärahat ym. vuoden 2009 työtulojen perusteella, mutta se aikaraja alkaa tulla vastaan eikä kummallakaan enää ole pienessä mielessäkään lopettaa yrittämistä. Tämä puoli vuotta kestänyt yritysaherrus on osoittanut että eipä niitä vauvoja niin vaan tilailla, meillä ollaan onnellisia jos raskaus vaan saa jossain vaiheessa alkunsa, oli elämäntilanne mikä hyvänsä. Toimeen tullaan aina, ja mitä pidemmälle aika kuluu, sitä lähempänä itse olen valmistumista ja sitä vähemmän "köyhiä vuosia" olisi edessä.
Toivon että tekin pääsette yhteisymmärrykseen tulevaisuuden suhteen. Kannustan kertomaan avoimesti ja rehellisesti omista haaveistasi miehellesi mutta antamaan kuitenkin sulatteluaikaa.

Merimari, olet oikeassa, kevätmasennusta on ollut ilmassa ainakin täällä päässä. Onneksi alkaa helpottaa kun pääkin alkaa tottua tuohon valon määrään. Toivottavasti myös sinun miehesi mieliala saadaan kohdalleen. Kuten totesit, on kyllä viisasta keskittyä parisuhteen hoitoon ennen raskauden yritystä. Toivotan paljon positiivista energiaa teidän kevääseenne!

Lilli
, kuulostaa ihan siltä että teilläkin asuu onnekas pieni eläinlapsi hyvässä ja rakastavassa perheessä. Itseäni välillä naurattaa miten lellittyjä ja paapottuja meidän pikkueläimet on, mietinkin eräänä päivänä että kaikkein onnekkain on lemmikki joka sattuu syntymään sellaiseen perheeseen johon kaivataan kovasti lasta. Takuuvarma asema perheen keskipisteenä on tuolloin taattu! :D
(Tietysti eläin on eläin ja sitä täytyy kohdella lajinmukaisesti eikä lapsenkorvikkeena, mutta jos ihminen osaa kohdistaa kaiken sen rajattoman rakkautensa ja lapsenkaipuunsa oikealla tavalla lemmikkiin niin eläimelle on mitä luultavimmin luvassa onnellinen elämä.)

Hei, huomasin että Rht:llä on huomenna jännäpäivä! Mitkäs on tunnelmat?

Yhteistyössä