Esikoinen sektiolla, toinen alakautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko täällä ketään jolla eka lapsi olisi tullut sektiolla ja sit seuraava alakautta? Onko synnytys mennyt ihan normaalisti? Seuraako ne synnytyksen aikana edellisen sektio arven kestämistä? Mua pelottaa kohdun repeäminen kovasti mutta sektiota en haluais se pelottaa vielä enemmän!

Mulla juuri näin. Ei sen kummemmin seurattu, ainoastaan oksitosiinitipan määrää pystyttiin lisäämään huomattavasti normaalia hitaammin ja vähemmän. Muuten ihan tavallinen alatiesynnytys ja kaikki meni tosi hienosti. Lapsilla ikäeroa 2 vuotta.

Eka tuki alakautta,toka sektiolla ja kolmas alakautta.Tokan ja kolmannen välillä oli 1v 4kk.Juu,kätilökerto vasta loppuvaiheessa ennen ponnistusta että he pelkäävät kohdun repeävän.Mutta kaikki meni hienosti.

"Seuraako ne synnytyksen aikana edellisen sektio arven kestämistä?"
Siis täh :o ?? Ei kai se kohtu nyt enää synnytyksessä kasva niin että se siitä repeäis :whistle:

Mulla on esikoinen syntynyt sektiolla ja loput neljä alakautta. Koskaan ei ole sen ihmeemmin seurattu sektion takia.
Sen olen kyllä huomannut toisissa raskauksissa arven kohdalla on ollut repivää kipua ja se ei oo kivaa :( Mut en ole kyllä koskaan ajatellut että se siitä repeäis. Varmaan vaan kiinnikkeet siellä on tiukalla.

Kiitos rohkaisevista vastauksista! Esikoisen maailmaan tulo oli vain sellainen kokemus missä meni kaikki päin honkia ja hengenlähtö ei ollut kaukana että pelottaa ihan älyttömästi jos taas lähtee menee samaa rataa. Toivottavasti pääsen synnyttämään alakautta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Siis täh :o ?? Ei kai se kohtu nyt enää synnytyksessä kasva niin että se siitä repeäis :whistle:

Mulla on esikoinen syntynyt sektiolla ja loput neljä alakautta. Koskaan ei ole sen ihmeemmin seurattu sektion takia.
Sen olen kyllä huomannut toisissa raskauksissa arven kohdalla on ollut repivää kipua ja se ei oo kivaa :( Mut en ole kyllä koskaan ajatellut että se siitä repeäis. Varmaan vaan kiinnikkeet siellä on tiukalla.

Se voi revetä voimakkaiden supistusten vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:

Eihän se synnytyksessä enää kasvakaan, mutta vanha arpi voi revetä kun kohtu supistelee voimakkaasti synnytyksessä. Esim mun kohtuni ei enää kestäsi synnytyssupistuksia. Eikä olisi kestänyt alatiesynnytystä edellisenkään raskauden aikana, poika siis syntyi sektiolla. Tuota ennen mulla oli kaksi alatiesynnytystä ja kaksi sektiota.

Yhteistyössä