Esikois tytöllä vauvan tissit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isukki83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isukki83

Vieras
Eli tyttömme on nyt 2vk 2pv vanha ja olemme huomanneet jo melkeinpä alusta alkaen oudot möykyt rintojen kohdalla, nyt tuntuu että "rinnat" ovat ihan kovat ja möykkyt siirtyvät ihan niitä kevyesti painamalla. Neuvolassa sanoivat että ihan normaalia että jostain hormooneista tai rauhasista johtuu ja lähtevät ajan kanssa pois. Noh nyt kumminkin tänään aamulla huomattiin että rinnat ovat alkaneet punertamaan aika voimakkaasti. Seuraavaan neuvolaan on vielä 3 päivää aikaa, mutta kuuluuko tuo punertava ihon väri myös näihin normaaleihin asioihin? Väri siis vain juuri noiden rinta möykkyjen kohdalla.

T : huolestunut.

Vastasyntyneellä voi olla "isot" rinnat, ja niistä voi tulla jopa maitoa. Johtuu äidin hormoneista.

En menisi niitä painelemaan tms...Mun muistaakseni jommallakummalla lapsistani oli myös hieman punoitusta tissien kohdalla.

Varmaan vaan ohut iho punertaa kun olette niitä rinnanpäitä kosketelleet.... joillain vauvoillahan voi kuulemma tulla jopa vähän maitoa hormoneiden takia.

On ihan normaalia. Mun tytöllä on vieläkin aika runsas etuvarustus vaikka on jo vuoden ikänen :D Maitorauhaset helposti tunnettavissa. Tytöltä tuli myös "noitamaitoa", käänsin tuon nyt ruotsista, mutta siis sellanen valkonen, kuivahtanut tippa oli nännin päällä. Mulla ilmeisesti voimakas hormonitoiminta. Samaan kastiin kuuluu poikien sukupuolielinten, varsinkin kivespussien, voimakas turvotus ja punoitus. Olin tipahtaa tuolilta ku 16-vuotiaana näin vatasyntyneen pikkuveljeni "tomaatit".

Yhteistyössä