Eskari ikäiselle kaksi osaiset vaatteet talveksi vai koko puku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulle iski tälläinen "paniikki" äsken. Viime vuonna meni vielä täysiään yksi osainen puku, saimme molemmille lapsille lahjaksi hienot puvut.

Mutta.. Tuntuu että siitä ajasta on tapahtunut mieletön harppaus ja tyttö on kasvanut kertaheitolla isoksi. Siis on kuin koululainen jo. On nyt vieläkin tarkempi vaatteistaan.

Sis kysymys kuulukin käyttääkö tai onko teidän eskarit käyttäneet yksi vai kaksi osaista pukua talvella? Mites muut ryhmässä?

Minusta tämä on tärkeä juttu ettei lapsi vaan tunne itsään ihan erilaiseksi kuin muut.

Meillä on ostettuna parikin toppapukua ja sitten ajattelin ostaa housut ja takki yhdistelmän vielä. Saa sittren valita sään ja fiiliksen mukaan. Kotona ollessa olemme paljon ulkona ja metsässä niin haalari on tarpeen :)

Mekin ulkoillaan paljon kyllä. Pulkkamäessä ynnä muussa tuo puku olisi parempi. Mutta tunteeko lapsi itsensä ihan "vauvaksi" jos sillä eskarissa haalari? Eli siis häpeääkö kun eskari on vielä koulun yhteydessä. Ihan oikeasti nää on tärkeitä ja vaikeita juttuja.

Löysin just eilen keväällä hamstratut välikausipuvut, eli meillä eskarilainen menee kokopuvulla, toki on sit housut ja takki mut ne on lähinnä kauppa- jne. reissuille.

No kysy siltä tytöltä :)

Meillä on kanssa kotona vaatteistaan tarkka eskarilainen ja kysyin kumpi olisi parempi hän itse pyysi kokopukua, se on kuitenkin helpompi vetää päälle ja meilläkin tyttö tosi aktiivinen liikkuja. Lennen mallistosta löytyi sitten puku mikä miellytti sekä minu että pikku-diivaa ;)

Kysymällä ja antamalla tytön auttaa puvun valinnassa aion talvella myös julmasti vedota näihin eli jos meinaa alkaa inttämään puvusta voin aina todet 'sinulta kysyttiin ja itse päätit' jne. :D

Mitäs jos kysyisit lapselta kummat tahtoo?

Meillä oli viime talvena kaksiosainen setti (takki ja housut, ei henkselihousuja), aiempina vuosina haalarit. Lapselle painotettiin vuosi sitten miten hankalaa kaksiosainen talviasu voi olla, että sitä ei välttämättä vain sujauteta päälle. Lapsi sanoi että tahtoo silti kaksiosaisen. Sen sitten sai ja yllättävän hyvin pukeminen sujuikin. Tänäkin vuonna uskoisin kaksiosaisen löytävän tiensä vaatekaappiin.

Mää ostaisin haalarin ja 2-osasen. Haalaria voi sitten käyttää kotona ulkoillessa ja 2-osasta siellä eskarissa. Meillä on 2 ja 3 vuotiaille parit haalarit sekä 2-osaset talvipuvut (henkselihousut on mun mielestä hyvä vaihtoehto, jos ulkona niillä touhuaa niin ei mee lunta selkään). Välikausipuvut meillä on molemmilla 2-osaset, pienemmälle olis haalarikin, mutta haluaa itse aina takin ja housut.

Luulisin, että se on lähinnä sinun päässäsi se että haalari olisi "vauvamainen". Pojan koulussa eskareilla on suunnilleen 50/50 haalari ja kaksiosainen. Jo päiväkodissa lapsilla näki kaksiosaisia pukuja ja sitä ihmettelin, ne kun ei ole järin käytännöllisiä.
Meillä on aina ollut sekä haalari että kaksiosainen.

Meiltä löytyy molemmat ja lähinnä haalari käytössä pihalla ja eskarissa. 2-osainen sitten kaupungilla ja lasketteluhommissa. Viime talvena meidän ekaluokkalainenkin piti koulussa mieluummin haalaria kun "se on nopeampi pukea".

Meillä toinen lapsista kulki enemmän haalarissa samoin kuin eskarikaverinsakin. Toinen taas ei halunnut haalaria laittaa. Koko ryhmässä vain harvalla oli haalarit.

Meillä on sekä että, mutta päiväkotiin lapsi tahtoo sen kaksiosaisen, kotona kelpaa haalarikin. Kaksiosaisessa on päikkykäytössä se hyvä puoli, että mukaan voi laittaa kahdet housut - iltapäiväksi voi vaihtaa sitten kuivat, jos aamupäivän housut ei oo mahtuneet kuivauskaappiin.

Yhteistyössä