Eskari isosisko tylyttää jatkuvasti kolmevuotiasta pikkuveljeä, onko joku normaali vaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sakura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sakura"

Vieras
Siis tilanne on se, että tähän asti olleet kuin paita ja peppu, mutta nyt isosisko
on jatkuvasti pikkuveljelleen uskomattoman tyly ja kiusaa tai ei huomioi ollenkaan vähemmän
enään mitään yhteisiä touhuja. Esikoinen on selkeästi mustasukkainen siitä että kuopusta komennetaan hänen mielestään vähemmän ja muutenkin kokee jäävänsä varjoon...

Kannattaa jutella esikoisen kanssa asiasta ja kysyä vaikka suoraan, onko eskarissa joku ilkeä häntä kohtaan tai kiusataanko häntä. Usein eskarissa tai pk.ssa itse koetut asiat halutaan "kostaa" jollekin ja pikkuvelihän on hyvä kohde. Esikoisen kanssa kannattaa myös tehdä omia juttuja, pieniä retkiä, käydä uimahallissa kahdestaan jne... jolloin hän saa sitä jakamatonta huoniota, jota muulloin on vaikea enää saada.

Mulla on itsellä samanikäiset lapset ja välillä kun annan isommalle 100% huomiotani, otan syliin, halin häntä ja kehun, niin voi että kun hän nauttii siitä ja on se kyllä itsellekin sellainen onnen hetki, kun saa olla kaksin sen ensimmäisen lapsen kanssa, johon ainakin itse olen saanut ihan erilaisen kontaktin ja läheisyyden tunteen kuin tuohon toiseen, koska ollaan oltu luonnollisesti paljon kahdestaan ennen pikkukakkosen syntymää.

Yhteistyössä