Eskariin kulkeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten te, joilla ei ole mahdollisuutta kulkea autolla eskarimatkaa, olette järjestäneet kuljetuksen? Minulla 4 lasta ja esikoinen aloittaa eskarin nyt ensi syksynä ja olen silloin kotona vielä vauvan kanssa. Mies tekee pitkää päivää, joten kuljettaminen jää minun vastuulleni. Matkaa eskariin ja takaisin on noin 2,5 kilometriä eli kuljetusta ei järjesty :( Mutta mutta, mukanani kulkevat siis lapset (ikä syksyllä) 8kk, 1v9kk ja 3v.

Itselläni ei ole ajokorttia ja mies pääsee ehkä satunnaisesti joskus viemään lapsen eskariin ja takaisin. Miten te muut olette järjestäneet vai mukisemattakon kuljette monta kilometriä säässä kuin säässä...

Esikoisen aikaan käveltiin eskariin ja takaisin kahden pienemmän kanssa, vauva vaunuissa ja kakkonen käppäili mukana!
Joskus satunnaisesti meilläkin mies pääsi viemään!

no minusta kaksi ja puoli kilmoetriä ei ole mahdoton matka ja kulkisin sen hyvinkin katraan kanssa.
ja jos olis talvella ihan mahdoton pakkanen tai muu niin voisin pitää lapsen sillon kotona.

meillä oli 2,5km yhteen suuntaan, eskari 5v keskari3v ja vauva mukana..
nykyisin eskari 6v ja 3v käppäilee(kesäaikaan pyörän kyydis)-tosin matka on lyhentynyt 1,5km/suunta

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mene autokouluun ja ostakaa auto sulle.

Sinäkö maksat? Tuollaiselle katraalla pitää olla aika iso auto.

Tietenkään en maksa, ei ole mun katraasta kyse. Ap varmaan odottaa että joku muu järjestää kuljetuksen kunhan siihen ei vaan mene yhtään omaa vaivaa, aikaa tai rahaa. :whistle:

Meillä käveltiin viime vuonna tuo matka lapsien kanssa kun eka oli eskarissa. Nytkin kävellään kaksi kertaa viikossa viemään keskimmäinen kerhoon. Aikanaan muidenkin kanssa tehdään sama juttu. Jos ämmiä tulee taivaalta tai on sikamaiset pakkaset niin jätetään välistä. Eihän sun lapsillesi siitä muuta haittaa ole kuin raitis ilma ja parempi kunto.

Eli matkaa on reilu kilometri yhteen suuntaan?

Eskarilainen voi ajaa sulan aikana pyörällä. Sinä lykkäät pienempiä kaksosrattailla, 3v. on joko seisomalaudalla tai kävelee/pyöräilee. Ihan sillä samalla tyylillä, millä muutenkin päivän aikana liikkuisitte esim. puistoon, kylään, kauppaan.

Meillä syksyllä myös tilanne se että esikoinen aloittaa eskarin. Meillä 3km raja kyyditykseen mutta eipä tuo paljoa maksa jos kaupungilta kysyy järjestyykö mitenkään kun kotona 2 pientä lasta, vauva ja 2v.

Meillä matkaa yhteen suuntaan on tuo 2,5km

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Meillä käveltiin viime vuonna tuo matka lapsien kanssa kun eka oli eskarissa. Nytkin kävellään kaksi kertaa viikossa viemään keskimmäinen kerhoon. Aikanaan muidenkin kanssa tehdään sama juttu. Jos ämmiä tulee taivaalta tai on sikamaiset pakkaset niin jätetään välistä. Eihän sun lapsillesi siitä muuta haittaa ole kuin raitis ilma ja parempi kunto.

Niin, aamulla koko porukalla viemään esikoinen eskariin ja sen jälkeen voi vaikka ulkoilla hieman ennen kotiin menoa ja sitten toinen ulkoiluhetki vaikka puiston kautta hakiessa.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Eli matkaa on reilu kilometri yhteen suuntaan?

Eskarilainen voi ajaa sulan aikana pyörällä. Sinä lykkäät pienempiä kaksosrattailla, 3v. on joko seisomalaudalla tai kävelee/pyöräilee. Ihan sillä samalla tyylillä, millä muutenkin päivän aikana liikkuisitte esim. puistoon, kylään, kauppaan.

Tällaista minäkin ajattelin, mutta "nipo" ehti ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten te, joilla ei ole mahdollisuutta kulkea autolla eskarimatkaa, olette järjestäneet kuljetuksen? Minulla 4 lasta ja esikoinen aloittaa eskarin nyt ensi syksynä ja olen silloin kotona vielä vauvan kanssa. Mies tekee pitkää päivää, joten kuljettaminen jää minun vastuulleni. Matkaa eskariin ja takaisin on noin 2,5 kilometriä eli kuljetusta ei järjesty :( Mutta mutta, mukanani kulkevat siis lapset (ikä syksyllä) 8kk, 1v9kk ja 3v.

Itselläni ei ole ajokorttia ja mies pääsee ehkä satunnaisesti joskus viemään lapsen eskariin ja takaisin. Miten te muut olette järjestäneet vai mukisemattakon kuljette monta kilometriä säässä kuin säässä...

Kaksostenrattaat + seisomalauta/?
Polkupyörä + turvaistuin + peräkärry? (Pienin turvaistuimeen, jos osaa istua ja kaksi muuta lasta kärryyn)
Talveksi kunnon ahkio? (Siihen mahtuu vaikka neljäkin lasta kyytiin)

Eskari varmaan mielellään pyöräilee ja jos 3v sujuu jo pyöräily, niin sitten hänkin.

Eskarihan ei ole millään muotoa pakollista toimintaa, eli jos pakkasmittari näyttää hurjia lukemia tai vettä sataa kaatamalla, niin eskarin voi jättää vaikka välistä. Meillä ollaan välillä lomailtu muutenkin..

Taisin kirjoittaa väärin tuon matkan eli YHTEEN SUUNTAAN on tuo 2,5 kilometriä.... Hyvällä kelillähän tuo 3v. pyöräilisi jo mutta huonolla kelillä on sitten eri juttu (seisomalauta on, mutta en jaksa työntää, jos 3v. kyydissä ja kärryissä on jo 2 lasta). On nimittäin ihan julmetun isoja ylämäkiä osasta matkaa.... Ja tuo 3v. on tosi isokokoinen ja painava...

Yhteistyössä