Eskarin aikataulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva eskarilaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva eskarilaisen äiti

Vieras
Hei!

Odotan perheeseemme kolmatta lasta ja mietin tässä tulevia hoitokuvioita. Vanhimmaisemme menee eskaan vuoden päästä syksyllä, sitä ennen hän jää kotihoitoon. Ajattelin tehdä töitä kotona vauvan kanssa sitten kun hän on eskarissa, mutta minun pitäisi tietää, millainen aikataulu eskarissa onö. Moneltako päivä alkaa ja monelta loppuu? Vai onko se itse säädeltävissä? Millainen päivä voi olla lyhimmillään? Onko eskari samanhintainen kuin päivähoito?

Kiitos jo etukäteen vastaajille avusta! Eihän tämä nyt ihan ajankohtaista ole, mutta työnantaja toivoisi jo jotain tietoa jatkosta...

Eskari ei maksa mitään. Jos siis lapsi on vain sen eskariajan päiväkodissa. Mielestäni ajankohta voi vaihdella päiväkodeittain. Nyt en muista onko eskarin tuntimäärä 4 vai viis.

Meidän eskarilaisella päivät ma-ti klo 9.30-12.30, ke-to 9.30-12.00, pe 9.30-11.30.
Eskari koulun yhteydessä. Ja on siis ilmainen, erillinen iltapäivähoito maksullinen.
Nuo eskaripäivän pituudet vaihtelevat hieman riippuen paikkakunnasta ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Meidän eskarilaisella päivät ma-ti klo 9.30-12.30, ke-to 9.30-12.00, pe 9.30-11.30.
Eskari koulun yhteydessä. Ja on siis ilmainen, erillinen iltapäivähoito maksullinen.
Nuo eskaripäivän pituudet vaihtelevat hieman riippuen paikkakunnasta ym.

Eikun siis alkaa joka aamu 8.30......

Meillä eskariaika on 9-13. Jos on lisäksi päivähoidossa, esim. klo 8-16 päiväkodissa, niin maksu on vähemmän kuin puolet normaalista päiväkodin kuukausimaksusta, jotain 100 euron luokkaa per kuukausi.

Esiopetus on aina ilmaista. Kunta voi itse säädellä ajan tietyssä rajoissa, mutta esiopetus noudattelee koulujen loma-aikoja (loma-aikoina esiopetusta ei järjestetä). Yleisin tuntimäärä päivässä on 4 tuntia (voi myös olla esim. 3h45min.) Yleensä esiopetusta annetaan aamupäivisin (yleisin 8.30.12.30) ja esiopetuspäivään sisältyy vähintään lounas. Mutta esiopetuksen ajankohta voi olla myös iltapäivä (esim. 11-15).

Parhaiten asiasta saat tietoa, kun otat yhtettä oman asuinalueesi lähipäiväkodin johtajaan. Hän osaa kertoa esiopetusta järjestävät paikat (koulu/päiväkoti) ja tarkempaa aikataulua.

Jos lapsi tarvitsee päivähoitoa esiopetuksen lisäksi, siitä peritään erillinen maksu (siis vain esiopetuksen ylimenevältä osalta) ja päivähoitopaikkaa pitää hakea esiopetuspaikan haun yhteydessä. Tällöin vanhempi voi itse vaikuttaa hoitoaikaan, esiopetusajan kunta sanelee.

Ilmaista on eskari, niinkö moni jo kirjoitti. :)
Ja meillä on eskaria ma-to 9-13 ja pe 9-12.
Ajat vaihtelee varmasti paikkakunta/paikka kohtaisesti. Joten kannattaa kysellä eskaripaikasta heidän aikataulunsa. :)

Hei!

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista, tämä tieto riittää minulle :) Niillä tarkoilla kellonajoilla ei ole niin väliä, tuo tieto riittää, että siellä ollaan aina aamupäivisin, silloin voin tehdä töitä. Ja maksuttomuus on myös plussaa, koska hän ei tule tarvitsemaan päivähoitoa :)