Eskoisen äiti kyselee vauvan itkukohtauksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Vauva 10 kk saattaa herätä kesken unien, päivällä tai yöllä, ja itkeä vaan hysteerisesti, niin ettei mikään meinaa auttaa. On tehnyt sitä vasta noin 3-4 kertaa elämänsä aikana, viimeksi tänään. Itkukohtaus kesti noin 15-20 min., ja jatkui tosiaan vaikka pidin sylissä ja silittelin. Tuon jälkeen hän oli illalla ihan normaali, eikä ollut kuumetta tms.

Onko kenelläkään hajua mitä tuo voisi olla, ja mikä voisi auttaa? Supon olen laittanut aina, ja tosiaan sylissä rauhoitellut ja silitellyt kunnes itku lakkaa, ja sen jälkeen hän on yleensä nukahtanut.

saman ikäinen, ja veikkaisin unia..tai hampaita.

ja nyt varsinkin huomaan, että kun häviän näköpiiristä päivällä, vaikka tyttö touhuaa, saattaa alkaa parkumaan, ja loppuu kun tajuaa etten ole minnekkään hävinnyt <3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Googleta yöllinen kauhukohtaus.

Kiitos.Muuten sopi, paitsi että meidän vauva on mielestäni hereillä kun itkee. Tai voihan se olla että vain luulen niin.

juu tuli kanssa linkki tarpeeseen, jäiskö se ikäänkun päälle. ootko kokeillu antaa vaikka maitoa siinä tilanteessa, meillä harvoin näin käynyt, eikä ihan noin pitkiäkään ollut ajaltaan, mutta maito ja syli rauhottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
saman ikäinen, ja veikkaisin unia..tai hampaita.

ja nyt varsinkin huomaan, että kun häviän näköpiiristä päivällä, vaikka tyttö touhuaa, saattaa alkaa parkumaan, ja loppuu kun tajuaa etten ole minnekkään hävinnyt <3

Meillä myös tuota samaa, ollut nyt viikon verran. Varmaankin joku ikään kuuluva vaihe.

Voi herttileijaa sentäs! Älä nyt ihmeessä työnnä lapselle suppoa joka itkukohtaukseen!!! Ne on lääkkeitä ja sellanen on lääkkeiden väärinkäyttöä! Kyllä noita huutokohtauksia tulee eikä niitä lääkitä tarvii jos lapsi terve on! Tossa iässä ne on hyvinkin yleisiä kun lapsi oppii koko ajan uutta,elää päivän tapahtumia unissaan,oppii jo pelkäämään monia asioita jne. Rauhottele vaan ja jatkatte unia - ei ne oo vaarallisia. Meillä esikoinen sai just noita huutokohtauksia ja kuopus muuten vaan nukkuu levottomasti ja itkeskelee - eikä kumpikaan oo lääkityksiä tarvinnu!

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Voi herttileijaa sentäs! Älä nyt ihmeessä työnnä lapselle suppoa joka itkukohtaukseen!!! Ne on lääkkeitä ja sellanen on lääkkeiden väärinkäyttöä! Kyllä noita huutokohtauksia tulee eikä niitä lääkitä tarvii jos lapsi terve on! Tossa iässä ne on hyvinkin yleisiä kun lapsi oppii koko ajan uutta,elää päivän tapahtumia unissaan,oppii jo pelkäämään monia asioita jne. Rauhottele vaan ja jatkatte unia - ei ne oo vaarallisia. Meillä esikoinen sai just noita huutokohtauksia ja kuopus muuten vaan nukkuu levottomasti ja itkeskelee - eikä kumpikaan oo lääkityksiä tarvinnu!

peesi!

Kiitos.Muuten sopi, paitsi että meidän vauva on mielestäni hereillä kun itkee. Tai voihan se olla että vain luulen niin.

Se lapsi tosiaan näyttää siltä kuin olisi hereillä. Silmät on auki jne mutta ei silti oikeasti tajua mitään ja myöhemmin ei muista mitään tapahtuneen. Tuon ikäiseltä ei voi tarkistaa toki, mutta isommalta voi.

no luitkos nyt ollenkaan äippä sitä, paljonko noita kohtauksia oli tullut? mulle ainakin on sanottu jo suoraan neuvolassa, että jos et voi teitää mikä lasta vaivaa, ja huutaa vaan, niin anna panadolia, koska se ei myt ole kuitenkaan mikään myrkky, ja tuollain satunnaisesti annettuna.
itse olen ainakin antanut siinä vaiheessa, kun mikään muu ei lasta, joka ei osaa kertoa mikä vaivaa auta. kyse ei ollut JOKA ITKUKOHTAUKSESTA mun mielestä.
3-4 kertaa 10kk:n aikana jos tuohon on suppo annettu, sehän tekee lääkkeiden väärinkäyttäjän?? jos vaikka lukis ihan ajatuksella eikä sekoaisi heti.

juu tuli kanssa linkki tarpeeseen, jäiskö se ikäänkun päälle. ootko kokeillu antaa vaikka maitoa siinä tilanteessa, meillä harvoin näin käynyt, eikä ihan noin pitkiäkään ollut ajaltaan, mutta maito ja syli rauhottanut.

Tuntuu tosiaan että se olisi jänyt jotenkin päälle se kauhukohtaus.Maitoa juurikin olen antanut sylittelyn lisäksi. Niillä ei tänään oikein rauhoittunut. Sitten kun en enää muuta keksinyt, pistin pyörimään pojan lemppariohjelman, Teletapit, sillä meni vasta ohi, unohti itkeä kun alkoi naurattaa. Poika aina hihkuu ja kikattaa Teletappeja katsoessaan, ajattelin että se auttaa jos ei sitten ole oikeasti kipeä. Ei ilmeisesti ollut, kun kerran auttoi.:-))

aivan, musta kanssa tuntuu että se jää päälle, ja tosiaan olen antanut lääkettä, vasta kun mikään ei auta, maito, syli, teletapit, jotka meillä kanssa naurattaa :D

no luitkos nyt ollenkaan äippä sitä, paljonko noita kohtauksia oli tullut? mulle ainakin on sanottu jo suoraan neuvolassa, että jos et voi teitää mikä lasta vaivaa, ja huutaa vaan, niin anna panadolia, koska se ei myt ole kuitenkaan mikään myrkky, ja tuollain satunnaisesti annettuna.
itse olen ainakin antanut siinä vaiheessa, kun mikään muu ei lasta, joka ei osaa kertoa mikä vaivaa auta. kyse ei ollut JOKA ITKUKOHTAUKSESTA mun mielestä.
3-4 kertaa 10kk:n aikana jos tuohon on suppo annettu, sehän tekee lääkkeiden väärinkäyttäjän?? jos vaikka lukis ihan ajatuksella eikä sekoaisi heti.

Kiitos sinulle. Juurikin näin, 3-4 kertaa on tullut tuollainen itkukohtaus joka vain jatkuu, ei suppo todellakaan pahaksi ole tuossa määrin. Kyllä lapsi itkeskelee noiden lisäksi muutenkin aika usein, esim. vähän ennen kuin nukahtaa, mutten tosiaankaan niihin mitään suppoa anna.

aivan, musta kanssa tuntuu että se jää päälle, ja tosiaan olen antanut lääkettä, vasta kun mikään ei auta, maito, syli, teletapit, jotka meillä kanssa naurattaa :D

Joo täytyypä seuraavalla kerralla kokeilla Teletappeja ennen suppoa.:-))

joo, ja jos sekään ei tosiaan auta, niin sit voi hyvällä omalla tunnolla laittaa supon, eikä edes ole lääkkeiden väärinkäyttäjä, ehkä varmuudenvuoksi kokeilemme vielä pari kärrynpyörää :D

Kiitos sinulle. Juurikin näin, 3-4 kertaa on tullut tuollainen itkukohtaus joka vain jatkuu, ei suppo todellakaan pahaksi ole tuossa määrin. Kyllä lapsi itkeskelee noiden lisäksi muutenkin aika usein, esim. vähän ennen kuin nukahtaa, mutten tosiaankaan niihin mitään suppoa anna.

Periaate on kuitenkin väärä antaa lääkettä lapselle joka ei ole sairas ja huutaa 15-20minuuttia! Onneks et ole koliikkivauvaa saanut - montakohan suppoa olisit ehtiny antaa kun vauva ois huutanu neljä viisi tuntia eikä mikään auta! Ei lapsi mene rikki jos itkee tuon aikaa ja vielä sylissä ja turvassa! Tulet vielä lapsesi kanssa elämässä vaikeampiakin asioita kohtaamaan!

jotkut lapset nyt vaan itkee paaaljon enemmän kuin muut, ja se voi alkaa vasta myöhemmälläkin iällä, oma lapsi aloitti myös pitkät huutokohtaukset 2-6krt/vrk joihin ei auttanut mikään 7kk--> alkaen. Vasta nyt 2v alkaa helpottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:

Periaate on kuitenkin väärä antaa lääkettä lapselle joka ei ole sairas ja huutaa 15-20minuuttia! Onneks et ole koliikkivauvaa saanut - montakohan suppoa olisit ehtiny antaa kun vauva ois huutanu neljä viisi tuntia eikä mikään auta! Ei lapsi mene rikki jos itkee tuon aikaa ja vielä sylissä ja turvassa! Tulet vielä lapsesi kanssa elämässä vaikeampiakin asioita kohtaamaan!

En ole todellakaan joka itkuun antanut suppoa, olisko ollut toinen kerta 10 kk aikana, kun jotenkin vaikutti että olisi johonkin sattunut, ei ole aiemmin ollut koskaan ihan noin hysteerinen.

Lisäksi vielä mistä sinä tiedät onko mulla ollut koliikkivauvaa? Juurikin tämä vauva kärsi koliikista ekat 4 kk, huusi keskimäärin 4-8 h /vrk. Hänet tutkittiin asianmukaisesti, mm. allergiat jne, ja muutenkin kokeilin kaikki itsehoitokeinot ja maksullisetkin, kun käytiin useita kertoja vyöhyketerapiassa. Supoilla en kuitenkaan koliikkia hoitanut kertaakaan, kun tiesin ettei siitä ole siihen hyötyä.

Onneksi kaikilla sairaanhoitajilla ei ole tuollainen kaikkitietävä asenne.:-/

Meillä 2 v. tytöllä on ollut koko ajan aika säännöllisesti noita kauhukohtauksia. Tulevat useinmiten öisin, joskus päiväunienkin aikana, ja kestävät 10 minuutista puoleen tuntiin. Kamalia ovat. :-(

Meidän 10kk on ollut myös muutaman kerran tuollainen kohtaus. Herää itkemään ja itkee lopulta ihan hysteerisesti vaikka on sylissä. Meillä on auttanut tosiaan sylissä pitäminen, silittely ja valojen päälle laittaminen. Itse olen ajatellut että näkee painajaista...

Yhteistyössä