Espanjassa asuvat perheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttolintu

Vieras
Onko joku hyvä foorumi, josta löydän Espanjassa asuvia äitejä. Muutto lähestyy ja mielelläni kuulisin kokemuksia kouluista ym. Ja noin siitä miten arkiset jutut siinä maassa lapsiperheille sujuu. Eikä tietysti olisi haittaa jos olisi jo valmiiksi pari tuttua uudessa kotimaassa.

En. Totta puhuen kaksi viimeisintä Marklundia on lukematta, mutta luen varmaankin heti alkuvuodesta :). Kuin? Marklund taitaa asua Marbellassa jos oikein muistan...

Aluksi sinne Fuengirolan lähettyville, koska siellä on se suomalainen koulu. Luulen, että suomalainen koulu on mukava lapselle ainakin pari ensimmäistä vuotta niin löytyy heti ystäviä ja voi sitten rauhassa opetella muita kieliä. Ja jos siellä viihdytään niin jäädäänkin sinne, mutta jos ei niin myöhemmin voidaan vaihtaa seutua. Etelä-Espanjaan joka tapauksessa jo ilmastonkin vuoksi.

espanja.org on ainakin yks foorumi, mutta taitaa olla aika hiljainen. Muistaakseni uusifuengirola.fi on myös joku keskusteluosio. Kamalasti käyttäjiä ei taida kyllä silläkään olla

Alkuperäinen kirjoittaja muuttolintu:
En. Totta puhuen kaksi viimeisintä Marklundia on lukematta, mutta luen varmaankin heti alkuvuodesta :). Kuin? Marklund taitaa asua Marbellassa jos oikein muistan...

Tapahtumat sijoittuvat Aurinkorannikolle, voipi olla jotakin hyödyllistäkin tietoa sinne muuttavalle. Ainakin oppii varomaan brittikuskeja ;)

Kirjauduin vielä. Me asustellaan tuolla seudulla ja jos sulla on jotakin kysyttävää voin yrittää auttaa. Noi foorumit ei vaan mun käsittääkseni todellakaan ole mitään kamalan aktiivisia, mutta eiköhän niistä jotakin apua saa. Minkä ikäinen lapsi/lapset sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja ab:

Tapahtumat sijoittuvat Aurinkorannikolle, voipi olla jotakin hyödyllistäkin tietoa sinne muuttavalle. Ainakin oppii varomaan brittikuskeja ;)

Pitääkin ostaa se kirja tällä viikolla. On ollut ostoslistalla jo pidempään, mutta on vain jäänyt roikkumaan.

Seutu on kyllä jo ihan tuttu, mutta lähinnä haluaisin tutustua niihin suomalaisiin, joilla on kouluikäisiä lapsia. Kysellä nimenomaan koulujutuista, harrastuksista jne. Olisi ihanteellista tutustua pariin koulukaveriin ennen ensi syksyä. Noin muuten muutto ei pelota tai edes jännitä yhtään, koska siellä suunnalla on ihan älyttömän paljon suomalaisia, brittejä ym. muualta muuttaneita.

Alkuperäinen kirjoittaja ab:
Mitä meinaatte muuten tehdä siellä? Millasia töitä siellä on tarjolla? Näin kaamosaikaan sitä alkaa ajatella kaikenlaista...

Mies tekee sitä mitä ennenkin ja joutuukin käymään jatkuvasti täällä Suomessa. Itse ajattelin aluksi olla kunnia ihan kotirouvana, keskittyä perheeseen ja eläimiin. On minulla myös suunnitelmia työrintamalla, mutta katson ensin muuton, sitten pitää etsiä siellä sitten oma pysyvä koti (ja muuttaa taas) ja saada ylipäätänsä arki rullaamaan. Vauvakin olisi vielä tervetullut jos vaan sellainen onni vielä meitä kohtaisi :). Katson mitä vuodet tuo tullessaan ja teen suunnitelmia sitten sen mukaan. Espanjassa lama tuntuu pahemmin kuin täällä eli meillä on kaikki elämiseen ja työhön liittyvät asiat jo valmiiksi suunniteltuna. Meillä on ollut jo pitkään haavena muuttaa ulkomaille ja suurin syy on nimenomaan tämä pimeys ja ankeat säät. Jos ei olisi lapsia niin varmaankin asuisimmekin syksystä kevääseen muualla ja kesät täällä, mutta lapsiperheen on minusta yksinkertaisenpaa asua yhdessä maassa ja reissata sitten lomilla. Toivon, että odotukset täyttyy edes osin, ettei tarvitse palata häntä koipien välissä takaisin Suomeen. Eiköhän me sinne muiden ulkomaalaisten joukkoon sulauduta ihan ok ja mummola meillä on siellä jo valmiiksi. Mitään aitoa Espanjaahan tuolta Fuengirolasta ei kyllä löydy, mutta se suomalainen peruskoulu on se syy miksi haluamme muuttaa juuri sinne suunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja fuge:
Kirjauduin vielä. Me asustellaan tuolla seudulla ja jos sulla on jotakin kysyttävää voin yrittää auttaa. Noi foorumit ei vaan mun käsittääkseni todellakaan ole mitään kamalan aktiivisia, mutta eiköhän niistä jotakin apua saa. Minkä ikäinen lapsi/lapset sulla on?

Oi ihanaa, kiitos. Minun oma tunnus on tänne on vuosien tajaa enkä muista salasanaa. Koetan tilata sen sähköpostiin tai avaan uuden tunnuksen niin pääsen rekisteröitymään.

Meillä on nyt 7-vuotias lapsi eli syksyllä menee tokalle. Toista vasta kovasti yritetään. Tyttö tutustuikin viime kuussa siellä Fuengirolan puistossa pariin tyttöön ja siitä sainkin idean, että koetan etsiä siellä asuvia perheitä netin kautta.

Joo tee vaan uus tunnus jos et löydä salasanaa. Laita viestiä aina kun siltä tuntuu, mielelläni autan jos vain voin. Meidän poitsu on hitusen nuorempi (4v) ja käy espanjalaista koulua.

Piirit täällä on sen verran pienet, että helppo on kyllä tutustua täällä asuviin Suomalaisiin. Mun tietääkseni ei taida kukaan muu käydä ainakaan aktiivisesti täällä palstalla. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Mäkin olen semmonen, että usein lueskelen, mutta en juurikaan muuta.

Milloin te olette tulossa ja onko teillä jo asunto valmiina?

Joo tee vaan uus tunnus jos et löydä salasanaa. Laita viestiä aina kun siltä tuntuu, mielelläni autan jos vain voin. Meidän poitsu on hitusen nuorempi (4v) ja käy espanjalaista koulua.

Piirit täällä on sen verran pienet, että helppo on kyllä tutustua täällä asuviin Suomalaisiin. Mun tietääkseni ei taida kukaan muu käydä ainakaan aktiivisesti täällä palstalla. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Mäkin olen semmonen, että usein lueskelen, mutta en juurikaan muuta.

Tavoitteena olisi aloittaa toka luokka siellä, mutta vielä ei voida tarkkaa ajankohtaa lyödä lukkoon. Otetaan aluksi vuokra-asunto ja etsitään se oma talo sitten paikan päällä. Vapaita asuntoja tuntuu riittävän joten ei olla vielä tehty mitään vuokrasopimusta. Pitää tulla vielä käymään siellä paikan päällä ennen kuin vuokrataan asunto, koska meidän eläinlauma asetta tiettyjä vaatimuksia asumisen suhteen. Teen itselleni uuden tunnuksen ja laitan sitten yksityisviestiä :).

Tavoitteena olisi aloittaa toka luokka siellä, mutta vielä ei voida tarkkaa ajankohtaa lyödä lukkoon. Otetaan aluksi vuokra-asunto ja etsitään se oma talo sitten paikan päällä. Vapaita asuntoja tuntuu riittävän joten ei olla vielä tehty mitään vuokrasopimusta. Pitää tulla vielä käymään siellä paikan päällä ennen kuin vuokrataan asunto, koska meidän eläinlauma asetta tiettyjä vaatimuksia asumisen suhteen. Teen itselleni uuden tunnuksen ja laitan sitten yksityisviestiä :).

Joo asuntoja nykyään riittää, on nuo ajat sellaiset.... Mutta lisää sitten yksityisviestillä.... :)

Mun isän serkku asuu Fuengirolassa, heillä muistaakseni on siellä jonkinlainen ruoka-alan yritys... hitsit kun en muista tarkasti et oliko se joku baari/ ruokaravintola vai kauppa. Suomes asuessaan hän piti ruokakauppaa.

Onko joku hyvä foorumi, josta löydän Espanjassa asuvia äitejä. Muutto lähestyy ja mielelläni kuulisin kokemuksia kouluista ym. Ja noin siitä miten arkiset jutut siinä maassa lapsiperheille sujuu. Eikä tietysti olisi haittaa jos olisi jo valmiiksi pari tuttua uudessa kotimaassa.

espanja-info.net on myös paikka, josta saa oikeaa tietoa.

Yhteistyössä