Espoon asuinalueista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
mä oon asunu koko ikäni espoossa lapsena suvelassa siitä en todellakaan tiedä millainen alue on nykyään mikkelässä oon asunu lapsena ja siihen aikaan tykkäsin nyt asun leppävaarassa ja on sellainen paikka mistä en muuta pois kovin helposti gallerian puolelle en muuttais siellä on levottomampaa mut tää uudempi puoli on parempi mut kalliimpi

HEI !
laittakaa hyvät ihmiset välimerkit näihin mielipiteisiinne ja kirjoituksiine! Pystyisi lukemaan ja tietäisi mitä toinen kirjoittaa ajattelee meinaa... nyt on yhtä mössöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuosta Suvelasta sen verran, että asutaan lähellä, enkä kyllä tykkää siellä käydä, ellei ole pakko. Aina on laitapuolen kulkijoita vastassa, eikä se ole lapsille mukavaa katseltavaa. Myöskään se, että koulusta muutaman sadan metrin päässä on baari, ei ole mukava juttu... Pojan luokalla (ei ole siinä koulussa) kurittomimmat tapaukset asuu JÄRJESTÄÄN Suvelassa. Hösmärinpuistossa varmasti onkin rauhallista, mutta kaupat ja bussipysäkit on kuitenkin siellä ei niin kivassa Suvelassa...

Laitapuolenkulkijoita on Espoon joka lähiössä, myös Leppävaarassa...Siellä ehkä enemmänkin kun on isompi paikka. Suvelassa en ole törmännyt laitapuolenkulkijoihin mutta Espoon Keskuksessa kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aulis:
Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Lintuvaara. Jos ei ole kamalasti muuttunut siitä kun siellä aikanaan asuin, täyttää toiveenne paremmin kuin hyvin. Nykyään on Sello = jättisuuri kauppakeskuskin Etelä-Leppävaarassa ihan parin kilometrin päässä. Julkiset käsittääkseni kulkee ihan hyvin ja Leppävaarasta päsee junalla vartissa Helsingin keskustaan. Toimii toki toiseenkin suuntaan, jos on asiaa siihen rantaradan varrelle.

Niin ja on siellä pitseria, lähkauppa ja r-kioski vielä puolimatkassa selloon.

Lintuvaarassa on vaikka mitä, postikin ja kampaamo ; )
Mutta vakavasti ottaen Lintuvaara on rauhallista seutua, josta on hyvät yhteydet ja palvelut lähellä. Uusia kouluja, päivähoitopaikat enemmän kuin turvoksissa...

Lintuvaara ehdottomasti. Ainoa miinus on just se että päivähoitopaikat on kiven alla :(

Alkuperäinen kirjoittaja espoossa onnellinen:
Niittykumpu on paikka johon kannattaa tutustua. Rauhallinen pieni asuinalue tapiolan ja matinkylän välissä. Rauhallinen ja lapsiystävällinen paikka hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden äärellä!

Ei kannata, jos haluaa luontoon ja ulkoilemaan! Lisäksi melua ja saastetta (Länsiväylän liikenne).

Alkuperäinen kirjoittaja Suvelasta ylpeä:
Tuosta Suvelasta sen verran, että asutaan lähellä, enkä kyllä tykkää siellä käydä, ellei ole pakko. Aina on laitapuolen kulkijoita vastassa, eikä se ole lapsille mukavaa katseltavaa. Myöskään se, että koulusta muutaman sadan metrin päässä on baari, ei ole mukava juttu... Pojan luokalla (ei ole siinä koulussa) kurittomimmat tapaukset asuu JÄRJESTÄÄN Suvelassa. Hösmärinpuistossa varmasti onkin rauhallista, mutta kaupat ja bussipysäkit on kuitenkin siellä ei niin kivassa Suvelassa...

Laitapuolenkulkijoita on Espoon joka lähiössä, myös Leppävaarassa...Siellä ehkä enemmänkin kun on isompi paikka. Suvelassa en ole törmännyt laitapuolenkulkijoihin mutta Espoon Keskuksessa kylläkin.

Leppävaarassa on lähinnä paljon ulkomaalaisia - makuasia sitten häiritseekö se vai ei. Leppävaara on muuten nykyisin Espoon kaupunkimaisin alue, joten ei ihanteellinen, jos haluaisi ns. rauhassa ulkoilla. Palvelut ja liikenneyhteydet Leppävaarassa tosin aivan omaa luokkaansa, joten jos niitä kaipaa, niin Leppävaaraan heti!

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:

Leppävaarassa on lähinnä paljon ulkomaalaisia - makuasia sitten häiritseekö se vai ei. Leppävaara on muuten nykyisin Espoon kaupunkimaisin alue, joten ei ihanteellinen, jos haluaisi ns. rauhassa ulkoilla. Palvelut ja liikenneyhteydet Leppävaarassa tosin aivan omaa luokkaansa, joten jos niitä kaipaa, niin Leppävaaraan heti!

keksitkö monta muuta kerrostalovaltaista asuinaluetta, jossa heitä ei olisi? Leppävaarassa on myös kaupungin vuokra-asuntoja.
Lintuvaarassa on jo selvästi vähemmän "ulkomaalaisia" (tarkoittanet maahanmuuttajia). Itse kuljen päivittäin Leppävaarasta junalla töihin eikä maahanmuuttajien suuri määrä ole pistänyt silmään. Mutta toisia se varmaan häiritsee enemmän kuin toisia.

Hieman vaikea on ap:lle antaa neuvoja, kun ei tiedä, mitä olette etsimässä. Kaupungin vuokra-asuntoa, omaa kerrostaloasuntoa, rivitaloa, omakotitaloa, mitä? ja missä hintaluokassa? On aika eri asia ostaa kerrostaloasunto jostain Suvelasta kuin omakotitalo vaikka täältä Lintuvaarasta.

keksitkö monta muuta kerrostalovaltaista asuinaluetta, jossa heitä ei olisi? Leppävaarassa on myös kaupungin vuokra-asuntoja.
Lintuvaarassa on jo selvästi vähemmän "ulkomaalaisia" (tarkoittanet maahanmuuttajia). Itse kuljen päivittäin Leppävaarasta junalla töihin eikä maahanmuuttajien suuri määrä ole pistänyt silmään. Mutta toisia se varmaan häiritsee enemmän kuin toisia.

Hieman vaikea on ap:lle antaa neuvoja, kun ei tiedä, mitä olette etsimässä. Kaupungin vuokra-asuntoa, omaa kerrostaloasuntoa, rivitaloa, omakotitaloa, mitä? ja missä hintaluokassa? On aika eri asia ostaa kerrostaloasunto jostain Suvelasta kuin omakotitalo vaikka täältä Lintuvaarasta.

Tapiolassa vähiten! (Kerrostalovaltainen alue mielestäni.) Tosin Tapiola ei välttämättä ole lapsiperheitten kannalta kaikkein ihanteellisin sen vuoksi, että vanhoja ihmisiä asuu paljon ja ylimääräisestä metelistä saattaa tulla nopeasti sanomista...

Tapiolassa vähiten! (Kerrostalovaltainen alue mielestäni.) Tosin Tapiola ei välttämättä ole lapsiperheitten kannalta kaikkein ihanteellisin sen vuoksi, että vanhoja ihmisiä asuu paljon ja ylimääräisestä metelistä saattaa tulla nopeasti sanomista...

Jos Tapiolassa on kaupungin vuokra-asuntoja, niin väistämättä niihin on sijoitettu myös maahanmuuttajia. En muuten pidä Tapiolaa kovin kerrostalovaltaisena alueena, eihän niitä siellä kovinkaan montaa ole ; )

Jos Tapiolassa on kaupungin vuokra-asuntoja, niin väistämättä niihin on sijoitettu myös maahanmuuttajia. En muuten pidä Tapiolaa kovin kerrostalovaltaisena alueena, eihän niitä siellä kovinkaan montaa ole ; )

Tapiolassahan ei muita olekaan kuin kerrostaloja! Mutta kaupungin vuokra-asuntoja ei Tapiolasta kyllä löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

Tapiolassahan ei muita olekaan kuin kerrostaloja! Mutta kaupungin vuokra-asuntoja ei Tapiolasta kyllä löydy.

Tapiolassa on myös rivitaloja eikä ihan vähänkään! Ovat hinnoissaan... Kaupungin vuokra-asuntoja löytyy ihan varman tiedon mukaan myös Tapiolasta!

Alkuperäinen kirjoittaja E-K:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Vastaavia aloituksia löytyy haulla. Kannattaa katsoa, sillä niissä on puitu jo kaikki :D
Mä en suostuisi asumaan noissa edellämainituissa paikoissa (matinkylä, olari, espoon keskus jne *puistatus* )

Itse asun Espoon Keskuksessa Suvelassa Hösmärinpuistossa pientaloalueella ja alue on todella rauhallinen. Palvelut lähellä ja Espoon keskukseen avataan tänä vuonna uusi kauppakeskuskin.

Joillakin taitaa kummitella 1970-luvun maine tietyistä lähiöistä vieläkin.

Mun kavereita asuu (ja toiset on asunut ) tuolla myös ja ihan siis nyt 2000-luvulla ja ihan siltä pohjalta olen mielipiteeni noista alueista tehnyt. En muuttaisi sinne vaikka mulle maksettais, ei vaan mun makuun ne mestat.

Sä et siis tykkää omakotitalo-asumisesta rauhallisella alueella. No, ei kaikesta voi tykätä.

Tykkään, tykkään. Mutta noi alueet ei täytä mun vaatimuksia millään. lailla. Mun koti on siellä, missä mä olen lähes koko ikäni asunut ja se ei ole noilla nurkilla. (ja kyllä, liikaa levottomia kulmia siellä ihan vieressä )

Enpä ole levottomiin kulmiin törmännyt täällä. :o

No sitten sä voi olla tyytyväinen :)

Niin olenkin. Viihdyn täällä tosi hyvin. En vain pidä siitä että täällä kerrotaan p-a-s-k-a-a asuinalueesta missä ei itse asu, eli ei ole kokemusta asumisesta täällä. Viihtyisämpää ja rauhallisempaa aluetta Espoosta saa kyllä etsiä kauan.

Sanotaan niin, että alue, missä asut, saattaa olla ihan ok. Mutta itse en haluaisi käyttää Espoon keskuksen palveluita, enkä mene sinne kuin pakon sanelemana. Olen vuoden sisällä matkustanut sieltä 4 kertaa Turkuun, ja kerran piti nostaa rahaa mukaan, tuli sellainen tunne, että onko tämä edes turvallista. Noh, miespä kertoi viime viikolla, ja on siis töissä Espoon keskuksessa, että hänen työkaverinsa oli ryöstetty automaatilla ihan keskellä kirkasta päivää Espoon keskuksessa.

Itse asumme alueella, josta kävelymatka Kauniaisten keskustaan, josta palvelut on hyvin saatavilla, junalla ja bussilla pääsee sitten vähän joka suuntaan. Tämä alue on Sepänkylä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Sanotaan niin, että alue, missä asut, saattaa olla ihan ok. Mutta itse en haluaisi käyttää Espoon keskuksen palveluita, enkä mene sinne kuin pakon sanelemana. Olen vuoden sisällä matkustanut sieltä 4 kertaa Turkuun, ja kerran piti nostaa rahaa mukaan, tuli sellainen tunne, että onko tämä edes turvallista. Noh, miespä kertoi viime viikolla, ja on siis töissä Espoon keskuksessa, että hänen työkaverinsa oli ryöstetty automaatilla ihan keskellä kirkasta päivää Espoon keskuksessa.

Minun tuttuni [mieshenkilö] on myös tullut ryöstetyksi Espoon keskuksessa!

Tapiolassa on myös rivitaloja eikä ihan vähänkään! Ovat hinnoissaan... Kaupungin vuokra-asuntoja löytyy ihan varman tiedon mukaan myös Tapiolasta!

On siellä myös paljon pien- ja paritaloja. Itse asiassa kerrostaloja ei lukumääräisesti ole ollenkaan niin monta kuin esim. Leppävaarassa tai Espoon keskuksessa/Suvelassa tai Matinkylässä...

Vastaavia aloituksia löytyy haulla. Kannattaa katsoa, sillä niissä on puitu jo kaikki :D
Mä en suostuisi asumaan noissa edellämainituissa paikoissa (matinkylä, olari, espoon keskus jne *puistatus* )

Itse asun Espoon Keskuksessa Suvelassa Hösmärinpuistossa pientaloalueella ja alue on todella rauhallinen. Palvelut lähellä ja Espoon keskukseen avataan tänä vuonna uusi kauppakeskuskin.

Joillakin taitaa kummitella 1970-luvun maine tietyistä lähiöistä vieläkin.

Mun kavereita asuu (ja toiset on asunut ) tuolla myös ja ihan siis nyt 2000-luvulla ja ihan siltä pohjalta olen mielipiteeni noista alueista tehnyt. En muuttaisi sinne vaikka mulle maksettais, ei vaan mun makuun ne mestat.

Sä et siis tykkää omakotitalo-asumisesta rauhallisella alueella. No, ei kaikesta voi tykätä.

Tykkään, tykkään. Mutta noi alueet ei täytä mun vaatimuksia millään. lailla. Mun koti on siellä, missä mä olen lähes koko ikäni asunut ja se ei ole noilla nurkilla. (ja kyllä, liikaa levottomia kulmia siellä ihan vieressä )

Enpä ole levottomiin kulmiin törmännyt täällä. :o

No sitten sä voi olla tyytyväinen :)

Niin olenkin. Viihdyn täällä tosi hyvin. En vain pidä siitä että täällä kerrotaan p-a-s-k-a-a asuinalueesta missä ei itse asu, eli ei ole kokemusta asumisesta täällä. Viihtyisämpää ja rauhallisempaa aluetta Espoosta saa kyllä etsiä kauan.

VIIHTYISÄÄ??? Sitä saa kyllä sieltä etsiä.. Hah hah..

Lapsuuteni ja nuoruuteni olen viettanyt siina Makkylassa, LIntuvaaran kupeessa. Sellon palvelut kivenheiton matkan paassa. Ongelma vaan, etta alkaa olla jo liikaa rakennettu.

Itse olen perheineni asunut seka Haukilahdessa etta Laurinlahdessa. Luonto ja ennenkaikkea meri lahella.

On siellä myös paljon pien- ja paritaloja. Itse asiassa kerrostaloja ei lukumääräisesti ole ollenkaan niin monta kuin esim. Leppävaarassa tai Espoon keskuksessa/Suvelassa tai Matinkylässä...

Laskin myös paritalot rivitaloihin kuuluviksi... Pientaloja käsittääkseni aika vähän. (On niitäkin.) Kerrostalojen tarkkaa määrää en mene arvailemaan. Kaikilla mainitsemillasi alueilla on kyllä huomattava määrä kerrostaloja...

Laskitko muuten Pohjois-Tapiolan kuuluvaksi myös Tapiolaan? Siellä on aika paljon pientaloja...

Mie oon hakenut asumisoikeusasuntoa Etelä-Leppävaarasta, siis Sellon puolelta. Aikamoinen kerrostalokasarmi ja liikaa mamuja (maahanmuuttajia) mun makuuni, mut kuitenkin Lepuski on mun mielestä ainoa paikka Espoossa, jossa autottoman on liikenneyhteyksien puolesta järkevää asua. Etenkin kun sattuu tekemään sellasta duunia, että työpiste voi olla missä päin pk-seutua tahansa. Etelä-Espooseen voin muuttaa heti, kun Länsimetro on rakennettu... :xmas: Muuten en suostu asumaan pelkän bussiyhteyden varassa.

Niin ja oon toki hakenut asumisoikeusasuntoa myös nykyisestä asuinpaikastani Helsingin Herttoniemenrannasta, mut täkäläisiin aso-asuntoihin on vielä pitemmät jonot kuin Lepuskiin. :|

Laskin myös paritalot rivitaloihin kuuluviksi... Pientaloja käsittääkseni aika vähän. (On niitäkin.) Kerrostalojen tarkkaa määrää en mene arvailemaan. Kaikilla mainitsemillasi alueilla on kyllä huomattava määrä kerrostaloja...

Laskitko muuten Pohjois-Tapiolan kuuluvaksi myös Tapiolaan? Siellä on aika paljon pientaloja...

Mä en laske tapiolaan kuin tapiolan keskuksen. Otsonlahti, pohjois-tapiola jne. sitten omia alueitaan. Suur-Tapiolasta kyllä löytyy sitten näitä pientaloja enemmänkin, myös kaupungin vuokra-asuntoja. Itseasiassa kerran yritin etsiäkin Espoon kaupungin sivuilta Tapiolasta kaupungin vuokra-asuntoja (ihan uteliaisuudesta), ja Pohjois-Tapiolasta löytyi. Mutta ei Tapiolasta... (Pitäisi kai määritellä, mitä kaupunginosalla tarkoittaa... :D )

Leppävaara on minusta paljon pahempi kuin Espoon keskus. Siellä pyörii kaikki arvaamattomat narkkarit, mitkä skitsahtaa ei mistään hetkenä minä hyvänsä. Keskuksessa vain harmittomia juoppoja istumassa. Eivät ole meidän kauppamatkoja häirinneet.

Leppävaara on minusta paljon pahempi kuin Espoon keskus. Siellä pyörii kaikki arvaamattomat narkkarit, mitkä skitsahtaa ei mistään hetkenä minä hyvänsä. Keskuksessa vain harmittomia juoppoja istumassa. Eivät ole meidän kauppamatkoja häirinneet.

Tjaa, meillä on varmaan sitten useampi Leppävaarakin. Ollaan asuttu siitä parin kilometrin päässä jo kahdeksan vuotta eikä ole yhtään narkkaria vielä osunut eteen. Eikä ollut muutakaan häiriötä. Lapsen kanssa on voinut liikkua hyvin rauhallisin mielin ja yksinäänkin ilta- ja yöaikaan. Muutama harmiton kantajuoppo majailee Gallerian edessä, radan eteläpuolella ei niitäkään...

Makuasioita, mutta minua ei saisi minkään muuttamaan Espoon keskukseen ja käyttämään sitä juna-asemaa päivittäin, kuten käytän Leppävaaraa. 11 minuuttia junalla keskustaan on todella nopea yhteys.

Yhteistyössä