Espoossa asuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töitä pian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töitä pian

Vieras
Hei,

millaista aluetta ja ylipäätänsä mitä alueita Espoossa lähellä Jorvia on? Onko kovin kalliita? Ihan vuokrakämppää näin aluksi mietin. Missä Espoossa vois suht halvalla asua, tai pääkaupunkiseudulla, mutta kuitenkin suht siedettävä matka Jorvin sairaalaan? Ja siis julkisilla pitää liikkua, taikka sitten kävellen tai pyörällä.

Onko ketään vielä hereillä, että osaa auttaa.

Espoon Keskus ja Suvela ovat siedettävän hintaisia ja lähellä vaan en kyllä voi suositella. Suuremmalla rahalla saa toki ihan kivoja kämppiä läheltäkin. Ensin mainitut noin kolmen kilsan päässä.

Joo, oon kuullut, että tuo Espoon Keskus ei nyt ainakaan olis ihan ykkös paikka asua, joten sinne en haluaisi. Suvela ei niinkään tuttu.

Saa ehdottaa muitakin alueita. Voin sitten tarkemmin tutkia, pääseekö niistä jotenkin järkevästi Jorviin. Ku Espoo kuitenkin vierasta aluetta. Kilon tiedän sen verran, kun kaveri asuu siinä aseman vieressä, sitten Sellon, Suurpellon ja Tapiolan. Onko ihan järkyttävän hintaisia nämä paikat? Esim Kilo tai Tapiola?

Oletko Jorvin sairaalaan menossa töihin? Siinä sairaalan vieressä on joitain rivareita ja ne on kai ensisijaisesti työntekijöille tarkotettu. Jorvin läheltä voisin suositella hmmm, no... Leppävaara, Viherlaakso, Kilo (ei se nyt niin kamala ole), Ymmersta, Järvenperä, Kulloonmäki. Onhan noita.

Kalliita ovat Westend, Haukilahti ja Tapiola. Kamalia paikkoja Espoon keskus ja Suvela. Kaikki muut on ihan ok.

*tun kalliita

Mut sitähän se on, miks muuten näissä halvemmilla alueilla asuu sitten sitä laitapuolenkulkija porukkaa?
Jos haluaa hyvän paikan asua, siitä saa myös maksaa. Halvemmat paikat on täytetty myös niillä vähävaraisemmilla, ketkä tosiaan sitten voi olla millasta sakkia tahansa..

Enkä nyt itsekkään näe noita(kaan) paikkoja mitenkään niin 'vitun kalliina'. Jos vuokra-asunnosta kyse. Nykyään vuokrat on vaan aika tajuttoman korkeita, eikä se auta kun vaan maksaa jos katon pään päälle haluaa.

Mut sitähän se on, miks muuten näissä halvemmilla alueilla asuu sitten sitä laitapuolenkulkija porukkaa?
Jos haluaa hyvän paikan asua, siitä saa myös maksaa. Halvemmat paikat on täytetty myös niillä vähävaraisemmilla, ketkä tosiaan sitten voi olla millasta sakkia tahansa..

Enkä nyt itsekkään näe noita(kaan) paikkoja mitenkään niin 'vitun kalliina'. Jos vuokra-asunnosta kyse. Nykyään vuokrat on vaan aika tajuttoman korkeita, eikä se auta kun vaan maksaa jos katon pään päälle haluaa.

Ihan vaan ton ap:n näkökulmasta vastailin.

Aika hauskaa, että täällä yksi ja sama kirjoittelija leimaa Kilon ghetoksi ja sitten suosittelee Karakalliota hyväksi alueeksi :D Taitaa olla tulotasoiltaan "hiukan" eri järjestyksessä nuo alueet. Ei kannata ottaa iha tosissaan mitä jotkut täällä heittelevät vaan ottaa itse selvää käymällä alueilla ennen muuttoa.

• Tykkää
Reactions: JonTriplet
Lakoslahti, Jupperi ainakin tosi hyviä ja suht lähellä. Mut ei taida olla kun omistusasuntoja ja ei ihan halpoja...
Yhdyn aikaisempaan, halvemmat alueet tarkoittavat kerrostaloalueita jossa aina myös vuokra-asuntoja. Silloin riski levottomuudesta suurempi mutta kyl esim lepsuilla moni kaveri hyvin viihtyy...

[QUOTE="Vieras";27780929]Lakoslahti, Jupperi ainakin tosi hyviä ja suht lähellä. Mut ei taida olla kun omistusasuntoja ja ei ihan halpoja...
Yhdyn aikaisempaan, halvemmat alueet tarkoittavat kerrostaloalueita jossa aina myös vuokra-asuntoja. Silloin riski levottomuudesta suurempi mutta kyl esim lepsuilla moni kaveri hyvin viihtyy...[/QUOTE]

Lepsuilla tarkoitan lepuskia eli leppävaaraa... Ipadin sanan muuntaja..Prkl...

Espoon keskus vaikuttaa levottomalta. Suvela vissiin ihan ok. Suna on pientaloaluetta. Noista paikoista pääsee Jorviin suht kivuttomasti.

Juu Suvelasta sanotaan että on muka Mogadishu avenue ja mitä lie muuta niin ja onhan tossa Satulinnakin.

Mutta ei tää sen kummasempi paikka oo asua kuin muutkaan. Valikoi vaan kämpän/talon hyvin. Tää missä asutaan on suurimmalti osalti omistusasuntoja kuten meillä. Ja jos joku käy pullikoimaan tai häiriköimään niin se lentää aika äkäseen niska pers otteella pihalle.

Kirstin koulu on tossa. Olihan se Vantaa ja Ville ope lemppari mutta eipä tostakaan pahempaa sanottavaa oo. Ihan normi koulu, riippuen tietty kenen luokalle joutuu.

Jorviin tästä pääsee 270:llä hyvin joka kulkee jo kukon pieremän aikoihin. Stadiin, Omenaan ym yhteydet pelaa hyvin. Palvelut on likellä.

Ehkä mie oon vaan sit rautahermoinen (enkä odota mitään omakotitalo alueen asioita) tjs mutta kyllä mie ainakin viihyn.

Ja lisäyksenä vielä edelliseen että tästä talosta toisinaan myydään asuntoja ja yksikön aika erittäin siististi rempattu kolmio? myytiin muistaakseni 170 000€:lla ja tän talon kämpät ei kovin kauaa kerkeä olemaan myynnissä jos niitä tulee.

Kilo on ghettoa, Tapiola kallis.

Ai on? Siis kilo. Mä olen asunut täällä 10 vuotta ja ihan rauhallista lapsiperhe aluetta ja omakotialuetta kans. Kilossa riippuu kyllä että missä päin siellä asuu.

Jorvin lähellä ei juurikaan kerrostaloasutusta ole. Mutta kyllä minusta sekä kilo ja leppävaara vat han ok asuma-aluetta. Vuokrat taitavat kyllä olla aika kovat molemmissa.

Itse asun Espoon keskuksessa, Kirkkojärvellä. On täällä ulkomaalaisia mutta ei ne mun elämää mitenkään ole häirinnyt. Jopa autokin on saanut olla rauhassa parkkipaikalla yms. Noi puheet Suvelasta, Kilosta ja Espoon Keskuksesta voi mun mielestä unohtaa. Joka paikassa on epämääräisyyksiä, sellasta paikkaa ei olekkaan :)

• Tykkää
Reactions: Wolt
Jospa aloittaja katsoisi joukkoliikennekartasta Jorviin ajavien bussien numerot ja tarkistaisi sen jälkeen aikataulut. Ne bussit, jotka liikennöivät joka päivä muistiin ja sittenn hakemaan asuntoa näiden reittien varrelta. Sairaalaan lähelle pääsee myös muilla busseilla kuin reittinsä sairaalan pihaan päättävillä eli valinnanvaraa riittää.
Tervetuloa Espooseen!

itse olen asunut Espoon kirkkojärvellä ja kävin Jorvissa töissä. Ihan ok. paikka asua. Koskaan en joutunut kokemaan mitään epämiellyttävää. Matka Jorviin hyvä.

Leppävaarastakin pääsee ihan näppärästi Jorviin, tosin matka hiukan pidempi. Espoon keskuksessakin on ihan hyviä paikkoja asua. Suvelaan taas en muuttaisi.

Yhteistyössä