Etäsuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko täällä yhtään pariskuntaa jotka elävät etäsuhteessa? Meillä mies aloitti työt toisessa kaupungissa vuosi sitten niin kyselisin että miten muilla yhteydenpito pelaa? Ja kuinka usein näette toisianne?

Kokemusta on. Henkilökohtaisesti ja kaveriporukassa.

Mulla ei ollut kovin paljon vaikeiksia, viis päivää töissä toisella paikkakunnalla ja kaksi päivää kotona.

Jotkut kaverit olivat 14 päivää töissä, ja soskus enemmänkin.
Joillakuilla tuli ero, koska vaimolle tuli ikävä ja halu miestä silloin,kun aviomies oli töissä.

Se on ihan yksilöllistä.

Toisille se on helpompaa kuin toisille. Se, miten etäsuhde toimii riippuu monesti siitä, miksi suhde on että, ja siitä, miten kumpikin siihen suhtautuu ja miten paljon siihen suhteeseen ja sen hoitoon panostaa.

Onhan noita paljon nähyty suhteita ja avioliittoja, joissa asutaan samassa osoitteessa, ja kumppanin kanssa kuitenkin kommunikoidaan vähemmän kuin ne jotka fyysisesti ovat eripaikoissa. Kummanlaisessa suhteessa näet enemmän tulevaisuutta? Monet täälläkin valittaa kun puoliso ei koskaan tee mitään, aina vaan riidellään, töiden jälkeen maataan sohvalla kaljoitellen ja unohdetaan että on perhe joka myös tarvitsisi huomiota, kommunikaatiota ja läsnäoloa.

Etäsuhteessa kommunikointi on tärkeämmässä roolissa, koska se että, makaa himassa sohvalla ei riitä "läsnäoloksi" kun sitä ei se toisaalla oleva puoliso kuitenkaan näe. Eli viestejä, sähköposteja, videopuhelua ja puheluita kulkee edes takaisin paljon. Silloin suhde toimii. Ja jos se toinen alkaa vähentämään kommunikaatiota, niin suhde alkaa pian rapistumaan. Tulee mukaan epäilyjä mitä se kumppani tekee kun ei enää viesti, ei enää aikaa videochateille jne. Lähisuhteessa saman asian ajaa ne ylityöt ja kun puhelin alkaa olla kotona ollessa äänettömällä, ja sitä ei voi jättää kahvipöydässä edes vessaan menon ajaksi.

Ap tässä. Siis tuota juuri mietin kun itse odotan innoissaan jo seuraavaa kertaa kun nähdään ja odotan puheluita, viestejä ym. Niinkuin alussa kun mies toiseen kaupunkiin lähti. Nyt kuitenkin mies on alkanut sanoa että ei jaksa soitella päivittäin eikä ole aikaa viestitellä Aiemmin laittoi joka ilta viestin ja aamulla toivotteli hyvät huomenet ja työpäivät, nyt ei enää. Pari viikkoa sitten ilmoitti että ei meinaa enää tulla niin usein kotiin käymään kuin ennen. Oli ennen todella mustasukkainen minusta, nyt ei enää. Vaisto on sanonut helmikuusta asti että joku on vialla, siis että on toinen nainen mutta eihän tuo mies mitään myönnä

Oletko koskaan vieraillut hänen luonaan siellä toisella paikkakunnalla? Hänellä siellä selkeästi on asunto, niin miksei välillä niin päin, että sinä menet kun hänen luokseen. Ymmärrän hyvin, ettei välttämättä pitkää matkaa jaksa joka viikonloppu aja edes takaisin, meneehän siinä aikaa ja rahaa.

Oletko koskaan vieraillut hänen luonaan siellä toisella paikkakunnalla? Hänellä siellä selkeästi on asunto, niin miksei välillä niin päin, että sinä menet kun hänen luokseen. Ymmärrän hyvin, ettei välttämättä pitkää matkaa jaksa joka viikonloppu aja edes takaisin, meneehän siinä aikaa ja rahaa.

Olen joo, menisin useamminkin mutta viimeaikoina ei ole enää edes pyytänyt tai ehdottanut yhteistä tekemistä tms, ei ole itsellä ns tervetullut olo ja helpommin hän pääsee tänne kun matkustaa yksin, minulla mukana meidän lapset tai sitten säätöä saada hoitopaikka yms...

Herran jestas, ei kai sitä pyyntöä tarvi odottaa jos muksut haluaa isäänsä nähdä, tai vaimo miestään?

Tuo tilanne alkaa kuulostaa siltä, että saattaisin järjestää lapset yökylään miehelle kertomatta ja tehdä yllätysvirailun.

Mutta, parasta olisi, kun istuisit ihan kaikessa rauhassa alas miehesi kanssa ja keskustelisitte asiat läpi. Joko miehesi potee vain mstkaväsymystä, tai tuntee ettei hän saa vapaa aikaa lainkaan kun kotiintullessa täytyy rentoutumisen sijasta paneutua vaimon ja lasten tarpeisiin. Hän on myös saattanut huomata, kuinka helppoa elämä on yksin, tavata vaimoa ja lapsia silloin kun mieli tekee, mutta ei tarvitse olla vastuussa joka päivä.

Nämä on kaikki vain arvailua, vain miehesi osaa selittää käytöstään. Oliko teillä puhetta, kuinka pitkään aiotte jatkaa noin, vai oliko tarkoitus että sinä ja lapset muutatte sinne jossain vaiheessa, tai että hän etsii töitä lähempää kotia?

• Tykkää
Reactions: Elena777
Herran jestas, ei kai sitä pyyntöä tarvi odottaa jos muksut haluaa isäänsä nähdä, tai vaimo miestään?

Tuo tilanne alkaa kuulostaa siltä, että saattaisin järjestää lapset yökylään miehelle kertomatta ja tehdä yllätysvirailun.

Mutta, parasta olisi, kun istuisit ihan kaikessa rauhassa alas miehesi kanssa ja keskustelisitte asiat läpi. Joko miehesi potee vain mstkaväsymystä, tai tuntee ettei hän saa vapaa aikaa lainkaan kun kotiintullessa täytyy rentoutumisen sijasta paneutua vaimon ja lasten tarpeisiin. Hän on myös saattanut huomata, kuinka helppoa elämä on yksin, tavata vaimoa ja lapsia silloin kun mieli tekee, mutta ei tarvitse olla vastuussa joka päivä.

Nämä on kaikki vain arvailua, vain miehesi osaa selittää käytöstään. Oliko teillä puhetta, kuinka pitkään aiotte jatkaa noin, vai oliko tarkoitus että sinä ja lapset muutatte sinne jossain vaiheessa, tai että hän etsii töitä lähempää kotia?

Oon yrittänyt että puhuttaisiin asiasta mutta ei. Kaikki läheisyys on loppunut hänen puolelta, kun nähdään niin ei koske, ei pussaa, tai edes kysy mitä minulle kuuluu. Seksistä sanoi että voi minun takia yrittää jaksaa sitä mutta hän ei kuulema tarvitse eikä halua Sanoo että luonne ei anna periksi pettää ja kuulema ei kiinnosta muut naiset. Ollaan oltu todella pitkään yhdessä ja nyt puolen vuoden aikana mies on muuttunut täysin eri ihmiseksi, tulee kotiin pari kertaa kuukaudessa viikonlopuksi ja on tässä meidän kanssa, silti tuntuu kuin olisi jossain satojen kilometrien päässä, eli ei ole läsnä. Ei katso mua enää samalla tavalla kuin ennen. En oikein tiedä mitä tekisin, tuntuu kuin olisi eksyksissä kokoajan eikä mihinkään pysty keskittyä. Niin ja ilmoitti siis ettei ikinä muuta tänne enää takaisin missä nyt asutaan.

Oon yrittänyt että puhuttaisiin asiasta mutta ei. Kaikki läheisyys on loppunut hänen puolelta, kun nähdään niin ei koske, ei pussaa, tai edes kysy mitä minulle kuuluu. Seksistä sanoi että voi minun takia yrittää jaksaa sitä mutta hän ei kuulema tarvitse eikä halua Sanoo että luonne ei anna periksi pettää ja kuulema ei kiinnosta muut naiset. Ollaan oltu todella pitkään yhdessä ja nyt puolen vuoden aikana mies on muuttunut täysin eri ihmiseksi, tulee kotiin pari kertaa kuukaudessa viikonlopuksi ja on tässä meidän kanssa, silti tuntuu kuin olisi jossain satojen kilometrien päässä, eli ei ole läsnä. Ei katso mua enää samalla tavalla kuin ennen. En oikein tiedä mitä tekisin, tuntuu kuin olisi eksyksissä kokoajan eikä mihinkään pysty keskittyä. Niin ja ilmoitti siis ettei ikinä muuta tänne enää takaisin missä nyt asutaan.
Tuohan on ihan hirveetä miten teidän asiat on.
Kyll tohon joku ratkaisu pitäs tulla, sähän olet siinä koko ajan niinkuin löysässä hirressä, kun mietit mikä mättää.

Tuohan on ihan hirveetä miten teidän asiat on.
Kyll tohon joku ratkaisu pitäs tulla, sähän olet siinä koko ajan niinkuin löysässä hirressä, kun mietit mikä mättää.

Niimpä. Ja kuitenkin hänellä on myös sitä "omaa rentoutumis aikaa" aika paljon siellä toisessa kaupungissa ollessaan kun minua ja lapsia näkee vain sen 1-2krt kuukaudessa, eli noin 2-4pv. Kyllä mun mielestä pitäisi jo alkaa vähän ikävä tulemaan ja luulisi että odottaisi koska taas nähdään mutta ei. Ja kyllä me ollaan lapsien kanssa sielläkin käyty, aikaisemmin itse monesti pyysi että tulisitteko vklp, ehdotti tekemistä niin kaksin kuin koko perheenvoimin, enää ei ollenkaan.

Maalaamatta piruja seinille, yleensä tuollaiset tilanteet ovat päättyneet vähemmän onnellisesti.

Kun mies sinne toiselle paikalle lähti töihin, millainen sopimus teillä oli? Oliko järjestelyn tarkoitus olla väliaikainen/pysyvä? Miksi sinä ja lapset ette muuttaneet myös? Sinun kannattaisi nyt yrittää järjestää muksut yökylään ja ottaa ilta aikaa keskustella ihan rauhassa miehen kanssa että missä mättää ja mitä tulevaisuudelta odottaa.

Yleensä eripaikoissa asumiseen on hyvä, väliaikainen syy. Teillä se näyttää nyt pysyvästä ja näyttää siltä, että mies on jatkamassa elämäänsä ilman perhettä.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä