Etävanhemman tapaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, mun mielestä lapsi kannattaisi viedä etäisän luo, jos matka ei ole satoja kilometrejä pitkä. Minusta tapaamisasioita ei kannata vaihdella liian pienten syiden takia, vaan rutiinisti vaan viikonloput ja tapaamiset menee niinkuin ne on sovittu. Minusta mahatauti on tavallista elämää, ja etän kuuluu hoitaa osansa arkisista asioista. Lapsi jaksanee siirtyä, eihän siihen kovin kauaan voi mennä.

Kysyn etävanhemman puolisona,että mikä teidän mielestä sitten on suotava syy siirtää tapaamisia? mieheni harrastaa jääkiekkoa ja hänellä 2-3 kertaa vuodessa 2 päivän turnauksia, joissa siis menee melkein koko viikonloppu. Joskus turnaus sattunut viikonlopulle, jolloin hänen lapsensa ollut tulossa meille (lapsi käy joka toinen viikonloppu). Lapsen äiti ei hyväksy siirtoa harrastusten takia..Onko oikein?
Meillä on myös yhteisiä lapsia. Tuntuu toisinaan, että ex hallinnoi elämäämme, koska ei salli siirtoja mistään syystä, vain jos hänellä on itsellään on siihen tarvetta. Hän myös määrittelee tekemisiämme silloin, kun lapsi on meillä.

ihan hullua lähteä kipeää lasta viemään isälleen. järkevä aikuinen tuon tajuais, mutta exäsi ei sitä sitten ilmeisesti ole. se on niin surullista, että se syytön pieni ihminen joutuu aina kärsimään, tai aika usein, ei aina, erotilantesissa, kun aikuiset ihmiset käyttää lasta vallan välikappaleena

Minkä ihmeen takia sairas lapsi ei saisi tavata isää???? Onko niin että isä ei osaa hoitaa sairasta lasta ja äiti on se oikea hoiva vanhempi joka ainoastaan osaa. Ei mitään järkeä!

Minkä ihmeen takia sairas lapsi ei saisi tavata isää???? Onko niin että isä ei osaa hoitaa sairasta lasta ja äiti on se oikea hoiva vanhempi joka ainoastaan osaa. Ei mitään järkeä!
Ei kun ei ole mitään järkeä lähteä kuljettamaan kipeää lasta mihinkään. Miksi kuljettaa oksentelevaa lasta vaikka isin typerien oikkujen takia? Kuinka moni aikuinen lähtee autolla ajelemaan oksennustaudissa? Niinpä niin.

Ei kun ei ole mitään järkeä lähteä kuljettamaan kipeää lasta mihinkään. Miksi kuljettaa oksentelevaa lasta vaikka isin typerien oikkujen takia? Kuinka moni aikuinen lähtee autolla ajelemaan oksennustaudissa? Niinpä niin.

Höm.

Mä olen kanssa etävanhempi. Eikä mun eksällä, siis lasten isällä, tulisi edes mieleen että peruisi omia vapaaviikonloppumenojaan lapsen oksutaudn vuoksi. Tietysti lapset tulevat mulle, ovat sit terveitä tai sairaita.