Etelä-Suomeen lunta huomenna!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Eteläisessä Suomessa kannattaa maanantaina varata työmatkaan hieman enemmän aikaa, sillä luvassa on alkavan talven ensimmäinen lumisade.

Lumi ja räntä tekevät tiet liukkaiksi ja huonontavat näkyvyyttä.

Etelästä saapuvan matalapaineen myötä kauniit syyspäivät alkavat olla ohi. Pahinta pyrytystä ennustetaan kaakkoiseen Suomeen. Pohjois-Suomessa maanantai ja pari seuraavaa päivää näyttävät sen sijaan poutaisilta, kerrotaan Ilmatieteen laitokselta.

Alkuviikon räntä- ja lumisateet eivät tuo mukanaan kovia tuulia tai suoranaista myrskyä. Lämpötilakin pysyttelee plussan puolella.

Ilmatieteen laitoksen mukaan etelän ensilumi on vuodenaikaan nähden aikaisessa. Pohjoisessa lunta on satanut jo yli 10 senttiä.

Talven nopeusrajoitukset tulevat voimaan Lapissa ja Oulun alueella alkavalla viikolla ja koko maassa seuraavalla viikolla.

Ei kai sitä ny vielä.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Ei viela, on ollut niin ihana syksy. Liian aikaisin se lumi tulee :(

No mulle kans tuli sellanen fiilis ettei kunnolla oo ehtiny ees lehdet tippua puusta ni johan alkaa lunta tulemaan.. Syyskuu oli niin kauheen lämmin ja yhtäkkiä pukkaa täyden talven päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mua kanssa pelotta toi ensilumi.
Siksi että kuopus on saanut päähänsä et Joulupukki tulee HETI kun tulee lunta :laugh:

No sama täällä. Tyttö on heinäkuusta hokenu että kohta tulee lunta ja sit tulee joulupukki. Auta armias jos on aamulla maassa lunta.. onpa siinä sit selittämistä.. :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Ei viela, on ollut niin ihana syksy. Liian aikaisin se lumi tulee :(

On ollut ihana =) Onhan siitä jo nautittukin, eiköhän jo ala oleen talven vuoro =)

Poika nojaili tänään keinutelineeseen, katteli haaveellisen näköisenä yläviistoon ja sanoi:" mä oon iloinen, tää on ollut ihana syksy, niin sininen" Eli tarkoitti että on ollut kuulaita päiviä ja taivas ollu sininen :) Sitten lisäsi että kun tuota pilveä kattoo sivuttain niin se näyttää joulukuuselta :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Veikkaan huomiset otsikot:
*** talvi yllätti autoilija....
Kyllä se yllättää, jos jo huomenna tulee. Vain hyvin harvoina syksyinä ensilumi on täällä satanut ennen mun synttäreitä. Eli ei ole kovinkaan tavallista, että lunta tulee jo ennen lokakuun puoltaväliä.

Siksi että kuopus on saanut päähänsä et Joulupukki tulee HETI kun tulee lunta :laugh:

Ei se joulupukki heti tuu. Kun mun 3v on päättänyt että hänestä tulee isona joulupukki ja tarkastaa joka päivä peilin edessä että onko jo alkanut kasvaa joulupukin parta. Tänäänkin tuo totesi että ei kasva parta vielä, ei voi olla vielä joulupukki. Että sitä parrankasvua odotellessa... :whistle: :kieh: :D :laugh:

Mä luulen ettei täällä mitään lunta tule. Korkeintaan räntää ja sekin sulaa ennen kuin maahan asti ehtii. Mutta saas nähdä huomenna miten on.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Veikkaan huomiset otsikot:
*** talvi yllätti autoilija....
Kyllä se yllättää, jos jo huomenna tulee. Vain hyvin harvoina syksyinä ensilumi on täällä satanut ennen mun synttäreitä. Eli ei ole kovinkaan tavallista, että lunta tulee jo ennen lokakuun puoltaväliä.

Yleensa se ensilumi tulee aina pyhamiesten paivana. Se on jo sellainen traditio. Ma vaihdoin toiseen autoon jo kitkarenkaat alle, toisessa on kesarenkaat viela. Vaihdetaan autoa sitten kelin mukaan

:D

Tulis sitten pakkasen kanssa. Mä en pidä tästä ajasta kun kuraa ja hiekkaa ja mutaa on koko talo täynnä.
Jos sitä lunta nyt tänne Satakuntaan heittää niin täytyy myöntää että olen yksi niistä kenet talvi yllätti. Mieheltä jäi talvirenkaat vaihtamatta ennen töihin lähtöä ja mä en edes tiedä missä ne on :o
Että mä sitten pysyn kotona tai liukastelen.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Ei se joulupukki heti tuu. Kun mun 3v on päättänyt että hänestä tulee isona joulupukki ja tarkastaa joka päivä peilin edessä että onko jo alkanut kasvaa joulupukin parta. Tänäänkin tuo totesi että ei kasva parta vielä, ei voi olla vielä joulupukki. Että sitä parrankasvua odotellessa... :whistle: :kieh: :D :laugh:

Ihana! :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

No sama täällä. Tyttö on heinäkuusta hokenu että kohta tulee lunta ja sit tulee joulupukki. Auta armias jos on aamulla maassa lunta.. onpa siinä sit selittämistä.. :laugh: :laugh:

Viime jouluna Pukki sai selitellä pojalle miksei se ollut tullut porolla.
Kuopus nimittäin katseli pihalle ja huomas ettei poroa näkynyt ja kysäisi asiaa Pukilta.

Muistetaan kumminkin et me asutaan Helsingissä eikä täällä tainnu olla juurikaan lunta silloin...

Jotta kootut selitykset lienee huomenna jälleen paikallaan :D

Viime jouluna Pukki sai selitellä pojalle miksei se ollut tullut porolla.
Kuopus nimittäin katseli pihalle ja huomas ettei poroa näkynyt ja kysäisi asiaa Pukilta.

Muistetaan kumminkin et me asutaan Helsingissä eikä täällä tainnu olla juurikaan lunta silloin...

Jotta kootut selitykset lienee huomenna jälleen paikallaan :D

Joo täytyy vissiin miettiä valmiiksi että mitä sitä selostaa aamulla.. :D

Mun pitäs bussilla mennä aamulla duuniin ku täytyy mennä tk:n kautta. Kai niihin on jo vaihdettu nastat.. onhan?? :| Voipi tulla muuten hieman liukas reissu.. Kerran oon istunu liukastelevan bussin kyydissä ja voin sanoo että hiukkasen jännitti..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei näytä tulevan lounaaseen, onneksi.
Molemmissa autoissa kesäkumit, ei YHTÄÄN inspiroi ajatus niitten vaihtamisesta aamulla kello viisi, eikö olekin hassua?

Meillä on renkaat vianorilla vai missä lie ja ukko sai talvirenkaidenvaihtoajan tiistaille. Oli se helppoa silloin kun vaihdettiin itse renkaat. Sai vaihtaa silloin kun näytti siltä että sää on muuttumassa huonoksi. Nyt joutuu jonottaa. Työsuhdeauton huonoja puolia.

Yhteistyössä