Etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ee-mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ee-mama

Vieras
Miten teillä on sujunut lentokone matka etelään reilu vuoden ikäisen erittäin vilkkaan pojan tai tytön kanssa???
Meillä olisi nyt mahdollisuus lähteä, mutta en tiedä uskallanko kun lapsi on todella vilkas ja ajattelen lentomatkaa jonka aikana lapsi ei pysy paikoillaan ollenkaan! Kertokaa pian omia lentokokemuksianne.

Mihin rv asti saa lentää koneella vai suositellaanko sitä lentämistä ollenkaan.

Kiitos.

Meillä lennot aina menneet hyvin ja yleensä matkusta aina yksin poikani kanssa. Tekemistä mukaan.
Tuo raksaus aikana lentäminen on kokoliki lentoyhtiö kohtaista, mutta itse lensin viimeisen kerran kun olimelkein kahdeksannella kuukaudella ja vatsasta ei näkynnyt , että olin raskaana. MInulla oli varmuuden vuoksi todiste lääkäriltä , että raskauteni on sujunnut hyvin ilman mitään vaikeuksia. Lentoyhtiöllä on kyllä omat lääkärit jotka tarkastavat tilanteen jos niin vaaditaan, kun haluavat olla varmoja ettei käy vahinkoa matkalla.

Poikamme on jo useammankin lentomatkan tehnyt. Nyt viimeisin 1 v 7 kk ikäisenä. Ja todellakin voi kuvailla vilkkaaksi tätä jälkikasvuamme. Me emme ole pitkiä lentoja tehneet, kaikki Euroopan sisällä maksimissaan nelisen tuntia. Mutta toisaalta automatkoja sitten siihen päälle. Hyvin on selvitty. Mukana oli viimeksi paljon puuhailtavaa pojalle: uusia pelejä ja kirjoja sekä pientä herkkupalaa kuten rusinoita ja pipareita. Kieltämättä loppulennosta alkoi olla hieman takkuista kun väsymyksin painoi päälle (ei suostunut koneessa päikkäreitä nukkumaan), mutta hyvin mielestämme selvisimme. Melkeinpä sanoisin, että asenne kysymys. Itse olin tuolla em. lennolla raskaana (ja olen sitä edelleen, heh), taisi olla silloin viikko 14 tai niillä main. Matkaan vaan rohkeasti. Meillä tästä viimeisestä reissusta jutellaan vieläkin, erityisesti lentomatkat on jäänyt poitsun mieleen.

Kannattaa ottaa lapselle oma istuin, mentiin Riikaan sylipaikalla, ja neiti meinas kyllä riehua. Vaikutti asiaan varmaan sekin että takana istui saman ikäinen poika ja olisi halunnut mennä tuttavuutta tekemään, mutten antanut. (suurin syy oli että puhuivat enklantia ja se ei ole mun vahva laji)

Vaihdettiin sitten neitiä sylistä syliin miehen kanssa, että varmaankin rauhallisempaa olisi ollut jos oma istuin, ei onneksi ollut kuin muutaman tunnin lennot.(lähettiin eteläpohjanmaalta)

kannattaa lähteä! me lennettiin ekan kerran kun tyttö oli 8kk, lennot meni hyvin annettiin vaan pulloa nousussa ja laskussa, vähän itki mutta ei paljon, nyt tyttö 1v8kk ja tykkäsi lennosta kun tultiin espanjaan, enemmän kun itse. parempi vain mitä nopeammin totuttaa lentämiseen, mukaan tekemistä niin kyllä se siitä:)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 00:27 jazu kirjoitti:
kannattaa lähteä! me lennettiin ekan kerran kun tyttö oli 8kk, lennot meni hyvin annettiin vaan pulloa nousussa ja laskussa, vähän itki mutta ei paljon, nyt tyttö 1v8kk ja tykkäsi lennosta kun tultiin espanjaan, enemmän kun itse. parempi vain mitä nopeammin totuttaa lentämiseen, mukaan tekemistä niin kyllä se siitä:)
Täällä uusavuton äiti kyselee, että mitä tekemistä keksisitte esim. neljäksi tunniksi? Jälkikasvulla nyt ikää 1 v 1 kk ja matka mielessä joskus ensi kesään mennessä (eli ennen kuin täyttää 2 v ja joudutaan maksamaan yhdestä lisähenkilöstä, heh ;) )

Kaikki tekeminen kiinnostaa, jos on uusia leluja eli lelukauppaan ennen matkaa ja vasta matkalla kokeilemaan. Meillä on ollut sellasia pieniä, helppoja kuljettaa esim. palapelejä, kirjoja, nauhanpujottelulevy, muutama lego, palapallo ja kaikkea mitä vaan löytää, kiinnostaa ainakin jonkin aikaa. Ja ollaan saatu koneestakin sitten pehmokirjaa yms.

Ap:lle, alle 2-vuotialle ei tarvitse ottaa omaa paikkaa, jolloin päsee halvemmalla. Tällöin lapsi on kuitenkin pidettävä sylissä (jos kone on täynnä) ja lapsi ei saa koneesta ruokaa. Tokihan jos on lento, josta voi ostaa, niin rahallahan saa. Lapsen ollessa vilkas, on kuitenkin helpompaa, jos hänellä on oma paikka. Reittilennoilla koneesta saa yleensä puuhapaketin, mutta lomalennoilla ei. Tällöin on hyvä pakata vaikka pieniä leluja/kirjoja paketeihin ja kun levottomuus iskee, niin niitä on hyvä antaa.

Nousut ja laskut noin pieni joutuu olemaan vanhemman sylissä ns jatkoturvavyössä ja tämä on meillä ollut kaikkein vaikein paikka -pysyä paikoillaan niin kauan, että turvavyövalo on sammunut...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 10:04 vieras kirjoitti:
Ap:lle, alle 2-vuotialle ei tarvitse ottaa omaa paikkaa, jolloin päsee halvemmalla. Tällöin lapsi on kuitenkin pidettävä sylissä (jos kone on täynnä) ja lapsi ei saa koneesta ruokaa. Tokihan jos on lento, josta voi ostaa, niin rahallahan saa. Lapsen ollessa vilkas, on kuitenkin helpompaa, jos hänellä on oma paikka. Reittilennoilla koneesta saa yleensä puuhapaketin, mutta lomalennoilla ei. Tällöin on hyvä pakata vaikka pieniä leluja/kirjoja paketeihin ja kun levottomuus iskee, niin niitä on hyvä antaa.

Nousut ja laskut noin pieni joutuu olemaan vanhemman sylissä ns jatkoturvavyössä ja tämä on meillä ollut kaikkein vaikein paikka -pysyä paikoillaan niin kauan, että turvavyövalo on sammunut...

Me ollaan joka kerta saatu lomalennoilla puuhapaketit lapsille, jopa 7 kk ikäinen sai pehmolelun ja isommat askartelu juttuja. Mutta silti kannataa varata uutta viihdykettä lapselle, vanhat jo kotona tutkitut jutut ei liene koneessa enää kiinnosta =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 11:32 redhed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 10:04 vieras kirjoitti:

Me ollaan joka kerta saatu lomalennoilla puuhapaketit lapsille, jopa 7 kk ikäinen sai pehmolelun ja isommat askartelu juttuja. Mutta silti kannataa varata uutta viihdykettä lapselle, vanhat jo kotona tutkitut jutut ei liene koneessa enää kiinnosta =)

myös me ollaan saatu lomalennoilla puuhapaketit lapsille, jotain askartelu ja väritysjuttuja on tainnut olla.
;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 14:18 vieras kirjoitti:
Hmm, me ollaan lannetty paljon ja joskus reittilennollakaan ei ole saanut mitään (edes kysymällä). Finski ja SAS ovat olleet kyllä hyviä noiden pakettien suhteen.

aika outoa kun ette ole saaneet, luulin että kaikista saa, jokakerta kun ollaan lennetty ollaan saatu, ollaan lennetty finnairilla, sas:lla, iberialla, airberlinillä, spannairilla.aika tylsää jos eivät anna:(

Yhteistyössä