Helvetti, että kaverit on ihania! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinttarella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä ap vaikuttaa aika vittumaiselta ihmiseltä. Miksi hän katsoo asiakseen arvostella esim. sitä, käveleekö jonkun ekaluokkalainen yksin kouluun 500 tai 50 metriä? 500 m ei ole pitkä matka, ja harvalla työssäkäyvällä äidillä sitäpaitsi on mahdollisuus kulkea lapsen kanssa koulumatkat. Ja sitten vielä tuo "MINÄ en kyllä IKINÄ laittaisi MINUN lastani kävelemään tuota matkaa yksin...." ARGH! Ärsyttävää itsensä ylentämistä. Joo, sinä et laittaisi. Mutta muut ehkä laittaa, eikä viidensadan metrin kävelyssä ole mitään kamalaa. Suurin osa ekaluokkalaisista saa muutenkin jo ulkoilla ihan vapaasti lähiympäristössä.
Sekään, käykö ystäväsi uskonnollisessa kokouksessa lastensa kanssa ei sulle kuulu. Pahemmassakin paikassa voisi lapset olla, vaikka lähiöräkälässä tai yksin kotona.
Eikä mun mielestä ole kenenkään asia ihmetellä ääneen sitäkään, milloin äiti ehtii viettää aikaa lastensa kanssa. Se kun on nimenomaan sitä syyttelyä ja arvostelua, vaikka miten toteasi samaan hengenvetoon että "en mä pahalla, mutta...".

Miulta mäni pointti jotenkin ohi.

A.) Eihän edes 500 metriä (joka siis oli kaverisi suurin välimatka-arvio) ole kauhian pitkä matka ekaluokkalaiselle. Varsinkaan jos on yhtään rauhallinen tapaus ja vielä "nukkekotikylässä" asuu.

B.) Kotiutui vasta yheksän jälkeen, mutta lapsonenhan oli hällä mukana. Kotonako pittäis kykkiä, että lapsen kanssa yhdessä olo olisi aitoa oikeaa? Suap kai sitä muuallakin piipahtaa? Eikä muutes tee lapselle yhtään pahhaa istua välillä hiljaa paikallaan.

C.) Noista yh-vanhempien raha-asioista en ala edes puhumaan. Totta helekutissa raha on välillä tiukassa. Ihe kullakin (enkä ees ole yh, meil on kaks tuomassa ruokoo pöytään. Ja tuo se kissakin joskus hiiriä...).

D.) Mittee nämä ylläolevat oikeastaan siulle kuului?

E.) Mut anteeks, en mie sinnuu halua arvostella. Veikkoonpa (ei tarvii olla siinä hommassa järin hyvä ), että teillä on jottain painolastia menneisyydestä enemmänkin, kun noin hänestä puhelet. Otahan immeinen itteesi niskasta kiinni ja tee asialle jotain. Et sie ole just nyt hyvä ystävä - etkä vissiin edes haluakaan - tarviiko kukkaan mukaystäviä?

Yhteistyössä