Etinen istukka, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii

Vieras
Mitä rajoituksia etinen istukka on teille asettanut vai onko mitään? Miten seurattiin ja mitä muita seuraamuksia siitä on?

Mulla todettiin, että istukka on ihan kohdunsuun edessä mutten saanut mitään ohjeita/neuvoja. Sanotiin, että EHKÄ voi vielä siirtyä.

Mulla istukka ulottunut kahdesti kohdunsuun päälle,edellisessä ja tässä nykyisessä raskaudessa.Viimeksi nousi ja nyt odotan maanantain ultraa,miten tällä kertaa on.
Mutta ei siis ole ollut täysin etinenistukka...

miten nii ei siirry...
Kyllä mulla reilu 10 viikkoa sitten rakenneultrassa tuo todettiin ja nyt oli jo siirtynyt niin ylös ettei ultraaja meinannu sitä löytää.
Vähän varovaisemmin piti ottaa nosteluiden ja rehkimisen kanssa ja jo pienestä verenvuodosta olis pitäny lähtee näytille...

Mulla oli kohdunsuun päällä istukka 1.raskaudessa, seurattiin 2krt ultralla, ja siirtyi kohdun kasvaessa. Ainut mitä ohjeeksi tuli, että pitäis hakeutua hoitoon jos alkaa vuotaa verta. Ja 2.raskaudessa osittain kohdunsuulla ja tätä ei edes seurattu.
Mut tietty vähän eri juttu.

No mulla oli nyt viime raskaudessa etinen istukka ja olin kaiken kaikkiaan 10 viikkoa saikulla kun vuoti aika rajustikin välillä. Viikon 20 rakenneultrassa todettiin sitten istukan siirtyneen ylemmäs kohdun kasvettua ja loppuraskaus menikin sitten ihan mallikkaasti. Meillä oli seksikielto sen 10 viikon ajan enkä saanut tehdä mitään raskasta.

Mulla oli täysin etinen istukka, kiellettiin mm. seksi, polkupyöräily, raskas liikunta jne. Kaikkia noista tuli rikottua (sitä paitsi toinen gyne oli sitä mieltä, että kiellot on turhia?) Verenvuotoa mulla ei ollut.

Istukkaa seurattiin tarkemmin raskauden loppuvaiheessa, ultra kahden viikon välein.

Alkuperäinen kirjoittaja mJemmi:
Mulla sitä seurattiin ultrassa muutaman kerran. Aiheutti runsasta vuotoa ja lepopäiviä.
Siirtyi kyllä kohdun kasvaessa ja vuodot loppuivat.

näin mullaki.. olin osatolla 3vuorokautta ku oli niin runsas vuoto... mulle sanottiin et jos istukka ei nouse kun kohtu kasvaa niin ei oo muuta vaihtoehtoo ku sektio.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja mJemmi:
Mulla sitä seurattiin ultrassa muutaman kerran. Aiheutti runsasta vuotoa ja lepopäiviä.
Siirtyi kyllä kohdun kasvaessa ja vuodot loppuivat.

näin mullaki.. olin osatolla 3vuorokautta ku oli niin runsas vuoto... mulle sanottiin et jos istukka ei nouse kun kohtu kasvaa niin ei oo muuta vaihtoehtoo ku sektio.

No eihän sitä voi kuin leikata, jos istukka on syntymässä ennen lasta!

Yhteistyössä