Etsin sit eilen uusia kenkiä pojulle...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Ku edelliset tennarit hajos vajaassa kuukaudessa kärjistä ihan rikki.

Eilen menin sit Prismassa käymään ja ajattelin, et josko siel ois jotain kenkiä missä ois jämäkkä ja paksu kumikärki. Mo löytyihän niitä, mutta...

Pienten kengissä koot loppuivat 24:ään ja sit isommissa malleissa missä löytyi kumikärkeä, koot alkoivat 28:sta tai 30:stä :o

Kysyin sit lähistön myyjältä, et eikö tosiaan oo noita välikokoja ku 3-vuotiaalle tarvis kumikärkiset kengät. Myyjä vaan naurahti ja totes, et: "Voi kuule! Ne tuossa iässä aloittaa sen kenkien hajoittamisen, eikä loppua näy vaikka ovat jo 13v." Siinä sit hetken juteltiin kumikärkien tarpeellisuudesta ja eipä myyjästä paljoa apua kenkien etsintään ollut. Kertoi vaan kuinka itse oli juuri ostanut omalle lapselleen 50?:n kengät jotka hajos viikossa.

No kolusin sit koko kenkähyllystön läpi ja pakko oli ottaa sit suht samanlaiset ku nää (väritys vaan erilainen ):

vert_3X_70103_3096_0084.JPG

Ompahan ainakin jonkinmoinen kumikärki, eikä maksanut kuin 9,90?, joten ei oo niin kamalaa jos parissa viikossa hajoaa...

Mut hitto! MIks ihmeessä pienten kengissä on kumikärkiä ja isojen poikien kengissä, mut noi 25-27 koot jäi kokonaan välistä?! Ymmärrän, et pienet tarvii ku konttailee ym, mut tarvis nuo vähän isommatkin pojat.

Hyvännäköset, meijänkin 3v:llä on tommoset. Se on ainakin vielä saanu pidettyä lenkkarinsa ehjinä.

Mut muuten ahdistaa toi kenkien ainainen metsästäminen. Täällä on huimat 1 kenkäkauppa eikä siellä oo ikinä semmosia mieleisiä ja jos onkin niin maksaa yli mun kipukynnyksen. Tai jos etsii tytölle niin ikinä ei oo kokoja kun sillä on niin pikkanen jalka. :/

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Hyvännäköset, meijänkin 3v:llä on tommoset. Se on ainakin vielä saanu pidettyä lenkkarinsa ehjinä.

Mut muuten ahdistaa toi kenkien ainainen metsästäminen. Täällä on huimat 1 kenkäkauppa eikä siellä oo ikinä semmosia mieleisiä ja jos onkin niin maksaa yli mun kipukynnyksen. Tai jos etsii tytölle niin ikinä ei oo kokoja kun sillä on niin pikkanen jalka. :/

Ei täälläkään oo ku yks kenkäkauppa ja lisäks sit CM ja Prisma...

No tarhassa onneks menee tuommoset vähän huonommatkin. Tai ei sitä tiiä, et kuin hyvin nuo kestää. Tänään ekaa kertaa jalkaan, ni katsotaan päivän päätteeks, et onko heti kärki paskana vai ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:

Ei täälläkään oo ku yks kenkäkauppa ja lisäks sit CM ja Prisma...

No tarhassa onneks menee tuommoset vähän huonommatkin. Tai ei sitä tiiä, et kuin hyvin nuo kestää. Tänään ekaa kertaa jalkaan, ni katsotaan päivän päätteeks, et onko heti kärki paskana vai ei...

Täältä on lähimpään markettiin päälle 40km.. :xmas:

Toivotaan, et kestäs ees muutaman päivän ehjinä. :)

Minä siirryin ostamaan kesportista lapsille kengät niin kyllä kestävät.
Laskin että jos kerran kuussa joudun ostamaan uudet kengät tulee halvemmaksi
hakea laadukkaat kengät alekorista ja aina on löytynyt. Ja ei ainakaan täällä kesportissa
tarvi lasten kengistä maksaa vaikkei ne alekorissa oliskaan kun 50-70e.

Usein vanhemmat säästävät väärässä paikassa kun ostavat lapsille halpiskenkiä.
He eivät ajattele sitä että ne kengät eivät ole oikein tuettuja ja jalalle muotoiltuja jolloinka
jalan virheasennot lisääntyvät ja myöhemmällä iällä lapsi kärsii sitten jalkakivuista.
Yleisin on se että kaarisilta jalasta mataloituu ja tulee ns. lättä jalka joka voi olla todella kivulias.
Jotkut kertakäyttö kengät (yhdet juhlat) ymmärtää että ne ostetaan halpis versiona mutta koko kesä tai talvikauden pidettäviä ei missään nimessä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Minä siirryin ostamaan kesportista lapsille kengät niin kyllä kestävät.
Laskin että jos kerran kuussa joudun ostamaan uudet kengät tulee halvemmaksi
hakea laadukkaat kengät alekorista ja aina on löytynyt. Ja ei ainakaan täällä kesportissa
tarvi lasten kengistä maksaa vaikkei ne alekorissa oliskaan kun 50-70e.

Usein vanhemmat säästävät väärässä paikassa kun ostavat lapsille halpiskenkiä.
He eivät ajattele sitä että ne kengät eivät ole oikein tuettuja ja jalalle muotoiltuja jolloinka
jalan virheasennot lisääntyvät ja myöhemmällä iällä lapsi kärsii sitten jalkakivuista.
Yleisin on se että kaarisilta jalasta mataloituu ja tulee ns. lättä jalka joka voi olla todella kivulias.
Jotkut kertakäyttö kengät (yhdet juhlat) ymmärtää että ne ostetaan halpis versiona mutta koko kesä tai talvikauden pidettäviä ei missään nimessä.

Mien olen itse jalkineenvalmistaja ja tunnen kengät todella hyvin. Samoin tällä hetkellä valmistan ortopedisia erikoispohjallisia...

Nuo menee tarhassa muutaman tunnin päivässä, ja jos jokusen viikon kestävät, niin se on hieman eri asia kuin koko ajan jalassa olevat kengät. Muuhun ulkoiluun ja urheiluun pojulle on sitten parempiakin kenkiä, mutta tarhassa olevat saavat olla halvemmat jos kerta hajoaa hyvässä lykyssä viikossa. Edelliset hajosivat alle kuukaudessa, eikä ihan mitkään halvat paskat olleet.

Minä olen jo monta vuotta ostanut Dinskon kenkiä lapsille. Kestävät kohtuullisen hyvin ja ovat suht ok näköisiä. Kotona sitten käyttävät milloin mitäkin halppis kenkiä kun puhki ovat joka tapauksessa heti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minä olen jo monta vuotta ostanut Dinskon kenkiä lapsille. Kestävät kohtuullisen hyvin ja ovat suht ok näköisiä. Kotona sitten käyttävät milloin mitäkin halppis kenkiä kun puhki ovat joka tapauksessa heti.

Mie ajattelin, et tarhan ulkoiluilla menee just tommoset tavan halpiskengät ja kotona sit kun ulkoillaan ja lenkkeillään ja käydään kaupungilla ym. ni sit paremmat kengät.

Täällä kun tuo valikoima ei ole huima kun ei oo ku yks kenkäkauppa...ei kun nykyisin onkin 2, mut ei sieltä toisesta oo tuon ikäiselle pojalle löytynyt yksiäkään ikinä...eikä viitsi taas ruveta tilaamaankaan mistään, ku niitäkin on sovitettava kuitenkin. Pojulla viel pullea jalka, ni ei mee mitkä tahansa kengät jalkaan...

Yhteistyössä