että ärsyttää eräs äiti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrmurr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrmurr

Vieras
"MINÄ opetan lapselleni päivärytmin heti kun se työntää päänsä tähän maailmaan. MINÄ opetan lapseni syömään itse heti 1-vuotiaana, ja 2-vuotiaana opetan kaikki kuivaksi."
Tää äiti ei voi käsittää että on sellaisiakin lapsia jotka eivät vaikkapa nuku yöllä hyvin (hänen lapsensa ovat alkaneet nukkua täysiä öitä melko pienenä, ja äiti joutuu herättämään lapset aamulla yhdeksältä että saa päivärytmin pysymään haluamanaan.) Eli kun yksi meidän lapsistamme herää joka aamu klo kuusi, olen huono äiti kun en ole saanut opetettua lastani nukkumaan pitempään jne jne..

No se on kato helppoa olla täydellinen täydellisine ajatuksineen kun vielä odottaa... :whistle:

Mutta eipä sillä, hyvähän se on olla hienoja periaatteita jo heti alkuun! Tuleva äiti on kuitenkin epävarma, ja monesti todistelee puheillaan miten "kuitenkin" on parempi kuin moni muu, kun toimii näin ja näin.

kuulostaa ihan mun lapsettomalta ystävältä :)
vauvat laitetaan klo 20 nukkumaan, jonka jälkeen ne herää vasta aamulla :) meidän vauvaa ei kuulema ole opetettu tarpeeksi hyvin kun nukahtaa 23 ja herääkin 5kertaa! (1kk2vk)

Se vaan ei mene aina lasten kanssa niinkuin haluaa,kyllä mä ainakin haluisin nukkua pidempään kuin kuuteen...meillä kanssa aika vähäuninen lapsi.Lapset on erillaisia.

oon joskus kuunnellu tollasta ystävää ja ei voi mitään mut joutuu vähän nauramaan partaansa kun on ystävä joutunu pyörtämään puheitaan aikas monta kertaa...:)

juu ei kannata uhrata tuollaisten ihmisten mielipiteille yhtäkään ajatusta. Mulla on vastaava kaveri, joka aina rehvasteli kuinka hänen lapset on sellaisia ja tällaisia ja antoi ymmärtää, että kaikki toisin tekevät äidit ja lapset on huonoja. kaveri sai sit vielä kuopuksen joka ei enää mahtunutkaan tään äidin muotteihin, tai siis ei suostunut niihin esim kuivaksi opettelun suhteen, ja äiti joutui syömään sanansa monessa asiassa :D

Vähän sama kun se, että kaikki lapset nukkuu parhaiten mahdollisimman lähellä äitiä ja että kaikki lapset viihtyy kantoliinassa paremmin kuin lattialla. Ja jos sun lapsesi ei viihdykään, olet ehtinyt jo tehdä jotain peruuttamattoman väärin, ja se on vaan merkki siitä, että kiintymyssuhteenne on jo ehtinyt häiriintyä kun et ole elänyt tarpeeksi lapsentahtisesti. :)

Joo tuollaiset kaikkitietävät on huvittavia. Joskus on ihan pakko vähän kiusata, kun on osoittautunut että tällainen hlö onkin ollut todistetusti väärässä, että miten se asia nyt sitten menikään.. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja grrmurr:
"MINÄ opetan lapselleni päivärytmin heti kun se työntää päänsä tähän maailmaan. MINÄ opetan lapseni syömään itse heti 1-vuotiaana, ja 2-vuotiaana opetan kaikki kuivaksi."
Tää äiti ei voi käsittää että on sellaisiakin lapsia jotka eivät vaikkapa nuku yöllä hyvin (hänen lapsensa ovat alkaneet nukkua täysiä öitä melko pienenä, ja äiti joutuu herättämään lapset aamulla yhdeksältä että saa päivärytmin pysymään haluamanaan.) Eli kun yksi meidän lapsistamme herää joka aamu klo kuusi, olen huono äiti kun en ole saanut opetettua lastani nukkumaan pitempään jne jne..

Näin minä tein ja ihan hyvin on mennyt :)

näin mä koin raskausaikana :D!
'mun lapsi syö siististi', 'mun lapsi nukkuu yönsä', 'mun lapsi ei kiukuttele kaupassa'

mut eihän se niin mennyt? ei todellakaan. mut oon antanu itselleni anteeks utopiset ajattelumallit :) ja näin ymmärrän äitiytyneenä että ei se ookkaa nii helppoo ku ennen lapsentuloa ajatteli!

meillä typy nukkunu alusta asti tosi hyvin, nyt 6kk ja nukkuu 12t yöunet..7 nukkumaan ja 7 herätys..
Ihan itse on ottanut tän rytmin, ihan niinkuin ruokailutkin jne.
MUTTA mulla ei tulis mieleenikään arvostella jonkun toisen rytmiä..lapset kun tuppaa luonnollisesti olemaan yhtä yksilöllisiä kuin aikuisetkin.
Olenpa minäkin tosin kuullut aiheesta ystävältäni jonka vuosikas heräilee 1-4krt yössä maidolle,
MINÄhän kun olen tehnyt jotain aivan väärin kun en anna sen vauvan olla vauva (koska nukkuu yöt läpeensä Omasta tahdostaan :D ) :headwall:

Yhteistyössä