Että ärsyttää!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkin

Vieras
Miten te toimitte jos teillä ollaan sairaana? Tässä tapauksessa on mahataudista kyse. Meidän neidin hoitopaikassa oli männäviikolla toinen lapsi hoidossa, kotona porukka heillä oli samaan aikaan mahataudissa. Tietysti viimeviikolla sitten sairastu toinenki lapsi siihen ja ajattelin jo, et kun meille ei ole tullu et päästiin siitä. No aamulla vein hoitoon lasta, niin oli tämä viimeviikolla sairaana ollut oksentanu aamupalalla....

Meinasin viedä omani samantien kotiin, vaan olivat aikoneet tulla hakeen tän sairaan lapsen pois, joten jätin sitten hoitoon. (Olen menossa töihin kohta)

Voisitteko viedä lapsenne hoitoon jos teillä on itellä osalla/koko muulla perheellä mahatauti? Minä en kyllä voisi ehkä isovanhemmille suostumuksella, jos olisin TOSI heikossa kunnossa, vaan muiden lasten joukkoon? Voi olla kyllä kohtuullisen varma et toiset saa tartunnan. Hoitotäti on niin hyväntahtonen et ei rohkee sanoa ettei saa tuoda...

En minäkään pännii tosissaa kun muut saa turhaan tartunnan! Mietin vieläkin et oliko järkevää tytyä jättää hoitoon, vaan ei kait minä saa sairaslomaa tässä tapauksessa?

Ei viedä hoitoon, ei edes isovanhemmille.
Meillä on perheessä aikuisten ja pikkuväen lisäksi kaksi jo teini-ikäistä joten heiltä saa pientä hoitoapua tarvittaessa.
Olemme miehen kanssa kerran sairastaneet rajun vatsataudin yhtäaikaa ja olisimme kyllä olleet hukassa jos toinen teineistä ei olisi pikkuveikan kanssa samaan aikaan aiemmin sairastaneet eli he hengailivat kaksin ne pahimmat tunnit :ashamed:

On se hankalaa jos lapsi viedään hoitoon selkeellä tartuntariskillä, vielä nuhasena yms ymmärrän kyllä. Mut jos vois olla kotona ja tartuntariski on selkee, niin.....
Mites sitte nää muut vanhemmat jos ei halua altistaa lastaan tartunnalle? Paha olla töistä poiskaan ku oma lapsi on vielä terve?

Lähempä tästä siis töihin, mukavaa päivänjatkoa ite kullekki!

en kyllä viittis lähtee lasta hoitoon viemään jos ite olisin kipeenä.. on tuota matkaa niin paljon hoitopaikkaan ja muutenkin. eli kotona pitäisin. ja eiköhän se tauti tarttuis muutenkin, eli turhaa siksi olis lasta hoitoon viedä ettei tarttuis.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Jos oksennan kotona ja olen tosi kipeä, niin mies vie lapset hoitoon.
Miten mä muka pystyisin hoitamaan kahta termiittiä jos makaan vessassa, pää vessanpöntössä?

Miksei mies hoida niitä? Tai hommaa hoitoapua kotiin, on aika kurjaa kun viedään tartuttamaan toiset lapset!
On kyllä itelläkin ollu joskus tosi hankalaa hoitaa lapsia kipeenä, mut jotenki on hoitunu.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Miten mä muka pystyisin hoitamaan kahta termiittiä jos makaan vessassa, pää vessanpöntössä?

Miksei mies hoida niitä? Tai hommaa hoitoapua kotiin, on aika kurjaa kun viedään tartuttamaan toiset lapset!
On kyllä itelläkin ollu joskus tosi hankalaa hoitaa lapsia kipeenä, mut jotenki on hoitunu.

ehkä siks kun mies ei voi olla pois. ei ole itse sairas eikä lapsetkaan.......

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:

Mies on töissä...eikä saa olla sieltä pois koska on itse terveenä.
Hoitoapua kotiin? No just. Ei varmana hommata. Mistä sitä muka edes saisi? MLL ei toimita hoitajaa pienellä varoitusajalla (sitäpaitsi, kukapa haluaisi tulla kotiin jossa on tauteja) ja kodinhoitajaa tms ei todellakaan saa. Eikä mun äitikään saa vapaata töistä siksi, että saisi hoitaa lapsiani.
Jos ei halua tartuntoja lapsilleen, niin ei varmaan kannata viedä heitä ollenkaan hoitoon päiväkotiin. Siellä kun on hoidossa puolikuntoisia lapsiakin. Jos hekin voivat hoidossa olla (siis ihan pk:sta saatujen ohjeiden mukaisestikin nuhainen, yskäinen lapsi voi olla hoidossa kunhan ei ole kuumeessa tai muuten kipeän oloinen) niin miksi täysin terveen lapsen pitäisi olla hoidosta pois vain siksi, että joku perheenjäsen on sairas?
Ei koulustakaan voi olla pois sillä verukkeella että äiti, isä tai joku sisaruksista on kipeänä, ja leviää ne taudit sielläkin.

Meidän lapsi on perhepäivähoidossa. En ole sitä vastaan, että nuhasena tai yskäsenä tms. viedään vaan olin nyt tästä mahataudista erityisen kypsähtäny.... Eihän sitä kaikkia nuhia ja köhiä voi välttää, senhän tietää kun lapsia on paljon yhdessä. Ei kaikkea tarvis silti ehdoin tahdoin tartutella jos on vältettävissä.

Riippuu taudista se et vienkö itse lapsen hoitoon, jos on tavallinen flunssa perheessä ja lapsi kuumeeton ja voi ulkoilla vien tarvittaessa. Vaan jos olis joku pahempi tarttuva tauti perheessä, kuten vaikka rokko esimerkiksi ja syytä olettaa et levittää tartuntaa, en veisi.

Minusta on tosi paskaa, että kaikki muutkin lapset ja perheet suurella todennäköisyydellä sitten sairastavat. Kyseessä tässä tapauksessa ei ole edes niin pieni lapsi, etteikö se pärjäisi kotona, vaikka äiti välillä olisikin toimettomampi eli siis 5v. Sen ikäistä kun ei ole pakko joka minutti vahdata, voi jo vähän leikkiä itekseen tai katsoa vaikka hätätilassa lastenohjelmia, heillä on vielä isompiakin kouluikäisiä sisaruksiakin.

Kaikkien ei tarvi olla samaa mieltä vaan minusta tää ei ole oikein!