Että korpeaa nuo mammat ja heidän herranterttunsa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Jos lapsesi käy käsiksi toiseen lapseen, opetatko lastasi pyytämään anteeksi?
Miten toimit jos lapsesi oikuttelee, saa itkupotkuraivarin eikä suostu pyytämään anteeksi? Ohitatko asian tällöin olankohautuksella?
Jos lapsesi käy kiinni vanhempaan lapseen, ohitatko asian sanomalla että kun se meidän eetu-petteri on vielä niin pieni ettei ymmärrä vielä?
Minkä ikäinen lapsi mielestäsi osaa ja ymmärtää satuttavansa ja on velvoitettu pyytämään anteeksi toiselta?

*nousee edelleen sauhu korvista*
 
Niin pitkää sitten karjutaan siinä, että se anteeksi pyyntö tulee ! ANteeksi pyyntö on mun mielestä todella tärkeä. Iso tai pieni niin käytöstavat. Harvemmin kuitenkaan puhumaton lapsi (vauva) vielä kuitenkaan mitään tekee ?!
 
No viimeksi tänään 4v pyys anteeksi leikkikaveriltaan. Miettimispenkin kautta mutta meni itse kuitenkin pyytämään. Isompaankaan ei käydä käsiksi ja jos ni anteeksi on pyydettävä. Tavat ne olla pitää ja osa sitä on se miten toisia kohdellaan. Aika pienestä olen opettanu asiaa ja kehottanu anteeksi pyytämään.
 
meidän lapset on kyllä joutuneet pyytämään anteeksi oli se vastapeluri sitten pienempi tai isompi ja heti sitä on alettu harjoittelemaan kun olettaa, että lapsi asian jollainlailla ymmärtää. viimeistään tossa parin vuoden ikäisenä
 

Yhteistyössä