DieAndLetLive, sanoiko joku tai jotkut, että eivät aio osallistua moiseen pehmolelu-stoorinkirjotusjuttuun? Sanoiko joku, että miksi pitää kotitehtävän olla semmonen että aikuisen pitää siihen osallistua? En muista, olitko sinä, mutta näitäkin kommentteja tuli. Jos nyt nää, jotka sano samantien kieltäytyvänsä koko nalletehtävästä, peruukin sanansa ja kaamee pötkö otsassa tekee lapsen kanssa sen tehtävän ilman että protestoi lapsen kuullen, niin en näe ongelmaa. Mä kritisoin aikaisemminkin lähinnä sitä, jos vanhempi ei halua osallistua eikä siis osallistu koko hommaan lapsen tahdosta riippumatta, vaikka lapsi ehkä tarttis vähän apua. Samoin kritisoin sitä lähtökohtasta ajattelua, että koulutehtävä ei ole hyvä, jos siihen tarvitaan vanhemman apua JOSKUS.
Mites muuten te pöpökammoset, annatteko lasten leikkiä ylipäätään pehmoleluilla päiväkodissa? Eiks ne kutakuinki samat pöpöt liiku sielläkin? Onko niitä pehmoleluja kielletty pesemästä? En tiedä, siksi kysyn.
Ja edelleen, minä en tiedä mikä tommosen lelutehtävän motiivi on kun en oo semmoseen koskaan törmänny, mutta kyllä mä luulisin, että niistä voi opettaja ehkä jotain hajua saada siitä, mitä lasten kotona tapahtuu ja onko asiat kutakuinkin ok. Jos lapsella on usein läksyt tekemättä ja ehkä vähän käytösongelmaa eikä vanhempia juuri koskaan näe, voi tommonen tehtävä kertoo jotain. En tiedä, mutta uskoisin, että aika moni vanhempi hermostuu siitä jos koulusta aletaan kysellä että onko teillä kotona jotain ongelmia, oli siihen syytä tai ei. Mistäs minä tiedän, mutta jos moni pieni asia antaa viitteitä siitä, että kotona on jotain vaikeuksia mikä haittaa lasta, haluais varmaan opettajatkin olla suht varmoja asiasta ennen kun lähtee vanhemmilta kyselemään tarkempia tietoja. Tai sitten ei. Oli vaan ensimmäinen asia mikä tuli mieleen. Niitä talouksia nimittäin on valitettavan paljon, missä ei nähdä perheen sisäisiä ongelmia ja sitä miten ne vaikuttaa lapsiin.