...että mikä näistä... vastakkain asettelua... Nimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei ne kaverit nimistä naljaile. Nykyään on niin erikoisia nimiä, että on ihan normaalia. Meillä joka lapsen nimestä vois naljailla jotakin, mutta koskaan ei ole kukaan sitä tehnyt.

Noista nimistä omaan makuun on Riina ja Miisa. Toiseksi nimeksi laittaisin jonkun vanhanaikaisen, kun ne vaan on niin omaan makuun.l

pitää muistaa, että kaikista nimistä saa väännettyä kisuaa jos vain haluaa.

Mutta noista ehdoton suosikkini on Saana. Myös Siiri menis, muut ei nappaa. Riina liian tavis, Kiira, no en tiiä, en vaan tykkää ja Miisa liian ei-nimimäinen. Ja nämä vain minun mielipiteitä.

Saana Aliisa
Saana Johanna
Saana Eveliina
Saana Olivia
Saana Marjaana
Saana Edla Amanda
Saana Eliisa
Saana Sini Amalia

Siiriin sopii nuo samat toiset nimet :)

Kavereillehan voi sitten sanao ettei ole kovin kivaa ku naljaillaan;)

Kyllä ne kiusaajat aina jostain jotain keksii,jos silt tuntuu.Ei ne tarvitse siihen jotain tiettyä nimeä.
Mun luokallani oli Jorma niminen poika,eikä sitä edes koskaan kukaan kiusannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mikä mieleisin Saana, Riina, Kiira, Siiri vai Miisa?

Mistä nimestä saat väännettyä jotain mistä kaverit vois naljailla?

Toisiksi nimiksi ehdotuksia?

Minun mielestä:

Saana ..........tulee aina mieleen se läheltä liippaava kirosana. Aina. Yksi tavuhan siitä vaan puuttuu.

Riina......Ihan hyvä nimi.

Kiira......Wikipediasta: "Kiira on Suomen joillakin alueilla tunnettu paha uskomusolento. Kiira tuli toisinaan asumaan talon pihapiiriin, jolloin se kannatti ajaa pois loitsulla ja taioilla. Kiirastorstai oli erityisen suotuisa päivä kiiran karkottamiseen.

Nimitys Kiira on ilmeisesti syntynyt sanasta kiirastorstai, jonka vastine ruotsissa merkitsee puhdistamista ja torstaita, ja tulee juuri siitä, että sinä päivänä ihmisten asuinympäristöt puhdistettiin demoneista. Samoin kiirastuli viittaa puhdistamiseen."

Siiri.....Ihan ok. Aika yleinen ja siten nykyään tylsä. Mutta ok.

Miisa.....90-luvun pop-"tähti". Vähän tympeä mielleyhtymä, mutta ihan käyttökelpoinen nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mutta noista ehdoton suosikkini on Saana. Myös Siiri menis, muut ei nappaa. Riina liian tavis, Kiira, no en tiiä, en vaan tykkää ja Miisa liian ei-nimimäinen. Ja nämä vain minun mielipiteitä.

Tässä kommentissa on vähän vanhentunutta tietoa tavis-nimestä:
Saana on nykyään yllättävän yleinen nimi, Riina-nimeä annetaan muistaakseni yli puolet vähemmän eli se ei ole tavis-nimi (sadan suosituimman joukossa kyllä on ollut jo pitkän aikaa). Mietin itse Saana-nimeä ja tutkin näitä nimitilastoja tiuhaa tahtia -Saana jäi antamatta, vaikka onkin nätti nimi.

Ja vrk.fi nimipalvelustan tuon yleisyyden voi tarkastaa samoin kuin sijoittumisen yli kymmenen vuoden ajan sadan suosituimman nimen listalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vaestorekisteri:
saana 3492
kiira 758
miisa 968
siiri 16254
riina 5568

omaan mieleen miisa

Kannattaa muistaa, että oman ikäluokan ja sen ympärillä olevien vuosien suosituimmuus on se, joka yleensä häiritsee.. Ja vrk:ssa ei tehdä eroa siihen, onko kyse ekasta nimestä vai muista etunimistä (noi nimet taitaa usein olla kylläkin ekoja). Yliopiston almanakan 100 suosituinta ensimmäistä etunimeä antaa paremman kuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Tässä kommentissa on vähän vanhentunutta tietoa tavis-nimestä:
Saana on nykyään yllättävän yleinen nimi, Riina-nimeä annetaan muistaakseni yli puolet vähemmän eli se ei ole tavis-nimi (sadan suosituimman joukossa kyllä on ollut jo pitkän aikaa). Mietin itse Saana-nimeä ja tutkin näitä nimitilastoja tiuhaa tahtia -Saana jäi antamatta, vaikka onkin nätti nimi.

Ja vrk.fi nimipalvelustan tuon yleisyyden voi tarkastaa samoin kuin sijoittumisen yli kymmenen vuoden ajan sadan suosituimman nimen listalle.

Linkki unohtui http://almanakka.helsinki.fi/nimipaivat/

Yhteistyössä