että mua ärsyttää ja kiukuttaa tää aihe jatkuvasti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnnni

Vieras
eli oma lapseni 3,5v on tarhassa niin että kävellään aamuisin 15-20 minuuttia pysäkille..ootellaan bussia ja sit bussilla tarhaan ja siellä päässä kävelyt vielä eli tarha matkaan menee sellaset 40 minuuttia vaikka ei muuten niin kaukana olekaan,jos esim olisi auto mutta ei ole yh:na varaa autoon..mutta voin kertoa et kyllä syö naista joka aamu nähdä kun naapurin äidit 2kpl vie lapsiaan tohon lähi tarhaan johon kävelee 4minuuttia,ja molemmat näistä äideistä ovat kotona toisella pari vuotias ipana jonka kanssa kotona ja ismpi käy tarhassa,ja toisella on muut jo kouluikäsiä ja sit on yksi tarha ikäinen joka tekee myös ihan täyttä tarha pv ja hän on van kotona,ihan suoraan sanonutkin et haluaa vaan maata kotona ettei jaksa lapsen kanssa leikkiä eikä työtkään kiinnosta,nyt jo hänellä tiputettu välillä tt-tukea 2kk kerrallaan kun ei ota töitä vastaan..mut mikäs siinä jos on noin laiska paska..mut kiukuttaa et itse pitää keretä tehdä 8h työpäivää ja sit pitäis keretä matkat viel hoitaa ja kaikki tietty mahduttaa niin et lapsihan ei saa yli 10h olla tarhassa..

kiukuttaa!!mix ei nää kotona lepäävät äidit voi joutua viemään kauemmas..heillähän on sitä ihanaa omaa aikaa..nyt en pysty millään tekemää tarpeeksi töitä kun ei toi 10h riitä 8h työpv ja matkoihin :( ja kyllä vituttaa 3v muksua pitää 10h pv tarhassa!!!

en vaan tajua noita ihmisiä..jos mulla ois mahdollisuus niin olisin ton lapsen kanssa kotona mielellään 5v asti ja sit eskariin..mut eipä onnistu..mut olis se kiva et noi virke lapset tms ei sit täyttäis noita lähi tarhan paikkoja!!pitäis olla joku laki et sillon vaan kerhoihin!!

enkä mä tajua meiän toista naapuriakaan..okei hänen 3v poikansa on "vaan"3pv viikossa 6h virikelapsena tarhassa kun hän on kotona 6kk vauvan kanssa ja hänen miehensä tekee jopa 10h töitä/vko..niin mitä vittua siel on 2 aikuista kotona,eikö ne selviä omista lapsista edes kahestaan!!

kuinka avuttumia ja laiskoja ihmiset voi olla!!!

Mene kysymään näiltä naisilta itseltään heidän kantansa asioihin-saattaisit yllättyä! Mistä tiedät, että nuo kotona olevat äidit käyvät läpi elämässään(viitaten siihen kun MAJAILEVAT kotona päivät pitkät)....? Kuulostat katkeralta, vihaiselta ja selkeästi luoneen omat käsityksesi ilman todellista tietoa. Toivottavasti luet oman viestisi, tällä kertaa ajatuksen kanssa niin näet miten itsekeskeisyyttä hehkuva viestisi on, vaikka jokseenkin ymmärsin pointtisi myös...

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Juukelis
Jaa.
Olen yyhoo ja lasken auton olevan yksi sellaisista jutuista joiden takia käyn töissä. Maksan siitä lyhennykset, bensat ja vakuutukset yms. noin 200€ kuukaudessa. Lapseni vien kahden kilometrin päähän tarhaan sillä kun on kylmempää, muulloin mennään pyörällä.
Hae paikkaa lähempää jos on noin vaikeaa?!

minustakin tuo on niin älytöntä!!! Ihan hyvin se lapsi saa virikkeitä kerhossakin, ei tarvita päiväkotia eikä ainakaan sitä lähipäiväkotia.

Toisaalta jos subjektiivinen päivähoito lopetetaan, niin tuskin se paikkojen määrä pysyisi samana, vaan vähenisi ( kunnat säästäisivät ) joten ne lapset joutuisi joka tapauksessa viemään sinne kauas päiväkotiin.

Mäkin aion pitää esikoista (vajaa 4 vee silloin) 3 päivää viikossa lähitarhassa kun kuopus syntyy. Ei siinä kukaan kysele, että mitä vanhemmat päivisin tekee kun tarhapaikkoja jaetaan. Eikä kuulukaan kysyä, Suomessa kun on subjektiivinen päivähoito-oikeus, halusit tai et.

siis ihan kyseisten äitien kanss aolen juttu väleissä ja ovat ihan itse tilanteestaan kertoneet!!

ja totta hemmetissä olen hakenut paikka lähempää,ei saatu kun paikat täynnä yhä edelleen jonotellaan paikka tuohon lähemmäs..tuskin saadaan ennen syksyä nyt ainakaan!!

ja mun alalla ei nyt vaan pysty näillä työmäärillä tekemään niin paljon rahaa että autoon olisi varaa,asuminen vie palkasta jo yli puolet ihana pk-seutu!!

Miksi et alkaisi työttömaksi? Siitähän maksetaan rahaa ihan urakalla täällä suomessa. Eikös ne just tässä vuodenvaihteessa just noussukkin ne rahat. Mikkään ei ole niin kannattavaa, kun olla työtön tällä hetkellä. Et tee mitään ja saat rahaa niin ettet kerkiä kaikkea tuhlata.

Ymmärrän toisaalta veetutuksen mutta ei kai ketään lasta voi siirtää tosta vaan kauemmas päiväkotiin vain koska toisen lapsen vanhemmat haluavat juuri tämän paikan. Eikä se ole oikeastaan muiden lasten vanhempienkaan syy, että sinä olet yh ja autoton.

• Tykkää
Reactions: Juukelis
eli oma lapseni 3,5v on tarhassa niin että kävellään aamuisin 15-20 minuuttia pysäkille..ootellaan bussia ja sit bussilla tarhaan ja siellä päässä kävelyt vielä eli tarha matkaan menee sellaset 40 minuuttia vaikka ei muuten niin kaukana olekaan,jos esim olisi auto mutta ei ole yh:na varaa autoon..mutta voin kertoa et kyllä syö naista joka aamu nähdä kun naapurin äidit 2kpl vie lapsiaan tohon lähi tarhaan johon kävelee 4minuuttia,ja molemmat näistä äideistä ovat kotona toisella pari vuotias ipana jonka kanssa kotona ja ismpi käy tarhassa,ja toisella on muut jo kouluikäsiä ja sit on yksi tarha ikäinen joka tekee myös ihan täyttä tarha pv ja hän on van kotona,ihan suoraan sanonutkin et haluaa vaan maata kotona ettei jaksa lapsen kanssa leikkiä eikä työtkään kiinnosta,nyt jo hänellä tiputettu välillä tt-tukea 2kk kerrallaan kun ei ota töitä vastaan..mut mikäs siinä jos on noin laiska paska..mut kiukuttaa et itse pitää keretä tehdä 8h työpäivää ja sit pitäis keretä matkat viel hoitaa ja kaikki tietty mahduttaa niin et lapsihan ei saa yli 10h olla tarhassa..

kiukuttaa!!mix ei nää kotona lepäävät äidit voi joutua viemään kauemmas..heillähän on sitä ihanaa omaa aikaa..nyt en pysty millään tekemää tarpeeksi töitä kun ei toi 10h riitä 8h työpv ja matkoihin :( ja kyllä vituttaa 3v muksua pitää 10h pv tarhassa!!!

en vaan tajua noita ihmisiä..jos mulla ois mahdollisuus niin olisin ton lapsen kanssa kotona mielellään 5v asti ja sit eskariin..mut eipä onnistu..mut olis se kiva et noi virke lapset tms ei sit täyttäis noita lähi tarhan paikkoja!!pitäis olla joku laki et sillon vaan kerhoihin!!

enkä mä tajua meiän toista naapuriakaan..okei hänen 3v poikansa on "vaan"3pv viikossa 6h virikelapsena tarhassa kun hän on kotona 6kk vauvan kanssa ja hänen miehensä tekee jopa 10h töitä/vko..niin mitä vittua siel on 2 aikuista kotona,eikö ne selviä omista lapsista edes kahestaan!!

kuinka avuttumia ja laiskoja ihmiset voi olla!!!

Itse en enää jaksanut sitä koti "löhöömistä" ja menin kouluun! Miks koska ei vaan ollut mitään tekemistä. Ei sitä pelkkää jouten oloa jaksa kukaan?

Semmoista tuo on. Itselläni on nyt 5v päiväkodissa (kuntouttavat syyt, mutta ilman niitä olisi virikepaikalla) tuossa puolen kilometrin päässä vaikka itse olen kuopuksen kanssa kotona. Eilen juuri juttelin avoimessa päiväkodissa vanhempien kanssa jotka joutuvat nyt töihin palatessaan viemään lastaan bussilla kauempana olevaan päiväkotiin ja jatkamaan siitä kahdella eri bussilla töihin, ikävän pitkiä hoitopäiviä luvassa 1vuotiaille. :(

Voi olla että sama on edessä aikanaan kun kuopuksen pitäisi aloittaa hoidossa. Siksi haetaan hyvissä ajoin paikkaa lähipäiväkotiin ja varaudutaan siihen että pystytään venyttämään töihinpaluuta jos paikkaa ei heti saa.

Siltikin, jos vielä päädytään neljäs lapsi tekemään niin että nykyinen kuopus on 3v tai yli niin hänkin jatkaa päiväkodissa, silläkin uhalla että joku joutuu sitten kuskaamaan omaa lastaan kauemmaksi.

Viimeksi muokattu:
siis ihan kyseisten äitien kanss aolen juttu väleissä ja ovat ihan itse tilanteestaan kertoneet!!

ja totta hemmetissä olen hakenut paikka lähempää,ei saatu kun paikat täynnä yhä edelleen jonotellaan paikka tuohon lähemmäs..tuskin saadaan ennen syksyä nyt ainakaan!!

ja mun alalla ei nyt vaan pysty näillä työmäärillä tekemään niin paljon rahaa että autoon olisi varaa,asuminen vie palkasta jo yli puolet ihana pk-seutu!!

Vaikka oletkin jutellut näiden naapuriesi kanssa, niin esimerkiksi masennuksesta tai muusta pitkäaikaissairaudesta ei välttämättä avauduta hyvänpäiväntutuille.

Siis toki "turhaan" virikepaikoillakin lapsia on, mutta kaikki ei aina ole niin kuin päällepäin näyttää.

vaihtohakemus on jatkuvasti vetämässä mutta ei oo tilaa niin ei ole tilaa..

ja joo on käyny mielessä toi että työttömänä kotona mut on se niin jännä kun toisten annetaan maata siellä kotona vaikka kuinka pitkään kun itse venytin tarhapaikan saamisen takia työhän paluuta,ei meinnannu edes ton matkaan päästä paikkaa saada kun vasta kun lapsi oli 3v 4kk vaikka paperit oli laitettu ajoissa,vielä kauempaa olisi sitten löytynyt..niin venytin tosiaan 4kk työhän paluutani niin heti oli työkkäri ja sossu kimpussa..meinaankin lähteä myöhemmin kouluun kunhan kesällä pääsee hakemaan,mut nyt tilanne on mikä on ja kyllä se ketuttaa aamusin sinne kuskata,puhumattakaan kun lapsi on aamulla herännyt tosi aikaisin ja matkat tarhaan ym ja siinä vaiheessa kun on tarhassa ollut jo 10h niin vielä 40 minuutin matka tarhasta bussilla kotiin 3v lapsen kanssa on muuten aika helvetin herkkua!!!

kyllä mä oon katkera ja vihainen,mitä sitten??miksi niitä lapsia pitää tehdä jos niitä ei jaksa kotona itse hoitaa??sitä mä en ikinä ole tajunnut!!sit varmaan kannattais sitä lapsi himoa hellittää ja mennä vaikka sellaselle alalle töihin ni ei tartteis niitä omia muilla hoidattaa kun on itse kotona!!

vaihtohakemus on jatkuvasti vetämässä mutta ei oo tilaa niin ei ole tilaa..

ja joo on käyny mielessä toi että työttömänä kotona mut on se niin jännä kun toisten annetaan maata siellä kotona vaikka kuinka pitkään kun itse venytin tarhapaikan saamisen takia työhän paluuta,ei meinnannu edes ton matkaan päästä paikkaa saada kun vasta kun lapsi oli 3v 4kk vaikka paperit oli laitettu ajoissa,vielä kauempaa olisi sitten löytynyt..niin venytin tosiaan 4kk työhän paluutani niin heti oli työkkäri ja sossu kimpussa..meinaankin lähteä myöhemmin kouluun kunhan kesällä pääsee hakemaan,mut nyt tilanne on mikä on ja kyllä se ketuttaa aamusin sinne kuskata,puhumattakaan kun lapsi on aamulla herännyt tosi aikaisin ja matkat tarhaan ym ja siinä vaiheessa kun on tarhassa ollut jo 10h niin vielä 40 minuutin matka tarhasta bussilla kotiin 3v lapsen kanssa on muuten aika helvetin herkkua!!!

kyllä mä oon katkera ja vihainen,mitä sitten??miksi niitä lapsia pitää tehdä jos niitä ei jaksa kotona itse hoitaa??sitä mä en ikinä ole tajunnut!!sit varmaan kannattais sitä lapsi himoa hellittää ja mennä vaikka sellaselle alalle töihin ni ei tartteis niitä omia muilla hoidattaa kun on itse kotona!!

No sitä samaa sulle, rupee pph:ksi niin voit ITSE HOITAA LAPSESI KOTONASI.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Jaa. Mä vien lapset lähes päivittäin samaisen 40 min päiväkotiin eikä se mun maailmaa kaada. Oishan tuossa vieressäkin päikky, mutta jos pidän lapset mielummin tuolla kauempana.

Jos teillä pk-matka ois tunnin tai yli, ymmärtäisin kiukustumisesi, mutta 40 min, josita todennäkösesti kärjistit(pyöristit ylöspäin) ainakin 10 min, ei saa mun sympatioita sulle. sorry.

No toisaalta, sä voisit joutua viemaan omaa lastasi joka tapauksessa sinne kauempana olevaan päiväkotiin, vaikka lähempänä olevassa päikyssä olisi 0 virikepaikkalasta. Ei muuta kun hakemaan päiväkodin vaihtoa ja soittelemaan kiivaasti päikkyjen johtajille niin voit jopa saada jotain aikaan.:)

[QUOTE="Tiina";25418298]Niin? Jos ap:n lapsi saisi paikan lähempää kotia, vapautuisi lapsen paikka sieltä nykyisestä päiväkodista. Vaikkapa sitten jollekin jolle kyseinen paikka olisi sitten lähin päiväkoti.[/QUOTE]

Ei se vaan kato aina mee noin.

Yhteistyössä